עולם ההייטק הוא אחד מהענפים המתגמלים ביותר בישראל והוא מבטיח תעסוקה לאורך שנים רבות. 

תחום זה כולל בתוכו מגוון רחב של משרות כמו מתכנתים בשפות תכנות שונות, בודקי תוכנה, אנשי שיווק, טכנאי מחשבים ורשתות, מומחי סייבר וכו'. אף על פי שנראה כי מדובר במילים גבוהות ואולי בעיסוקים שמצריכים שנות לימוד רבות, בפועל קורסים מקצועיים קצרים יכולים להיות כרטיס כניסה מהיר לעולם ההייטק – ולהתחלה של קריירה משגשגת ומלאה באתגרים ובפינוקים. 

בתעשיית ההייטק תוכלו להנות ממגוון רחב של הטבות כמו: משכורות גבוהות, רכב בליסינג, תנאים סוציאליים מפנקים, מקצועות יוקרתיים, טיסות לחו"ל ועוד. 

אז מהי הדרך הטובה ביותר להיכנס לתחום זה? 

קיימות מספר דרכים. הדרך הארוכה ביותר היא באמצעות לימוד תואר באוניברסיטה או במכללה בתחום מדעי המחשב, שאורך מספר שנים. לאחר סיום התואר, ניתן להתחיל לחפש עבודה כמתמחים ללא ניסיון ואט אט להיכנס לתחום – אך קיימת דרך קצרה יותר. לימודי תעודה קצרים של קורסים ייעודיים העוסקים בתחומים ספציפיים במגוון תתי התחומים של משרות ההייטק, מה שיכול לאפשר לכם להתחיל לעבוד תוך מספר חודשים בלבד. 

הסבה מתחומים אחרים 

חלק מהסטודנטים שמגיעים אלינו ל'חממה' הטכנולוגית של HackerU, הם משוחררים טריים וחלקם מגיעים בגיל מאוחר יותר, כאשר הם מבצעים הסבה מקצועית מתחום אחר. לעתים, דווקא ניסיון בתחום כמו גרפיקה ממוחשבת או שיווק מוצרים שאינם קשורים לעולם ההייטק מסייע בהסבה המקצועית לתחום ההייטק. 

 קורסים במחשבים המתחילים מהבסיס (כגון הכרת המחשב וביצוע פעולות פשוטות) ועד לקורסים מתקדמים בתחום בדיקות תוכנה (QA), סייבר, בניית אתרים ותכנות יכולים לסייע למי שמעוניין לעבור לתחום שונה ולפתח קריירה מספקת בהייטק. 

מה כדאי ללמוד בתחום ההייטק? 

רבים תוהים מהו תחום הלימוד המבוקש ביותר בהייטק. בפועל, על מנת לענות על השאלה "מה כדאי ללמוד בקורסי המחשבים" יש לבחון מהם התחומים החזקים שלכם. 

באופן כללי, תחום בדיקות התוכנה מתאים כמעט לכולם, כאשר תכנות ובניית אתרים דורשים יכולות וכישורים התחלתיים יותר ספציפיים. 

בנוסף, ככל שמתעמקים בתחום ההייטק ניתן להמשיך ולרכוש ידע נוסף בקורסי מחשבים שונים ולהמשיך להתפתח. כאשר משיגים את דריסת הרגל הראשונית בחברת הייטק, קל יותר להתקדם באמצעות לימוד עצמי והעשרה מקצועית תוך כדי עבודה. 

בתוך כמה זמן אפשר למצוא עבודה? 

מרבית מהסטודנטים במוסדות לימוד בעלות מוניטין בלימודי הייטק, מוצאים עבודה לאחר מספר חודשים מתחילת הקורס. בחלק מהמקרים, חברות הייטק עובדות בצמוד עם המוסדות ומגייסות את התלמידים המוכשרים לתפקידי ג'וניור. 

 לאחר מכן ניתן להמשיך ולהתקדם בסולם התפקידים וכמובן – לשפר את התנאים ואת המשכורת לאורך הזמן. לאחר תקופה, אפשר להמשיך לעסוק בתחום גם מהבית, באופן עצמאי כפרילנסים. 

לסיכום, תחום ההייטק מציע תנאים מפנקים לעוסקים בו ושלל מקומות עבודה ברחבי הארץ, כמו גם אפשרות לעבוד בתחום כעצמאיים. 

התחום אינו מחייב לימודים ארוכים לתואר ובהחלט ניתן להתמקצע בו בעזרת מספר קורסים מקצועיים ולהתקדם לבד באמצעות לימוד עצמי. 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה