ההחלטה הקריטית שעשויה להשפיע על הקריירה שלנו בהייטק

כולם יודעים היום שכניסה להייטק היא הזדמנות אמיתית לשינוי הכיוון של החיים שלנו. התעשייה שמתאפיינת בהכנסה גבוהה, תנאים נוחים ואתגר מקצועי מאפשר לכל אחד ואחת להגשים את עצמו.
לא משנה מה היה המצב הסוציו-אקונומי שלנו קודם לכן - ההייטק הוא 'כרטיס' כניסה לקריירה שמאפשרת למי שנמצא בתעשייה לשלוט בחייו. עם משכורת ממוצע של יותר מ-26,000 ש"ח ברור שמדובר כמעט בתחום היחיד בישראל שמאפשר לקנות דירה או פשוט ליהנות מיציבות כלכלית בלי חששות ודאגות בנוגע לעתיד.

אז אחרי ש"יישרנו קו" למה אנשים רבים רוצים להשתלב בהייטק צריך לדבר על הדרך המאתגרת הצפויה. קיימות שתי דרכים מרכזיות להשתלב בתעשייה: לימודים לתואר ראשון או קורס מקצועי. נציג אותן בקצרה.

לימודים לתואר ראשון

האפשרות הראשונה היא לנסות את הדרך "המסורתית" באמצעות למידה לתואר ראשון במדעי המחשב. ניתן ללמוד מסלולים אלה באוניברסיטאות או במכללות. היתרון המרכזי הוא שמדובר במסלול שבוחר את התלמידים בפינצטה. כך שמדובר בתארים שנחשבים יוקרתיים. אבל יש למסלול זה לא מעט חסרונות: קודם כל הרבה פעמים המועמדים נדרשים לשפר שוב ושוב את ציון הפסיכומטרי או הבגרות על מנת להתקבל. זו לא תהיה ממש הפתעה לומר שרבים מאתנו לא ממש השקיעו בלימודים בתיכון ואם אנחנו נרצה ללמוד באוניברסיטה נצטרך לבזבז לא מעט שנים בדרך על מנת להתקבל.

חסרון נוסף עבור אלה שרוצים ללמוד דווקא לתואר ראשון הוא שמדובר במסלול לימודים לא גמיש שלא מאפשר לשלב עבודה ולימודים ביחד. לכן אם לא חסכנו כסף קודם לכן או שאין לנו "גב כלכלי" מאחורינו אנחנו עלולים לחוות קשיים כלכליים לא פשוטים לאורך שנות הלימודים.

בנוסף, הזמן לקבלת התעודה הנחשקת נע בין 3 ל – 4 שנים בממוצע וזה אם לקחנו בחשבון שלא התחתנו באמצע נולדו לכם ילדים והיינו עסוקים במקביל בהקמת הקן המשפחתי שלנו.

ואולי החיסרון המשמעותי ביותר הוא דווקא "אופי הלימודים". הידע הטכנולוגי משתנה במהירות והידע שאנחנו צובר במהלך השנים הללו בזמן הלמידה לתואר ראשון, עלול להתגלות כלא רלוונטי עם סיום התואר. זה כואב מאוד לגלות שהשקענו המון שנים בלמידה כשבסוף הדרך נתקלים בחוסר התאמה לשוק העבודה.

קורס מקצועי

בשנים האחרונות, עם התפתחות תחום ההייטק ותאוצת צבירת הידע הטכנולוגי, הביקוש לכוח אדם איכותי ומיומן רק הולך וגדל ובעקבותיו נפתחו בישראל מסלולי הכשרה מקצועיים בתחומי ההייטק השונים.

להכשרה מקצועית יש מספר יתרונות בולטים: מדובר בהכשרה קצרה וממוקדת (בממוצע בין חצי שנה לשנה) של מספר פעמים בשבוע כאשר עם סיום הלימודים תוכלו כבר להשתלב בתעשייה. בנוסף, מסלולי הלימוד גמישים וניתן ללמוד בבוקר/בערב ולשלב עבודה במקביל כמו גם זמן לתחביבים ועוד. כך אפשר גם להתפתח במקביל ואפילו לצבור לעיתים ניסיון מקצועי בתחום הלימודים שלכם.

ובכל זאת, היתרון המרכזי ביותר במסלולי הכשרה כאלה זו הלמידה עצמה. בעוד באוניברסיטה או במכללה הידע המקצועי משתנה רק לעיתים רחוקות, בקורסים מקצועיים הידע משתנה כל הזמן בהתאם לצרכים של שוק העבודה. מכיוון שהמרצים שלכם מגיעים מהשטח הם מעודכנים בשינויים ובצרכים של השוק ומעניקים לכם כלים מקצועיים חדשים ומתקדמים. לכן עבור ג'וניורים המחפשים את "דלת הכניסה" שלהם לתעשייה - קורס מקצועי הוא הפתרון האולטימטיבי משום שהוא נותן להם את הכלים הנדרשים בתעשייה.

מתעניינים בלימודי הייטק ורוצים לקבל את כל המידע הרלוונטי? השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה