יותם כבר בן 32, סוכן ביטוח, אמנם השכר לא רע, אבל הוא מתחיל להבין שזה לא זה. מה זאת אומרת? זה אומר שהוא שוב צריך לעמוד היום ביעד של 8 מכירות. והאמת היא? שזה אפילו לא כל כך קשה לו. סהכ, הכל בעבודה הזאת סביר, החברים לעבודה סבירים, השכר שלו סביר. הכל סביר. אבל יותם הבין שמתחשק לו שינוי בחיים, כי כמה כבר אפשר למשוך בעבודה שכזו? וזה לא משנה אם יעבור למקום עבודה אחר, הרי רק לפני כן הוא גם עבד בתחום המכירות, אמנם זה היה בחברת אשראי. אבל אתם מבינים את המצב. יותם חשב המון על שינוי קריירה. ויותר מכך - הוא רצה להגיע אל עולם ההייטק.

אבל האם יש לו זמן עכשיו ללימודי אקדמיה במשך 3 עד 4 שנים בשביל כך? ממש לא. אולי בעתיד, אבל לעת עתה, יותם יודע שהוא צריך הכשרה זריזה, הרי תשלומי שכר הדירה בטח לא זולים, אפילו אם הוא רק גר בפרברי רמת גן. וגם החיים עצמם לא כל כך, במיוחד כשהוא שוכר דירה לבד, ביחד עם הכלב שלו באקי.

להסתכל על אחרים וללמוד מהם את הטוב

הוא התחיל לשאול חברים שלו, כאלה שבעבר עבדו איתו, איפה הם נמצאים היום, חלק סיימו תואר בהצלחה ועובדים בתחום שלא היה קשר ללימודים שהם סיימו, אחרים טיילו בעולם, ועוד כמה אחרים הגיעו אל עולם ההייטק, חלקם בתור מתכנתים ובוני אתרים, אחרים התחילו את דרכם בתור אנשי IT וכיום הם מנהלי רשתות בחברות הכי נחשבות שיש (IBM, אינטל וכו') ואחרי אפילו הגיעו אל עולמות השיווק. ואז יותם חשב לעצמו: היי, אותם חבר'ה, שהיו ממש כמוני, ולא יותר חכמים או מבריקים ממני, עשו הסבת מקצוע וכיום נמצאים במקום שממש טוב להם.

ובלי שום קשר, יותם התחיל להבין שעם קריירה איכותית (הרי לא מדובר פה רק על כסף), הוא יהיה אדם מאושר יותר, הרי אינסוף מחקרים כבר אישרו - קריירה טובה, כזאת שמסקרנת ומאתגרת אותנו, ולא פחות חשוב - כזאת שאפשר להתקדם בה. אבל יותר חשוב מהכל, הוא מרגיש שאין לו יותר את הקסם בעבודה שלו, והוא הבין שהוא רוצה להתקדם אל מקום בו הוא יכול ליצור דברים, לאתגר עצמו ולהפוך את עצמו לאיש שמגשים לעצמו חלומות. חבריו שהצליחו לעשות מסלול דומה שעליו הוא חולם, המליצו לו על קורס מקצועי, כזה שמצד אחד לא קצר מדי ובעל תוכן משמעותי, אך מצד שני, לא ארוך מדי ונמרח מדי.

חישוב מסלול מחדש ויציאה אל עולם הסייבר ואבטחת המידע

יותם הבין שהדרך שלו היא: לבחור במרכז הכשרה מספיק איכותי וטוב על מנת שימצא את הדרך שלו לעולם ההייטק. האמת היא, שתחום הסייבר תמיד סיקרן אותו, והוא התלבט האם כדאי לבחור במסלול הזה, או ללכת דווקא על ניהול רשתות IT. שניהם יחסית דומים, אבל עדיין קיים ביניהם הבדל משמעותי. מן הסתם, בשני התחומים נדרש ממך (בסיום הלימודים) הבנה בתחום הרשתות וה-IT ואבטחת מידע, אבל בכמויות שונות. בסופו של דבר, יותם בחר במסלול של סייבר ואבטחת מידע, כבר לאחר השיעורים הראשונים הוא הבין שזה התחום שקורץ לו! הוא התאהב בתחום, ואפילו הצליח למקבל את הלימודים והעבודה שלו, זאת בשביל לחסוך עדיין מספיק כסף.

עם הזמן, יותם הבין באופן ודאי שהוא רוצה לעשות שינוי קריירה אל עולם הסייבר ואבטחת המידע, ואם נהיה יותר ספציפיים, הוא רצה להתפקס על תחום ה-Penetration Testing (אם אתם תוהים מה זה - מדובר על תחום בו מבצעים בדיקות חוסן לארגונים וחברות ומגלים את נקודות התורפה שלהם).

הוא סיים את הלימודים כמעט בהצטיינות! וכבר לאחר הלימודים, כפי שהובטח לו, הוא התקבל אל אחת מחברות אבטחת המידע הנחשבות במדינה בתור PT. יותם הבין שהוא צדק כשהוא ביצע שינוי קריירה. הוא סוף סוף גילה מה זה עבודה שבאמת מתאימה לו, כזאת שהיא גם עם שכר גבוה, גם עם תנאים נוחים והכי חשוב - כזאת שהוא באמת נהנה בה.

קיימים עוד אנשים רבים כמו יותם, שעושים מסלול כמוהו:
בעלי עסקים שנמאס להם מלהיות עצמאיים
עורכי דין או בעלי תארים שונים
בעלי מקצוע (שעברו הכשרה של תעודה מקצועית)

המסקנה שלי היא מאוד פשוטה: אפשר להגיע לעולם ההייטק והדיגיטל, כל מה שצריך זה מספיק רצון, מוטיבציה והמון השקעה. ומשם? השמיים הם הגבול. אז אל תוותרו על שינוי קריירה, כי באמת שמגיע לכם יותר.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה