היי איתמר, ספר לנו קצת על עצמך שנכיר

שמי איתמר שטינברג ואני ראש תחום דאטה בהאקריו ומנכ"ל חברת Inflow מערכות בע"מ. אני בעל תואר שני במערכות מידע ומנהל עסקים, חבר בלשכה לטכנולוגיות מידע בישראל.
בן 47 נשוי + 2 וגר ביישוב קהילתי בצפון.

איתמר שטינברג ראש תחום דאטה אנליסט בחממה
איתמר שטינברג

איך הגעת לתחום הדאטה?
במהלך שירותי הצבאי, כקצין, עסקתי בניהול תהליכים לוגיסטים ומערכות מידע, וגם לאחר הלימודים עסקתי רבות בניתוח מערכות מידע. את הדרך שלי התחלתי כמנהל פיתוח, עברתי לתפקיד של מנהל יישומים, לאחר מכן מנהל פרויקטים והגעתי עד לתפקיד של מנהל מערכות מידע וסמנכ"ל פיתוח עסקי.


במהלך השנים אפיינתי מערכות שונות ומגוונות בתחומי העסקים כגון: מכירות והפצה, שירות לקוחות, ייבוא, מלאי, ייצור ומערכות ייעודיות. בחברה האחרונה בה עבדתי כשכיר, כמנהל היישומים של מוצרי מעבדות, יישמנו פנימית מערכות BI מול מערכות ERP, CRM, תועמלנות, Retail ו-Call Centers והבנתי שזהו התחום שאני רוצה לעסוק בו. מבחינתי הגישה לנתונים, הלוגיקה ועד לספר את הסיפור של המידע בעזרת כלי BI הוא ה"דובדבן שבקצפת".

למה לדעתך תחום הדאטה הפך לתחום מאוד מדובר בשנים האחרונות?

הנתונים שכל חברה אוגרת מספרים סיפור שחשוב מאוד לחברות לשמוע על מנת לקבל החלטות מבוססות נתונים. כמות הנתונים הנאספת עצומה, כל מערכת מידע בארגון אוגרת בתוכה נתונים בבסיסי הנתונים.

ניתוח נכון ושילוב של נתונים ממקורות שונים יכול לשנות את הרווחיות של החברות באופן מאוד משמעותי.
מניתוח של קמפיינים שיווקיים, ניתוח מלאי, יעילות עובדים, ניתוח מכירות, ניתוח שווקים, קבלת החלטות על רכש ועוד.

בחברות מוטות נתונים זה בא לידי ביטוי אף יותר. חברות גיימינג, פינטק, אינשורטק, בורסה, בנקים, חברות ביטוח ועוד, אשר בנויים על נתונים בלבד, המוצר עצמו הוא וירטואלי והיכולת של המנהלים ל "נווט את הספינה" תלוי לחלוטין בניתוח נתוני הארגון.

מה עשית לפני HackerU?
ב- 12 שנים האחרונות אני מנכ"ל של חברת Inflow מערכות בע"מ. לאחר התפקיד האחרון שלי כשכיר אשר בה נרכשו מספר חברות ועברו מיזוג, תפקידי היה למזגן בהיבט מערכות המידע וה-BI. הגעתי למסקנה שאני רוצה לפתוח חברה העוסקת במערכות בינה עסקית BI לחברות קטנות בינוניות.

בפועל, באותה תקופה הכלים הטכנולוגיים היו יקרים וחברות קטנות בינוניות פחות התאימו, במקומן התחלתי לבצע פרויקטים של מערכות BI מקצה לקצה עבור חברות מוטות נתונים בעיקר גיימינג, פינטק, תאגידי מים, חברות סטארט-אפ עם מוצרי SAAS.

הגעתי ל-HackerU כיוון שאני אוהב להרצות ולהעביר את הידע, פיתחתי מספר קורסים ב-Udemy לתחומי הדאטה והתחלתי להרצות ב-HackerU בקורס דאטה אנליסט. לאחר תקופה באה ההצעה להיות ראש התחום והסכמתי מיד.

מה אתה אוהב בעבודה ב-HackerU?
ראשית, זאת סביבת עבודה מצוינת, העובדים הם חברים ויש הרגשה של רצון אמיתי לדרך משותפת לטובת הסטודנטים והמטרה של החממה.

שנית, כראש תחום יש לי את החופש להתוות את המסלול ותכני הלימוד.
הרעיונות שלי לרוב מתקבלים והארגון מתקדם, משתנה, שואף ולומד ללא הפסקה.


מה הייחודיות של הקורס ב-HackerU? איך הוא נותן לבוגרים יתרון בתעשייה?
העובדה שראש התחום הינו מנכ"ל של חברה המעסיקה עובדים בתחום הדאטה ועוסקת בפרויקטים יום יום, מעיד על רמת היישומיות של הקורס. התכנים שנבחרו הינם הצרכים של המעסיקים נכון להיום. הכלים הטכנולוגיים הנלמדים עונים על הדרישות של חברות ההיי טק. הקורס הינו Hands-On והייחודיות שלו בכך שהסטודנטים עוברים תהליך של זרימת הדאטה עד לשלב הניתוח והסקת המסקנות. בכל קורס דאטה שמים את הדגש על הנושא הראשי שהסטודנט מתמחה בו.

נושא ההשמה הוא משמעותי לכל סטודנט ו-HackerU מעמידה זאת בראש סדר העדיפויות. אנחנו מאמינים שגם חסרי רקע עם מוטיבציה גבוהה ורצון אמיתי להשקיע יכולים להפוך להיות אנשי דאטה.

איך אתה רואה את העתיד של התחום?
התחום הולך וגדל, אם בעבר לא כול חברה הבינה את הצורך, היום זה כבר עובדה מוגמרת. בלי דאטה אין חברה. החברות מחפשות מומחים בתחום ויש מחסור בעובדים מיומנים ברמה הארצית והעולמית.
כמות המידע שנאספת הולכת וגדלה, מרתק לראות את ההתפתחות האדירה בתחום.


נושא ה-AI וה-ML מושתת על נתונים ובעתיד הנראה לעין טכנולוגיות אלו ישמשו ככלי עזר לאנשי הדאטה. מהדאטה אנליסטים דרך מנתחי ומפתחי ה-BI ועד למהנדסי הנתונים.


אם בעבר מקורות המידע של הארגון היו מועטים כגון ה-ERP של החברה, היום הנתונים הנדרשים נמצאים במערכות שונות ועל מנת להסיק מסקנות יש צורך ויהיה צורך במקצועות הדאטה.

מה ה'אני מאמין' שלך?
אני מאמין שכל אחד יכול לעסוק בתפקידי ההיי טק וחלק מזה בתחומי הדאטה, זה כמובן דורש השקעה משמעותית בלימודים, סקרנות, יכולת חיפוש והתמדה. אני לומד כל שבוע, חוקר כלים חדשים ועוקב אחרי החידושים, לעסוק בדאטה וניתוח נתונים זה אופי. אם יש לך את האופי וגם את הרצון והתשוקה הפנימית לעסוק בדאטה זה תלוי רק בך.

מתעניינים בקורס דאטה אנליסט? לחצו כאן לכל הפרטים >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה