בתור עורך דין טכנולוגי העוסק מזה שנים בתחום האפליקציות, ברורה לי היטב חשיבות ליווי משפטי הולם. זאת מאחר שמדובר בפרויקטים מורכבים והתמודדות עם קשת רחבה של היבטים משפטיים, חלקם ייחודיים לתחום. 

למעשה, ליווי משפטי נחוץ כבר משלביה הראשונים של האפליקציה כאשר המיזם עדיין נמצא בגדר רעיון, וממשיך לאורך כל חיי הפרויקט החל מפיתוחו ועד להפצתו ושיווקו השוטף. מטרתו המרכזית היא להבטיח הגנה על האפליקציה ולשמור על התנהלות תקינה בין הגורמים השונים המעורבים בה. על פי ניסיוני, ללא ליווי משפטי סיכויי של המיזם להצליח בטווח הקצר והארוך כאחד מוטלים בספק.

תפקידו של עורך דין אפליקציה

עו"ד המלווה פיתוח אפליקציות נדרש לספק מענה למיזם שאותו הוא משרת ומייצג. שירותים אלו מתחילים במתן ייעוץ והכוונה לגבי כל ההיבטים המשפטיים הקשורים לאפליקציה, פיתוחה ושיווקה. זאת, מתוך הבנת מאפייניו, צרכיו ונתוניו הספציפיים של המיזם. כמו כן, עורך הדין נדרש להציג יכולות לביצוע של כל הליכי הרישום הנדרשים להגנת הקניין הרוחני של מפתחי האפליקציה, לרבות רישום האפליקציה לשם הגנתה כקניין, וכן עריכת חוזים והסכמים שונים מול כל גורם הקשור לפרויקט כולל מפתחי המיזם. בנוסף לכך, עורך הדין מייצג את הפרויקט ומנהל משא ומתן מול כל גורם שבעליו עומדים איתו בקשר, כגון ספקים, שותפים, משקיעים, רשויות מס, גופים בנקאיים וחברות ביטוח. במידת הצורך עורך הדין ייצג את לקוחותיו במקרים של תביעות משפטיות הקשורות למיזם.

דרישות מתבקשות מעורך דין המלווה אפליקציה

חשוב להבין כי לא כל עורך דין יכול ללוות מיזם אפליקציה ולתת מענה הולם להליכים, המסמכים, החוזים והמידע המשפטי הקשורים בו. על כן,  חשוב לבחור תחילה בעו"ד שתחום אפליקציות מהווה התמחות ראשית שלו, ושמאחוריו ניסיון מעשי רב שנים בליווי חברות סטארט אפ ומיזמי אפליקציות מסוגים שונים. בנוסף, יש לבחור עורך דין בעל ידע וניסיון מקיף בכל הקשור בקניין רוחני, לרבות רישום פטנטים, רישום של סימן מסחרי, רישום זכויות יוצרים ורישום חברות. כמו כן, עליו להוכיח יכולות בעריכתם של כל ההסכמים הנחוצים לפרויקט, כולל הסכמי פיתוח, סודיות, אי תחרות, הסכמי משקיעים ומייסדים.

איך לבחור את עורך הדין הנכון

כפי שציינתי, עורך דין לליווי אפליקציה נדרש לידע מקצועי מעמיק ורחב היקף בתחום , ועליו גם לספק ללקוחותיו שירות מלא ומקיף. מעבר לכך, עקב מעורבותו והשפעתו הרבה של איש המקצוע על המיזם, חשוב לבחור באדם הגון ואמין שיש לכם עימו תקשורת טובה. כלומר, בחרו במי שאתם מרגישים שיוכל להוות כתובת זמינה ומקצועית לכל בעיה, שאלה ונושא הקשורים לפיתוחה, הגנתה ושיווקה של האפליקציה. בחירה מושכלת תעניק לכם סיוע משפטי בעל ערך רב מוסף, שיאפשר לכם לייצב את המיזם, לקדם למנף אותו לקראת הצלחה אמיתית בשווקים.

המאמר באדיבות יריב קדם – עורך דין מתמחה באפליקציות וסטארט אפ. 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה