"שלום, אני מורה בת 42 ורוצה לעשות הסבה להייטק? זה בכלל אפשרי בגיל הזה?" שאלה זו משקפת את הטרנד הנוכחי שבו מורים רבים מעוניינים להשתלב בתעשייה. סיבות לא חסרות: המשכורת בהוראה נמוכה יחסית לשוק העבודה, השחיקה בעבודה היא עצומה וההערכה של הציבור כולו למקצוע נמצאת אף היא בירידה על אף שההפך הוא הנכון.

לכן זה לא מפתיע שבשלב כלשהו מורים רבים אומרים לעצמם "נמאס לי". הם שומעים על המשכורות בהייטק שמתחילות לא פעם ב-15,000₪, ולכן המורים עושים 1+1 ומגיעים למסקנה שההייטק מציע משכורות שהם רק יכולים לחלום עליהם, תנאים נוחים והתמודדות מול אתגרים טכנולוגיים.

לכן בשנים האחרונות מורים רבים בוחרים להשתלב בהייטק.

אם גם אתם מורים החושבים לעבור הסבה מקצועית מהוראה לתעשיית ההייטק, חשוב שתדעו שהניסיון שלכם בהחלט יכול לתרום לכם רבות בהשתלבות בתעשייה. חלק ניכר מהתחומים בתעשייה מצריכים יכולת עמידה מול קהל, ביטחון עצמי ואת הכישרון להניע אחרים לפעולה. במהלך העבודה שלכם כמורים רכשתם כלים כאלה שיסייעו לכם להשתלב בתעשייה בתחומים כמו שיווק, פרסום ועוד.

במידה ולימדתם מקצועות כמו פיזיקה, מתמטיקה, ביולוגיה ועוד – בהחלט ייתכן שהרקע שלכם בתחום יכול לעזור לכם להשתלב בתחומים אנליטיים כמו תכנות, סייבר, דאטה אנליסט ועוד.

הסבה מקצועית למורים ועובדי הוראה להייטק

לפני שאתם נערכים להסבה מקצועית לתעשיית ההייטק חשוב שכצעד ראשון תמפו את היכולות שלכם כדי להבין את המסלול שבו תרצו להשתלב בתעשייה. יכול להיות שתגלו לעיתים כי למרות הניסיון שצברתם, עדיין תצטרכו השלמות משמעותיות, למשל בתחום הטכנולוגי. סביר שבמקרה כזה תרצו לעבור הכשרה טכנולוגית מקיפה כדי להגיע עם היכולות הנדרשות לתעשייה.

לא מעט מורים פוחדים מכך שהם לימדו במשך שנים ארוכות תחומים הומאניים ולא לימדו תחומים ריאליים. גם אם למדתם 3 יחידות מתמטיקה, זה לא אומר שלא תוכלו לעבוד בהייטק בעזרת השקעה בלימודים. אין לזה תחליף. מעבר לזה, קיימים גם התחומים בתעשייה שאין בהם שום צורך בהצטיינות במספרים.

הסבה מקצועית למורים ועובדי הוראה להייטק
הסבה מקצועית להייטק עבור עובדי הוראה - זה קל ואפשרי!

מה חשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך?

חשוב שתבינו גם איך נכון לבצע את ההסבה. יתכן שכדאי לכם בתקופת המעבר להמשיך לעבוד כמורים עד לסיום ההכשרה המקצועית. הסיבה לכך היא שגם אם חלילה לא תצליחו להשתלב בתעשייה, תמיד יהיה לכם עוד מקצוע ביד שבו תוכלו לעבוד.

במקרה כזה כדאי שתדעו שקיימים מסלולי הכשרה שמאפשרים גמישות רבה במהלך הלימודים. למשל, הקורסים נלמדים בשעות הערב וכיום גם ניתן ללמוד אותם לגמרי גם במסלול אונליין כך שלא תצטרכו להתחיל לחפש חנייה או להיתקע בפקקים. אם אתם מורים – כדאי לשקול ללמוד כמה שיותר מהקורס ב-"חופש הגדול", זמן שבו תוכלו להיות פנויים לכך באופן יחסי.

לא משנה איזה מסלול לימודים תבחרו – רצוי מאוד שהדגש בלימודים יהיה פרקטי כדי שתגיעו לתעשייה עם כישורים רלוונטיים שיגרמו למעסיק העתידי לרצות אתכם. לכן, למרות הפיתוי לבחור לא פעם בלימודים עם רקע תיאורטי נרחב ומעשיר כדי מאוד לשים את הדגש על בחירת קורסים מעשיים. למשל, לבדוק קודם ללימודים האם תצאו מהקורס עם תיק עבודות או לחילופין פרויקט גמר שאותו תוכלו להציג בפני מעסיקים.

איך מתחילים בהסבה מקצועית?

כדי לבחור במסלול הלימודים כדאי לעשות שיעורי בית. אתם יכולים להתייעצץ עם חברים, קולגות שעשו הסבה או אפילו עם בני משפחה שעובדים בהייטק. אבל כדי להבין לעומק אם המסלול שאתם רוצים לבחור והדרך שאתם מכוונים אליה נכונה ומתאימה עבורכם, אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם יועצי הלימוד שלנו שיודעים להכוון ולתת מענה לכל השאלות.

לשיחת ייעוץ השאירו פרטים בטופס וחזור אליכם >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה