השנה חברת אדובי חגגה 25 שנים לשחרור הגרסא הראשונה של התוכנה הכה ידועה שלה, פוטושופ. פוטושופ היא אחת מהתוכנות הידועות ביותר ונודעת ככזו ששרדה את כל תהפוכות האינטרנט והמחשוב הביתי, כזו שנשארת רלוונטית גם כשהיא המבוגרת ביותר מבין התוכנות, ואולי בעצם נשארה רלוונטית עד היום בשל היותה כזו מבוגרת.

התוכנה, שנשארה עוצמתית ועדכנית בזכות גרסאות חדשות, קורצת בשנים האחרונות לעולם המובייל ולמשתמשים הפשוטים, כאלו שלא יכולים או לא רוצים ללמוד את כל הכלים המסורבלים, או למשתמשים שאינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש את הפוטושופ במאות דולרים. עם חבילת ה-CC  החדשה של הפוטושופ וההתקדמות הענקית  לכיוון מחשוב הענן, יצאה פוטושופ בגרסאות חינמיות גם לסמארטפונים ולטאבלטים.

עם התקדמות הזמן והאפשרויות אותן מציעה התוכנה אנחנו עוצרים ונזכרים בלא מעט תהפוכות ומהפכות שגרמה התוכנה. משערי מגזינים שנפלו לביקורות עקב הרזיה לא פרופורציונאלית של דוגמניות השער שלהן, ועד לפוליטיקאים שגילו את עוצמת זיוף התמונות והצגת מציאות פוליטית שיקרית.

אין ספק שכמעט כל תמונה היום "עוברת פוטושופ", ז"א, עברה עיבוד כלשהו. בעולם בו הפרסום והכוח השיווקי נמדד בסופו של דבר על ידי הצגת פרסומות ותמונות מעובדות – לפוטושופ יש בהחלט יד בכל התקדמות הפרסום והשיווק בעולם. 200 שנה של צילום, ו-20 שנה של צילום דיגיטלי הביאו למצב בו תמונות מצולמות בקצב של מיליארדי תמונות חדשות ביום. רבים מהתמונות עוברות עיבוד כלשהו בתוכנה, משינוי צבעים תמים ועד לשינוי מציאות של ממש. הצגת ה"מציאות" כפי שנתפסת בעדשת המצלמה, עוברת שינוי ועיבוד. הכוח האדיר הזה של הפוטושופ וההשפעה שלו על החברה שלנו כיום לא ניתן למדידה.

עולם הדפוס ובשנים האחרונות הדפוס הדיגיטלי חייב את עולמו ובסיסו לפוטושופ ולתוכנות אדובי השונות- אילוסטרייטור, אינדיזיין, אקרובט וכו'. תעשיות שלמות ומקצועות שבהם מועסקים מאות אלפי אנשים מסביב לעולם חייבים את פרנסתם לתוכנה החשובה הזאת. התפתחות האינטרנט יצרה אפשרות לגרפיקאים להראות את עבודתם ולשתף אחרים בכלים ובמדריכים לתוכנה, לדוגמא אתר IsraelGrafix שבו ניתן למצוא כלים והורדות לתוכנה. 

לסיכום, נאחל לחברת אדובי להמשיך וליצור גרסאות משוכללות יותר של התוכנה, עם פיצ'רים עתידיים חדשים שיתווספו לתוכנה. אנחנו מצפים לראות מה יקרה לתוכנה ב-25 שנים הבאות, ומתסכלים בגאווה על מה שהשיגה ב-25 שנות קיומה עד היום. עם התפתחות הטכנולוגיה בימינו לא מן הנמנע שמהר מאוד הפוטושופ מאמצת אפשרויות חדשות של תלת מימד, מסכי מגע ולאחרונה מצרפת אליה גם את עולם המובייל.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה