מזל טוב! סיימת לימודי אבטחת מידע! עברת מסלול ארוך כמעט דמוי טירונות והתנסית בכל הקשור לעולם ההאקינג ועכשיו אתה מוכן ומזומן לצאת ולכבוש את עולם הסייבר.

אבל רגע לפני, למה צריך להתכונן לפני שאתה ניגש לראיון עבודה בעולם הסייבר? מה צריך לעשות ומה אתה חייב לדעת?

אין הרבה תחומים שנחשבים יותר סקסיים כיום בעולם ההייטק כמו סייבר, רבים נמשכים כיום לעולם אבטחת המידע אחרי שנחשפו למגוון גדול של תכניות בטלוויזיה המדברות על התחום.

כמו כן כבר ידוע שהמלחמה של המחר תתרכז בעיקר בסייבר, האקינג ואבטחת מידע. הדרישה לאנשי סייבר איכותיים רק עולה ומקומות רבים עומלים על גיוס אנשי סייבר מוכשרים.

אבל האם להשתלב בעולם העבודה כאיש סייבר זה דבר קל? בכלל לא! הרי אם זה היה קל כל אחד היה עושה את זה נכון? והעילית של עולם הסייבר שייך למצטיינים ביותר.

אז מה צריך לעשות?

  1. 1. תהיה מוסמך לכל מצב

    בעולם המחשבים על כל גווניו - תכנות, רשתות ותשתיות ישנה חשיבות גדולה להסמכות, הסמכה היא בעצם תעודה אוניברסלית המעידה שאת החומר שצריך לדעת אתה יודע וכי אתה מוכן להתחיל לעבוד.

בשוק סופר תחרותי כמו הייטק בכלל וסייבר בפרט יש להסמכה חשיבות ענקית, ההסמכה המובילה כיום בעולם הסייבר היא (Certified Ethical Hacker (C|EH ובלעדיה נורא קשה יהיה לכל האקר באשר הוא למצוא עבודה.

בעולם ההייטק ישנה מגמה ברורה של העדפת מועמדים אשר בחזקתם כמה שיותר הסמכות, דבר שמראה על ידע רחב במגוון של עולמות ופלטפורמות.
הסמכות רבות וחשובות יכולות גם להיות פקטור חשוב מאד בתחום השכר שלך, ככל שתגיע לראיון העבודה שלך כג'וניור עם רזומה הסמכות עשיר וחזק - כך יגדלו הסיכויים שלך הן להתקבל למשרה והן להרוויח משכורת מכובדת וגבוהה ובשביל זה אנחנו כאן נכון?

  1. 2. תיק עבודות

    העבודה של האקר לא מסתיימת כשמסתיימים קורסים באבטחת מידע, מתקפות סייבר הן דבר שבשגרה, ליתר דיוק - מתקפות סייבר קורות כל הזמן, 24/7.

    אתה כג'וניור בעולם הסייבר צריך להוכיח את עצמך ולתת גרושפנקא ליכולות שלך, אז כן כפי שציינו מקודם הסמכות הן דרך מעולה להראות את הידע שלך אבל תיק עבודות עם דוגמאות לדברים שעשית בעולם הסייבר יראה את היכולות שלך.

    כשהרבה אנשים מתקשים למצוא עבודה מפאת חוסר ניסיון תיק עבודות עשיר הוא הניסיון המעשי שאתה מביא איתך לכל מקום.

  2. 3. תוכיח שהם צריכים אותך

    אחד הדברים הנלמדים בתהליך ראיונות עבודה בכל תחום הוא ללמוד את החברה אליה אתה הולך להתראיין, יש גם את המחמירים שמנסים להכיר ולבדוק את המראיין שלהם.

    אבל כשאנחנו מנסים להתמקד בחיפוש עבודה בתחום הסייבר אין כמו להוכיח למראיין שלך שהוא צריך אותך.

    קח את הזמן, למד את האתר של החברה, חפש נקודות תורפה אותן האקר יכול לנצל, קח את כל מה שלמדת בתחום אבטחת רשתות ובזמן שאתה ממתין לראיון נסה לפרוץ למערכת.

תן למראיין את ההרגשה שאתה האיש שהוא צריך לתפקיד, שאתה יודע למצוא את הפרצות ולטפל בהן.


והכי חשוב - אל תפחד לכוון גבוה!

הרבה חברות גדולות מחפשות את הג'וניורים, מחפשות כאלה שהן יכולות להעשיר וללמד, אל תפחד לשלוח קורות חיים לחברות הגדולות והחזקות בעולם הסייבר ואל תפחד מתפקידים גבוהים, מקסימום תצליח.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה