היי גל, ספר לנו איך הגעת לעולם התכנות ומה מושך אותך בו?

"את הקוד הראשון שלי כתבתי לפני מעל ל-20 שנה כאשר הייתי תלמיד בבית הספר. מאז ועד היום, מה שמרתק אותי בעולם התכנות זו היכולת לפתור באמצעות מחשב בעיות מורכבות ולמצוא פתרונות שיכולים להשפיע על המון אנשים בעולם. אני מרגיש שכתיבת קוד מאפשרת לברוא עולמות שלמים".

גל לביא, ראש תחום מקצועות התכנות ב-HackerU

איזה מסלול עברת מבחינה מקצועית?

"למדתי קורסים מקצועיים בתחום התכנות ופיתוח האפליקציות ובנוסף השקעתי המון זמן ומאמץ בלמידה עצמאית. ב-8 השנים האחרונות אני בעלים של עסק לשירותי עיצוב ופיתוח אתרים לעסקים. במסגרת העסק הפרטי שלי, אני עובד עם מגוון רחב מאוד של לקוחות - מה שמאפשר לי לצבור ידע וניסיון".

אתה הרבה זמן ב-HackerU, נכון?

"עברתי ב-HackerU מסלול מאוד מגוון. הצטרפתי לצוות המרצים בשנת 2015. אני מרצה במגוון רחב של קורסים, התחלתי ללמד סטודנטים בקורס בניית אתרים. משם התפתחתי ללמד בתחומי השיווק, העיצוב, הג'אווה ואז סייבר ודוט-נט. וכיום אני מוביל את תחום מקצועות התכנות ב'חממה'".

מה אתה אוהב בעבודה ב-HackerU?

"את העובדה שאני משנה לאנשים חיים. אני מאמין שסטודנטים שלנו שמשתלבים בתעשייה לא רק מגשימים חלומות מקצועיים, אלא ממש משנים לעצמם את המחשבה ואיכות החיים. ברמה האישית, כשאני חולק מהידע שלי, זה פשוט כיף וממלא אותי בצורה יוצאת דופן".

הזכרת שמעבר לכך שאתה מרצה אתה גם בעל עסק שמחובר לתעשייה. מה לדעתך השתנה בתעשייה בשנים האחרונות?

"עד לפני משבר הקורונה לבעלי עסקים הייתה פחות מודעות לחשיבות של חנויות מקוונות ופיתוח אפליקציות של העסק. השנתיים האחרונות של הקורונה הביאו בעלי עסקים רבים להבנה שהנוכחות הדיגיטלית היא חובה עבורם.
בלי נוכחות כזו קשה היום מאוד להגיע ללקוחות או לפרסם את העסק, כי כולנו השתנינו וצורכים היום בדיגיטל דברים שבכלל לא חשבנו לקנות פעם אונליין. מי שעומדים מאחורי השינוי הזה הם המתכנתים והמפתחים, שאחראים לכך שכיום הרבה יותר עסקים בונים נכסים דיגיטליים".

איך אתה רואה את העתיד של התעשייה?

"לדעתי הפן הטכנולוגי רק ילך ויתעצם עוד יותר בטח עם הכניסה של עולמות ה-AI . כל העולם הופך לאפליקטיבי ודיגיטלי יותר והצרכים שלנו בתחום הדיגיטלי רק ילכו ויתעצמו בכל תחומי החיים, לכן התפקיד והחשיבות של המתכנתים רק יגדלו".

מלבד הלימוד וההכשרה, יש לך גם כישורים נוספים שצברת לאורך הדרך. תוכל לספר על כך?

"במהלך השנים צברתי ידע וניסיון רב בתחומים נוספים שמאוד עוזרים לי בתעשיית ההייטק ובהדרכה בפרט. במשך מספר שנים עבדתי בחברת תקשורת מובילה, ורכשתי ניסיון רב בניהול, הובלה של צוותים, הדרכת קבוצות והעברת סדנאות. במקביל למדתי באוניברסיטה הפתוחה לימודי Business Coaching עם התמחות במנהיגות ותקשורת בינאישית.

בזמני הפנוי אני מאוד אוהב לטייל בעולם. ביקרתי כבר ביותר מ-20 מדינות והכרתי תרבויות מרתקות ואנשים יוצאי דופן בכל מקום שבו הייתי. אני חושב שהשילוב של הכל ביחד תורם לי המון בהדרכה, בהובלה ומנטוררינג של סטודנטים לתעשיית ההייטק".

לסיום, מה ה"אני מאמין" שלך כמנטור ב'חממת' HackerU?

"אני מאמין שלמידה היא תהליך שבנוי בשכבות. מעבר להתמדה בלימודים, שהיא מאוד חשובה, הסטודנטים צריכים להבין איפה הם נמצאים בתוך התהליך, כדי שהידע שנצבר יהפוך לארגז כלים שמתמלא בהדרגה.


אני חושב שגם כיום יש חשיבות עצומה למרצים עצמם. כמי שלימד עד היום אלפי סטודנטים, אני תמיד משתדל לתת אקסטרה מעצמי ותמיד מוודא שהסטודנטים יהיו 'סגורים' על הנושא שאני מלמד לפני שאני עובר לנושא הבא וכך גם אני מצפה ודורש מכל צוות המנטורים שתחתיי"

מתעניינים בלימודי תכנות ובניית אתרים? לחצו כאן לכל הפרטים >

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה