יצירת משחק מחשב - המדריך למתחילים איך ליצור משחק

קרה לכם פעם ששיחקתם במשחק מחשב ופתאום חלפה בראשכם המחשבה "הלוואי והייתי יודע איך ליצור משחק, כי יש לי רעיונות איך לשדרג את המשחק הזה"? נניח לצייד את גיבור המשחק בציוד מתקדם יותר, ליצור דיאלוג טוב יותר בין הדמויות, להוסיף דרכים ושבילים נוספים במסע ועוד.

אם התשובה היא חיובית, הרשו לנו לתת לכם הצעה מרעננת ומאוד חוויתית: הכינו משחק וידאו משלכם. גם אם אתם כרגע סקפטיים וחושבים "וואלה, אין לי מושג איך ליצור משחק מחשב", כל מה שצריך לעשות כדי להצליח זה פשוט ללמוד את הדברים הנכונים.

מסתבר שיש היום הרבה כלים שיכולים ללמד אתכם איך ליצור משחק בחינם! וכל זאת בלי שאפילו תצטרכו לדעת איך לכתוב קוד ולתכנת. בסופו של דבר מדובר ב-Fun טהור כשכל התהליך יעניק לכם סיפוק, הנאה והשראה. מי יודע אולי בסופו של דבר תחליטו להפוך למקצוענים של ממש בתחום ויום אחד תשחררו לעולם את ה"פורטנייט" הבא.

איך ליצור משחק? התרכזו בתכנון המקדים!

שלב מרכזי בכל יצירת משחק מחשב הוא התכנון המקדים. כתבו את הרעיון שלכם! למשל "מה עושה את המשחק שלי נהדר".
ברגע שתכתבו זאת תבינו טוב יותר מה אתם רוצים לעשות. האם מדובר בטוויסט למשחק קיים? האם זה משחק שנועד לעורר מחשבה? להמציא משהו שהעולם עדיין לא ראה?

לאחר מכן כדאי להיכנס לפרטים ספציפיים. מה נרצה שהשחקן יעשה במשחק, מה מטרת הפעולה שלו, מה סיפור המסגרת של המשחק (העולם עומד בפני שואה אקולוגית בשנת 2100, האימפריה האצטקית קמה לתחייה וכן הלאה), איזה מראה אנחנו רוצים למשחק (מודרני, רטרו, נקי או מלא בצורות גיאומטריות).

אם אתם זקוקים לתמיכה חברתית בכל התהליך, הצטרפו להאקתון או לפורום רלוונטי שבו תוכלו לשתף ולחלוק עם יוצרי משחקים אחרים את המחשבות שלכם. יצירתיות והתרגשות יעוררו אתכם לפעולה ויעזרו לכם להתייעץ עם אחרים בכל שאלה או בעיה.

בנוסף, אתם יכולים ליצור רשימה של רעיונות שאותם תשמרו בקובץ דרייב (או במידה ואתם לא ליד מחשב אז פשוט במחברת). כך תוכלו להיזכר בכל הרעיונות שלכם גם כשהמוזה קצת בורחת מכם.

לאחר שלב התכנון מגיע השלב המעשי של שימוש בתוכנות ובכלים טכנולוגיים ליצירת המשחק בפועל. חלק מהתוכנות זמינות לגמרי בחינם ברשת ומציעות לא מעט פונקציות. כמובן שאם רוצים להתמקצע או להשתלב בשוק העבודה בתחום פיתוח המשחקים - מומלץ ללמוד את התחום בצורה מסודרת.

קורס גיימינג בהאקריו!

האקריו, החברה הוותיקה בישראל להכשרה והשמה של עובדים למקצועות ההייטק מציעה לכם את קורס גיימינג ופיתוח משחקים המקיף והמתקדם ביותר שקיים. הקורס מתמקד בשני הכלים הכי רלוונטיים לעבודה בתחום: Unreal Engine ו-Unity. 

מנועי ה-Unreal Engine ו-Unity מתחדשים מדי תקופה ובהאקריו תלמדו את הגרסאות הכי מתקדמות של המנועים כך שתגיעו לשוק העבודה כשאתם שולטים בהם. ביחד מרכיבים שני המנועים הגרפים רשימת משחקים מפוארת ביותר:  Fortnite, Street  Fighter, Temple Run Trilogy, Batman Arkham, Dragon Ball FighterZ  והרשימה בלתי נגמרת.

קורס האונליין מתאים לחסרי רקע בתחום ומועבר על ידי המרצים המובילים בישראל שעובדים בתעשייה ומחוברים למה שמתרחש בתעשייה


רוצים לקבל פרטים נוספים על קורס גיימינג ופיתוח משחקים בהאקריו שמכשיר אתכם לעבודה בתחום? לחצו עכשיו כאן!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה