עם גידול של כ-45% ברווחה הישראלית בעשור האחרון, ישראל של שנת 2019 מלאה במיליונרים. המדינה, שאוכלוסייתה מונה מעט מתחת ל-9 מיליון אנשים, כוללת יותר מיליונרים עכשיו, מאשר בכל תקופת זמן אחרת. העלייה החדה הזו במספר המיליונרים, היא מהירה יותר מארצות הברית, בריטניה ואף יותר מכל המדינות שבמערב אירופה. כך נפתחה כתבתה של סופי שולמן, במגזין הטכנולוגי של כלכליסט לפני מספר ימים.

בין הבנקים הזרים, בולט הבנק השוויצרי ה-UBS. כשנשאל מדוע הוא מחזר דווקא אחרי הישראלים, טען כי מה שהופך אותנו לשוק אסטרטגי וייחודי, הם היוזמות והסטארטאפים הגדולים. גם בשווייץ הבינו, שישראל הפכה להיות סטארטאפ ניישן.

מנכל ומייסד חברת השירותים הפיננסיים Empathy Capital, יוסי עסיס, התייחס בכתבה לקלות הרבה שבה הבנקים השוויצריים מאתרים את הלקוחות הישראליים, שכן רוב הסטארטאפים ממוקמים במרכז תל-אביב. משרדים מקומיים באירופה ועשרות עובדים, חיים היום על קו ציריך-תל-אביב במטרה לאתר, לפתות ולפנק כל ישראלי עם נכסים נזילים של יותר ממיליון דולר.

ישראלים רבים, אף מחזיקים היום במשרות ניהוליות בבנקים השוויצריים. הם הגיעו לפני שנים רבות לשוויץ, במטרה להתמודד עם הלקוחות הישראלים של הבנק. ללקוח הישראלי, כך כותבת שולמן, יש מוניטין של לקוח אגרסיבי. עד כדי כך, שעמלות השירות שלו נמוכות בהרבה מאלה של ארצות אחרות.

בנקאי שוויצרי שעבד בישראל, אמר לכלכליסט בעילום שם, שהוא ועמיתיו עוקבים באדיקות אחר חדשות על אקזיטים בישראל. לאחר מכן, הם מאתרים את העשירים החדשים ומזמינים אותם לארוחות הכוללות בקבוקי יין בשווי מאות שקלים במטרה לשכנע אותם לפתוח חשבון בבנקים שלהם. הישראלים, שידועים ביכולת שלהם לנהל מומ ולהתמקח, גורמים לבנקים השוויצריים לרדת על הברכיים בכל מה שקשור לעמלות ניהול החשבון.

למרות הקיצוץ בעלויות, הבנקים השוויצריים עדיין מחזרים אחרי הישראלים. הסיבה לכך, היא שהם הולכים על עיקרון המספרים הגדולים. מכיוון שבישראל, כמות העשירים גדולה, יש בה פוטנציאל ליצור יותר קהל לקוחות עבור הבנק. כך שבשורה התחתונה, הם מייצרים לבנק יותר כסף מעשירים במדינות אחרות.

ערן גורן, שותף ומנהל בחברת Fidelis Family Office (המתמחה בניהול נכסים והון משפחתי), סיפר בריאיון שבהשוואה לאירופה, הישראלים העשירים של שנת 2019, הרבה יותר צעירים. יתרה מכך, הכסף שלהם גם יותר גלוי וחשוף משום שכל אקזיט מסוקר בחדשות.

כשמריל לינץ', עוד היה מפרסם את דוח העושר העולמי, אי שם ב-2010, נאמר כי בישראל קיימים מעל 10 אלף מיליונרים. ההערכה כיום היא שהמספר הזה עומד על 12,000. זוהי הערכה שמרנית, ההנחה היא שהמספר האמיתי כפול(!). המספרים האלו מתבססים על כמויות גדולות של סטארטפים ואקזיטים בתחום ההייטק, כדוגמת מלנוקס שנרכשה ב-6.9 מיליארד דולר.

מייסד ומנכל Tandem Capital, ארז בריט, מסביר שהכסף הרב שיש בישראל, בעיקר בקרב הצעירים, נובע בעיקר מהטכנולוגיה. גם צעירים שלא עשו אקזיט, צוברים את ההון שלהם בשכר הגבוה שהם מרוויחים בחברות ההייטק, או באופציות שיש להם בחברה. לעומתם, המבוגרים יותר, עושים את ההון שלהם מעסקאות נדלן. שהרי כל מי שמוכר דירה בישראל הופך באופן אוטומטי למיליונר.

כשייסד את החברה שלו, בריט היה היחיד שהציע לישראלים הזדמנות להשקיע בחול. נקפוץ 20 שנה קדימה לשנת 2019 ואחת מהקרנות שלו הפונות לקהל הישראלי, גייסה כבר 300 מיליון ₪ (כ-83 מיליון דולר). אם לא דיי בכך, הקרן הזו גדלה בשיעור של 10 מיליון דולר מדי חודש ממשקיעים פרטיים. בריט מעריך שבישראל של היום קיימים עשרות אלפי אנשים שמחזיקים בנכסים נזילים להשקעה ביותר ממיליון דולר.

הישראלים של היום, הבינו שהכסף הגדול נמצא בהייטק. זו הסיבה שיותר ויותר ישראלים זונחים את המקצועות המסורתיים ונוהרים אל עבר קורסים מקצועיים בהייטק כדי לשדרג את עצמם מבחינה מקצועית וכלכלית. התעשייה הזו יצרה כמות מטורפת של עשירים שרק הולכת וגדלה מיום ליום. לדברי חברת המחקר
Net World Wealth, בשנת 2018 יותר מ-1,000 ישראלים התעשרו כתוצאה מאקזיטים. זה מעמיד את ישראל בין 10 המדינות עם שיעורי הצמיחה המהירים ביותר על פי הדוח של חברת המחקר WealthX.

קורסים מומלצים עם התחייבות לעבודה:

קורס סייבר Ethical Hacking

קורס שיווק דיגיטלי – קורס קידום אתרים אורגני SEO, קידום ממומן PPC ורשתות חברתיות

קורס בדיקות תוכנה QA

קורס בניית אתרים Full Stack Development

קורס עיצוב גרפי המסלול המלא

קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע

קורס Data Analyst & BI

קורס ניהול שרתי לינוקס Linux

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה