כמה שינויים עברנו מאז משבר הקורונה? המון! כמה המון? ככל הנראה אלו כמות השינויים שציפינו שיקרו לפחות במשך עשור או שניים, התרחשו בתוך כמעט שנה אחת. כמעט כל מוסד אקדמי או לימודי עבר ללימודי אונליין, אנחנו רואים יותר ויותר מכללות שעוברות למערך קורסים אונליין. מסעדות ופאבים, גם הגדולים מביניהם, עברו לשירות ב-WOLT וכמובן קפיצה משמועתית בעולמות הגיימיינג והסטרימינג. באנו לשים את הפוקוס על נקודה ספציפית במאמר הזה, והיא כמובן על עולם הלימודים באונליין, מהם היתרונות בללמוד דווקא מהבית? מהם הטיפים שאתם חייבים לדעת לפני שתתחילו ללמוד קורס אונליין? וכמובן - האם זה הולך להישאר איתנו לנצח?

אונליין

ללמוד אונליין מהסלון, מחדר השינה או במתחם עבודה - מתי שנוח לכם

בעבר, בקושי היה היצע ללימודי אונליין, אולי רק על אתרים קטנטנים ונישתיים, וגם אלו לא היו לימודים אמיתיים, אלא קורסים קצרים במשך 20 עד 40 שעות שנועדו רק לחדד את הסקילים שלכם. בשביל להשיג מקצוע אמיתי, קרי תואר או הכשרה מקצועית אחרת, הייתם צריכים לקום מוקדם בבוקר, להתארגן על תיק, ארוחה קלילה, אפילו ארוחת צהריים, לפטופ ולצאת לדרך (איזה כיף זה תחבצ, אה?). אבל בזכות הקורונה (שעל השינויים השלילים אפשר להאריך במאמר באורך הגלות) ניתן ללמוד קורסים אונליין מהבית, בחדר שלכם, בסלון (או אפילו על המיטה, אל תדאגו, לא נספר לאף אחד).

כמובן, שעל הדרך נחסכות המון הוצאות, ואתם פשוט נהנים בללמוד ישירות מהבית שלכם, אין יותר צורך בלקחת אוטובוס, רכבת ולהיסחב בפקקים הקיימים פה (במיוחד בהתחשב בעובדה שרוב מרכזי הלימודים נמצאים באזורים גיאוגרפיים מרכזיים ופקוקים יחסית).

אבל מעבר לעובדה שאפשר פשוט להבין בניחותא מהאיזור האישי שלך, עם הלפטופ שאתה אוהב (או המחשב הנייח) ושאתה יכול להכין לעצמך כריך שאתה אוהב תוך כדי הלימודים, אתה עובד בסביבה שמרגישה לך בית.

אונליין זה הרבה מעבר לשיעורי ZOOM

אצלנו למשל, אנחנו דואגים ללימודים שהם הרבה מעבר ל-ZOOM, אנחנו מעבירים קורסים אונליין קרוב לשנה בצורה המקצועית והטובה ביותר עבור הסטודנטים, בשביל כך, בנינו תשתית מושקעת ואיכותית, החל ממצלמות חכמות בכיתה שמסוגלת לעקוב אחרי המרצה, מסך LCD עצום שעליו מוקרן ה-ZOOM, ועד להקלטות של כל השיעורים, כך שכל סטודנט שלנו יוכל לצפות שוב ושוב בשיעורים. על הדרך, בנינו גם מערך דיגיטלי שלם באתר שלנו, שיכול לעזור לכל סטודנט וסטודנטית שלנו בזמן שהם לומדים, זה כולל ספרים דיגיטליים, תרגולים מורכבים ועוד.

אגב, כל המערכת הזאת נקראת LMS, וכל מקום אשר עבר ללמד קורסים אונליין, אם הוא מספיק מקצועי כמובן, יצטרך להחזיק במערכת שכזאת.

6 טיפים ללמידת קורס און ליין

בחרתם במקום המלמד קורסים אונליין? מהמם!
אבל יש כמה טיפים שאתם חייבים להכיר, כי אתם יודעים, יש המון דברים מלמידה פרונטלית, והיא הולכת להיות ממש שונה מהתקופה שלכם באוניברסיטה, התיכון או בית הספר היסודי.

לכן, יש 4 טיפים שיגרמו לכם להיות פרודוקטיבים יותר:

  1. עמדת עבודה/למידה נוחה - לא לשבת כפופים במיטה, לא בסלון רועש ולא בשירותים. תלמדו עם הלפטופ או עם המחשב שלכם, בעמדה שיש לכם בה ישיבה יציבה, שתוכלו לשבת בה במשך כמה שעות טובות ולהרגיש בנוח עם עצמכם.
  2. לדאוג לחטיפי אנרגיה ושתייה - זה לא שאני המאמין הכי גדול בחטיפי אנרגיה, אבל לפעמים הם הכרחיים, במיוחד כשאנחנו לפני יום לימודים של 4 עד 9 שעות. תדאגו לחטיפים קטנטנים שיהיו זמינים עבורכם ולא תצטרכו לעשות סיבוב בבית בשביל למצוא אותם, וכמובן, מים זה הדבר הכי חשוב בעולם, תדאגו לשתות בזמן השיעור.
  3. להפעיל את המצלמה ולהיות פעילים בשיעורים - אני יודע, זה קל להיות יחסית מנומנמים בשיעורים האלה, כי זה בסהכ אונליין, נכון? אז זהו, שממש לא. קודם כל, תכבדו את המרצה שמולכם ותשתדלו להשאיר את המצלמה דולקת רוב השיעור, דבר שני, תשתתפו בשיעור, כך תישארו פעילים, תרשימו את המרצה והכי חשוב - תהיו חלק מהשיעור ולא תהיו מנותקים. כי זה מאוד שכיח בלמידת אונליין.
  4. לדבר עם שאר הסטודנטים בכיתה - אז נרשמתם אל קורס הייטק אונליין, זה אומר שאתם לבד, ככל הנראה יש עוד כ-10 או 20 חבר'ה בכיתה שלך. אז נכון שאולי מעולם לא נפגשתם, אבל זו לא בושה לדבר איתם לפני הלימודים, להתייעץ איתם ולהיעזר בהם. מעבר לנטוורקינג משובח, אתם תוכלו להיעזר אחד בשני בשביל מטלות מסוימות ועל הדרך ליצור אינטראקציה חברתית.
  5. להתארגן מראש - השיעור מתחיל ב-8:15? עשו טובה, ואל תלחצו על הלינק ל-ZOOM דקה לפני כן. תתארגנו עוד לפני כן, תכינו את כל הדברים שאתם צריכים, כנסו 10 או 5 דקות לפני תחילת השיעור, וככה תוכלו להיכנס אליו בראש שקט.
  6. להשקיע, להשקיע ושוב להשקיע - אז אתם לומדים אונליין, האחריות לא יורדת מהכתפיים שלכם, אלא להיפך, אתם צריכים להשקיע בכל דקה אפשרית בזמן הלימודים, לעשות את המטלות שהמרצים מביאים לכם, להתעניין, לחקור, ללמוד כמה שיותר. רק ככה באמת תוכלו להרוויח מקצוע אמיתי מהלמידה שלכם בכיתה.
לימודי

האם לימודי אונליין הולכים להישאר איתנו לנצח?

בתחילת המאמר ציינתי כמה העולם השתנה בזכות הקורונה, חלק לטוב, חלק לרעה. לדעתי, אחד מהחוזקות שנוכל להעיד לטובת משבר הקורונה והוא המעבר לאונליין, בין אם אלו מקומות עבודה או מרכזי הכשרה, אוניברסיטאות ומכללות. החיסכון במשאבים, היתרונות הרבים למעשה גרמו גם למנהלים ולמנכלים העקשניים בעולם שהגיע הזמן לעשות שינוי.

נכון, חשוב אינטראקציה חברתית ושיהיה קשר פיזי בין העובדים/הסטודנטים, אבל אין סיבה שהם יגיעו בין 3 ל-5 פעמים בשבוע למשרד/מקום הלימודים. מעבר לעובדה שנחסוך להם כאב ראש, כספים על נסיעות, מזון ועוד, מדובר על אנשים שסוף סוף יוכלו לגור היכן שהם רוצים, ולא יצטרכו לשנות את מקום המגורים שלהם לתל-אביב או איזור המרכז אך ורק בגלל העבודה/הלימודים.

על-פי כל העדויות, גם החברות הגדולות בעולם הבינו שהן צריכות לעשות שינוי ולאפשר לעובדים שלהם לעבוד מרחוק. וכך גם עוד הרבה מרכזי למידה. השאיפה הכללית היא לאפשר לכל סטודנט לבחור, ללמד אונליין או מהכיתה. כיוון שיש כאלו שעדיין יעדיפו ללמוד בכיתה, כי אין מה לעשות, יש כאלה שלא משנה מה, יודעים שאין תחליף ללמוד בכיתה כפי שהם רוצים. אבל כפי שאמרנו, תהיה להם את זכות הבחירה, קמים בבוקר ולא מרגישים טוב? לא סיבה לפספס את השיעור. תוכלו ללמוד אותו מהלפטופ שלכם בכיף שלכם. רוצים לפגוש אנשים? לראות את המרצה FACE TO FACE? מושלם, תגיעו לשיעור ותהנו מזה.

לסיכום, אם אתם חושבים על לקחת קורסים אונליין בתקופה הקרובה, חשוב מאוד שתדעו מה זה אומר, שתבחרו במקום שבאמת מעביר זאת בצורה איכותית וטובה ועם תשתית מבוססת, שלא רק יזרוק לכם לינק ל-ZOOM ויגיד לכם: תסתדרו. והערה לא פחות חשובה - כיום לבחור בקורס אונליין יכול לשנות לכם את החיים, לא מדובר רק על קורסי העשרה, אלא על קורסים שילמד אתכם מקצוע שיכניס אתכם לעולם ההייטק או הדיגיטל. הכל תלוי ברצון ובהשקעה שלכם.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה