בימים האחרונים אנשים רבים במדינה החלו ללמוד קורסים אונליין. לכן זה לא משנה אם מדובר בקורסי הייטק, דיגיטל או אפילו בשיעורים שמועברים מהאוניברסיטה או המכללה שלכם, ישנם מספר דברים חשובים שיוכלו להקל עליכם בבחירת קורס אונליין, ולהעביר את חווית הלימודים אונליין בצורה איכותית וטובה יותר.

לפני שנמשיך - ריכזנו קורסים אונליין מומלצים עם התחייבות לעבודה

1. קורס סייבר ואבטחת מידע
2. קורס ניהול רשתות, אבטחת מידע ומחשוב ענן
3. קורס שיווק דיגיטלי
4. קורס בדיקות תוכנה QA
5. קורס אנימציה משולב גיימינג
6. קורס בניית אתרים Full Stack Development


לא רק שלימדנו את המרצים וראשי התחומים שלנו בפאן הטכני איך ללמד אונליין, הם למדו וסיגלו לעצמם שיטות למידה שונות בשביל ללמד מהאונליין, אם בתחילת משבר הקורונה חששנו שאולי זה יפגע במרקם הלימודי, מתברר שדווקא ההפך! מרבית הסטודנטים הרבה יותר מרוצים מלימודי אונליין אצלנו בהאקריו, אז קודם כל, נדבר על כך שהם לא צריכים לעשות את הנסיעה למכללה, פקקים, חנייה, תחבורה ציבורית - תשכחו מזה! הם פשוט פותחים את הלפטופ (או המחשב הנייח) ומתחילים בשיעור, בדיוק בשעה שנקבעה להם. דבר שני, כל השיעורים מוקלטים. לפעמים קורה שטיפה לא מרוכזים בשיעור או סתם שוכחים משהו, אז יש להם גישה לכל (אבל באמת כל השיעורים) במערכת הייחודית שבנינו אך ורק להם, והם יכולים להגיע לשיעור, בדיוק לדקה שהם רוצים ולחזור על הקטע כמה פעמים שהם רוצים עד שהוא נקלט.

ובנוסף לכך, בימים שאין סגרים או דברים כאלה, ניתן ללמוד בצורה היברדית, הכוונה? אם תרצו להגיע לכיתה - זה אפשרי. ואם תרצו להישאר בבית - זה גם אפשרי. הכל בזכות הכיתות החכמות שלנו, עם מצלמה מתוחכמת באיכות הכי גבוהה שיש. ועם מחשבים עם שליטה מרחוק (זאת אומרת, שאם אתה סטודנט אצלנו, תוכל לקבל גישה למחשב, והמרצה יוכל לעזור לך בלייב בכל בעיה, תקלה או כל דבר אחר בזמן השיעור).

קורסים אונליין - ללמוד מהבית האקריו

לא רק קורסים אונליין, אלא כל התעשייה אונליין!

כיום, מרבית מהמשק בתחומי ההייטק, הדיגיטל, הפרסום והטכנולוגיה, הן בישראל והן בעולם ,עשו את המעבר לאונליין. זאת אומרת, הם לא דורשים מהעובדים להגיע למשרד יותר, אלא שיעבדו מרחוק, מהבית שלהם, בזמן שלהם ובניחותא שלהם. אם בהתחלה הם עשו זאת "בזכות" משבר הקורונה והחשש להידבקות או הסגרים השונים, המון חברות כבר הבינו שאין להם טעם להחזיק נדל"ן מיותר, וברוב מוחלט, העובדים נותנים תפוקה הרבה יותר טובה מהבית מאשר במשרדים. הארגונים פוגעים בשתי ציפורים במכה אחת, הם גם חוסכים הון על נדל"ן מיותר, על תפעול של צוותי ניקיון, נסיעות וכו' וגם מקבלים עובדים הרבה יותר מרוצים שנותנים עבודה הרבה יותר טובה (ברוב המקרים לפחות).

האם זה הזמן בכלל לעבור לתחום ההייטק או לעשות הסבה לשם?

האמת היא, שתחום ההייטק והדיגיטל כמעט ולא נפגע בכלל בעת הקורונה, אם כבר, ההפך, הדרישה אל אנשי הייטק ודיגיטל רק הלכה וגדלה. נכון לעכשיו, על-פי ההרשות לחדשנות, קיים מחסור של כ-18.5 אלף אנשים בהייטק! אבל אין זה בכלל פלא, קודם כל, הרבה מעסקים קטנים עד בינוניים רוצים להתחיל לעבוד בדיגיטל, ובשביל כך, הם צריכים קודם צריכים להיות חיים שם. הכוונה? לבנות אתר. לשם נכנס תפקידם של מפתחי אתרים, על הדרך, הם יצטרכו מעצבים גרפיים ואנשי דיגיטל (PPC, SEO וכו') על מנת שיוכלו לקדם אותם ברשתות השונות. בקיצור - עולם ומלואו.

עד תחום שממש קורץ ונכנס לתודעה, הוא כמובן הסייבר, כולם עובדים עכשיו מהבית, זה אומר שהמידע של החברות והארגונים נמצא במצב הרבה יותר רגיש, בעקבות כך, אנחנו עדים לביקוש שרק הולך וגדל בקרב אנשי סייבר, בתפקידי SOC ו-PT בפרט!

אז אם אתם שואלים אותי, לא משנה באיזה סטטוס אתם בחיים, חל"ת, לא חל"ת, אתם יכולים לנצל את התקופה הזאת ללימודים איכותיים אצלנו במכללה, עם מיטב המרצים ובשיטה ייחודית, דרכה נוכל למצוא את התחום שהכי יתאים לכם (במידה ואתם לא יודעים מהו). כמובן, שחשוב שתהיה לך המון מוטיבציה, ויכולת לעבוד מול מחשב וידיעה שאתם תצטרכו לעבוד וללמוד קשה על מנת להצליח בתחום, גם אם זה בזמן הלימודים או גם לאחר 10 שנות ניסיון.

עוד לפני שנגיף הקורונה דפק על דלתינו, ההתפתחות הטכנולוגית העבירה הרבה מהשירותים שאנחנו מכירים לאונליין. אם זה צ'אט עם הבנקאי שלנו, שיחת וידאו עם הרופא ואפילו ישיבות עסקיות בוידאו שכוללות משתתפים מהארץ ומחו"ל יחד. לכן זה לא הפתיע אף אחד שעם התפתחות הקורונה ראינו שגם תחום הלימודים עשה אדפטציה למצב והעביר קורסים מקצועיים אונליין מהבית.

מוסדות לימוד רבים כבר השתמשו בטכנולוגיה עוד קודם, אם זה בשיעורים מוקלטים, או אפילו באמצעות העברות של וובינרים לייב. אולם, הקורונה אילצה מוסדות לימוד מכל הסוגים להתאים את עצמם למצב ולהעביר שיעורים לייב שבהם הסטודנטים יוכלו להגיב, לשאול שאלות ולהיות נוכחים בשיעור ממש כמו בכיתה. גם אם לא הספיקו לצפות בשיעור בשעה שהוא התקיים, תלמידים יכולים עכשיו לחזור אחורה ולצפות שוב בשיעור. נשמע שהקורונה עשתה בעיקר טוב לתחום הלימודים וגם תחום לימודי ההייטק עבר התאמה למצב והוא מציע מגוון קורסים אונליין לבחירה בתחום שאת חלקם אפרט כאן בכתבה.

זה לא סוד שהמשבר הזה פגע כלכלית בלא מעט תחומים. אך לזכותו של ההייטק יאמר שהוא תחום כל כך גמיש לשינויים שהוא ידע לעשות את ההתאמות בזמן ולהפסיד פחות. אז אם גם אתה בעניין של שדרוג הקריירה.

לימודים מהבית, קורסי הייטק אונליין

נעים להכיר! קורסי האונליין המומלצים ביותר העומדים בפניך:

קורס בניית אתרים אונליין
אם אתה באמת בעניין של קורסים מקצועיים אונליין ותמיד חלמת להיות מתכנת, זה הקורס בשבילך. תמיד צריכים מתכנתים בהייטק כך שככל שתגיע עם סט יכולות גדול יותר, יש לך סיכוי גדול יותר להתקבל. קורס בניית אתרים אונליין בהאקריו מלמד את הסטודנטים לתכנת הן בצד לקוח (front end) והן בצד שרת (back end) כך שבסופו של דבר כשתחפש עבודה תוכל לעבוד בכל אחד מהתפקידים האלה ואף במקומות שדורשים את שתי היכולות יחד.

קורס סייבר אונליין
ככל שגדלה העבודה למתכנתים, כך העבודה של לוחמי הסייבר גדלה פי כמה וכמה. למה אתם שואלים? כי ככל שיש יותר אתרים לפרוץ אליהם, פושעי הסייבר עושים הכל על מנת לגנוב מידע ולהפיק ממנו תועלת. קורס סייבר אונליין משתמש בטכניקות לימוד ייחודיות שמדמות מצבי אמת ונותנים כלים להתמודדות עם פריצות סייבר.

קורס QA אונליין
כדי להבטיח הליך עבודה יעיל ומסודר, ישנו סדר פעולות שצריך לעשות לפני שנולד לו אתר, אפליקציה או תוכנה. ברוב הליך העבודה שותף איש ה-QA שתפקידו לבדוק שכל שלב בתהליך הפיתוח מבוצע כמו שצריך ובלי תקלות. התפקיד שלו כל כך חשוב, שאף אתר או אפליקציה לא יצאו לאור בלעדיו. זו הסיבה שיש עליו גם אחריות מאוד גדולה. קורס QA אונליין מאפשר לסטודנטים ללמוד את כל העקרונות הכי חשובים של התחום כך שעד סופו של הקורס, הסטודנטים יכולים ממש להתחיל לעבוד בחברת הייטק עם היכולות שרכשו.

קורס שיווק דיגיטלי אונליין
שיווק דיגיטלי הוא תחום שרק בשנים האחרונות נכנס אל משרדי ההייטק שהבינו שיש יתרון עצום בכך שהמחלקה הזו תשב בתוך החברה ולא תנוהל על ידי חברה חיצונית, למרות שעוד יש כאלו. קורס שיווק דיגיטלי אונליין מלמד מהבסיס את עקרונות השיווק הדיגיטלי ועד שהסטודנט מסיים את הקורס הוא יכול למצוא את עצמו ממלא כל כך הרבה תפקידים בארגון כדוגמת:seo איש איש PPC,

קורס ux/ui אונליין
אם אתה יצירתי מלידה, אתה זוכר את עצמך משרבט ציורים קטנים בצידה של המחברת בכל פעם שאתה מדבר בטלפון או עסוק במשהו, זה כנראה הקורס בשבילך. כשמדברים על קורסים מקצועיים אונליין, קורס עיצוב גרפי עם התמחות ב-UX/UI הוא אחד מהתחומים היצירתיים ביותר. כל מי שילמד את הקורס הזה, ילמד איך להשתמש בתוכנות Adobe בשביל לעצב אלמנטים לדיגיטל, לשילוט חוצות, לטלוויזיה ועוד.

קורסים אונליין - טיפים ללמידה אונליין

קורסים אונליין - טיפים ללמידה אונליין

טיפ 1 – לבנות תכנית למידה המתאימה לאונליין
זה טיפ שיותר מדבר על שיעורי הבית או על הפרויקטים שעליכם להגיש. אם אתם יודעים על מה ברצונכם להתפקס בתקופה הקרובה, עליכם פשוט לרשום את זה לעצמכם. יש המון אפליקציות שמאוד עוזרות ב"ניהול עצמי", אחת מהן היא Any.do, היתרון הגדול בה הוא שניתן ליצור ממנה איש קשר בוואסאפ ולרשום מה אנחנו רוצים ומתי. והיא כבר תדאג להזכיר לכם מספר פעמים מה לעשות ומתי.

ואם אתם רוצים באמת למדוד את הביצועים שלכם, וגם למנוע מעצמכם "לשפוך" יותר מדי זמן על למידה לקויה או לא אפקטיבית, תעשו טובה ופשוט שימו לעצמכם טיימרים לכל משימה או שיעורי בית שצריך להגיש, ככה גם תעמדו בלו"זים של עצמכם וגם לא תתעכבו יותר מדי על שטויות או דברים חסרי פואנטה.

טיפ 2 - פחות פייסבוק ואינסטגרם, אלא למידה
כשאנחנו לומדים מהבית, יש לנו הרבה יותר פיתויים, אז נכון שעכשיו המרצה ככל הנראה לא ידע אם אתם עוסקים בפייסבוק או אינסטגרם כרגע, אבל באמת - שחררו מהאפליקציות והאתרים האלו. יש לכם מספיק זמן אליהם ביום, אז אם אתם לומדים באו בזמן שיעור, בבקשה - לא להיכנס אליהם. יש אפליקציות שאפילו ימנעו מכם להיכנס לפייסבוק והאינסטגרם.

טיפ 3 - סדרו את העמדה שלכם
זה אולי נשמע קטנוני, אבל זה לגמרי קריטי, לאחר עשרות מחקרים שנבדקו ונעשו, אם העמדה שלכם נקייה, מסודרת ומקושטת כפי שאתם אוהבים, אתם תהיו הרבה יותר פרקטיים. אז עשו טובה, לפני השיעור תעברו עם מגבון לח על השולחן, סדרו לעצמך את העכבר, המקלדת והמסך, שימו אוזניות, ואפילו תקשטו את הפינה שלכם עם איזה פסל או בובת פאנקו פופ שאתם אוהבים. זה כבר יחדיר לכם המון מוטיבציה.

טיפ 4 - להיכנס לפוקוס
נסו לשמור על כמה שיותר אנרגיות חיוביות ופוקוס אפשרי בזמן למידת קורסים אונליין, נכון שאצלנו השיעורים מוקלטים וניתן לצפות בהם שוב, אבל ההקשבה הטובה ביותר מתרחשת בזמן שאתם בשיעור עצמו, בלייב. מומלץ לשתות תה ירוק או קפה בזמן שמאבדים ריכוז. או אפילו לאכול משהו קטנטן שייתן לי אנרגיה בשביל להמשיך הלאה את היום שלכם.

לכל אחד יש את השיטות שלו בשביל לקבל את הפוקוס הרצוי, לכן רצוי להיות קשובים לעצמכם – כי אתם מכירים את עצמכם הכי טוב שבעולם.



טיפ 5 - לדבר ולהשתתף בשיעור אונליין
אנחנו יודעים שזה לא קל או פשוט להשתתף בשיעור, אבל ברגע שתתחילו להשתתף יותר - תבינו טוב יותר את החומר. לא משנה אם אתם סתם רוצים לשאול משהו שלא הבנתם או שאתם רוצים להשתחצן על עבודה שעשיתם - זה מצוין.

טיפ 5 – קחו הפסקות (מדי פעם)
חשוב לשמור על האנרגיות שלכם, לכן, תרעננו את עצמכם מדי פעם. קחו הפסקות כשאתם עובדים על שיעורי הבית שלכם, הגשות או כל דבר אחר (לא חלילה באמצע השיעור). צאו להפסקה קצרה, נטשו את העמדה שלכם, לכו לשתות משהו, לעשות סיבוב קצר בחללי הבית, שיחת טלפון או כל דבר אחר שיגרום לכם לצאת מהרוטינה של הלימודים.

כשלאחר מכן, המוח שלנו הרבה יותר רענן ומוכן לעשות את הצעד הבא בשיעורים. כי כידוע, לימודים אונליין או קורסים באינטרנט יכולים להיות מאתגרים, במיוחד בתקופות שכאלו. אז חשוב לשמור על עצמכם.

טיפ 6 - להחליף עמדות
תמצאו לכם לוקיישנים שונים בבית שיכולים להיות נוחים עבורכם ותעברו לשם, אני לא מדבר כמובן על האמבטיה או השירותים, אלא סתם לנסות מדי פעם ללמוד מהסלון או מפינת האוכל במטבח, אני עושה זאת בכל פעם כשאני צריך לכתוב משהו - והתוצאות שלי מפתיעות אותי לטובה.

איך עשינו את המעבר אל קורסים אונליין

ישנם המון קורסים מקצועיים אונליין או לימודים באינטרנט. אבל קשה למצוא מערך לימודים מורכב ואיכותי כמו שלנו ברחבי הרשת. אבל השקענו רבות ואינספור משאבים מכל צוות המכללה על מנת להגיע לתוצאה המופלאה שיש כיום.

כל הסטודנטים שלנו קיבלו גישה לשיעורי לייב אונליין, אנחנו בנוסף לכך דואגים להקליט כל שיעור אונליין, כך שגם מי שמפספס אותו יוכל לצפות בו לאחר מכן בזמנו הפנוי. כי אנחנו יודעים שבעקבות הקורונה, יש שעות מסוימת שקשה לשמור על פוקוס (נגיד אם שומרים על הילדים או משהו כזה שבסגנון), לכן אותו סטודנט יוכל לצפות בקורס בשעה מאוחרת בערב – בלי שאף אחד מפריע לו.

אנו מאמינים שאנחנו בדרך חדשה בכל הנוגע ללימודים מקוונים, וזוהי רק ההתחלה מבחינתנו, כי לדעתנו, השמיים הם רק הגבול כשזה קשור ללימודים אצלנו במכללה, גם אם אתם רחוקים מאיתנו, זה לא אומר שאנחנו לא דואגים לכם על מנת שתקבלו את ההשכלה הנכונה והאיכותית ביותר. על אחת כמה וכמה בימים שכאלו, שהכל נראה קשוח ולא פשוט בכלל.

צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה