יש לך צורך בהכנסת שינוי בחיים? תחושה שהמקצוע שלך אינו מתאים לך יותר? מחשבות על הסבת מקצוע בוודאי מעסיקות אותך. השאלה אם ישנו גיל נכון להחליף את המקצוע הקיים ולפצוח בקריירה חדשה מעסיקה רבים שמרגישים כי הם אינם מממשים את עצמם בעבודה הקיימת.

הבעיה עם חוסר מימוש בעבודה

תחושה של חוסר מימוש ושחיקה מובילה לירידה בתפוקה ולחוסר שביעות רצון. הצורך לברר פרטים על קורסים מקצועיים אינו נובע מפינוק, הוא מתעורר באופן טבעי בשל אופי החיים והצורך להתקדם כל הזמן. השחיקה מובילה לעבודה פחות מוצלחת במקצוע הנוכחי, ועם זאת, הרצון לחולל שינוי יכול לעורר פחד מהלא נודע.

האם יש גיל נכון לבצע הסבת מקצוע?

הסבה מקצועית אינה רק דבר חיובי, היא מביאה איתה חוסר וודאות ולא מעט סיכונים תעסוקתיים. ככל שגילך עולה, כך סיכויי ההשתלבות במקצוע החדש יכולים להיות בעייתיים יותר ולכן יש לתכנן היטב את הלימודים החדשים.
אם תחום ההייטק הוא זה שמעניין אותך, קורס הייטק עם התחייבות לעבודה יהיה הדרך הנכונה להתחיל בה ולבטל את החשש התעסוקתי. היכולת למצוא עבודה במקצוע החדש היא משמעותית לבחירת המקצוע הנלמד ועדיין עליך להביא בחשבון את העובדה כי מדובר בהתחלה מחדש. ההישגים הקודמים שלך אולי לא יבואו לידי ביטוי במקום החדש. החלפת קריירה משמעותה להתחיל מההתחלה, כמו כל עובד בתחילת דרכו.

שינוי הקריירה מתחיל בלימודים

לימודי הייטק יכניסו אותך לעולם התעסוקה המעניין. אלה לימודים מעשיים שמכשירים בוגרים להשתלב בשוק העבודה מיד בסיומם. כדי להשיג את השינוי הרצוי שלך, עליך לבחון את הקורסים השונים המוצעים לך ולבחור את זה שמתאים לך תוך התחשבות בקריטריונים הבאים:

  • תחום – ישנם תחומי לימוד רבים בהייטק ועליך לחשוב על תחום שמעניין אותך מצד אחד ויהיה לך נוח להשתלב וללמוד אותו מצד שני.
  • יכולות אישיות – היכולות האישיות שלך הן אלו שיובילו את ההחלטה באיזה מקצוע להתמקד. באפשרותך למצוא קורסים מקצועיים שונים שמתאימים לידע ולרמה שלך בתחום.
  • יכולת השמה – השמה בהייטק חשובה מאד וכבר בעת בחירת הקורס עליך לבחון את היכולת העתידית שלך להשתלב בתחום ולמצוא עבודה.

קורסים מקצועיים גם לאחר גיל 40

ככל שתוחלת החיים עולה, כך גם הצורך למימוש עצמי עולה. החיים בהחלט אינם נגמרים בגיל 40 ובגיל זה הפנסיה עוד נראית רחוקה מאוד. מחקר שנעשה בארה"ב בקרב בני 50-40 הצביע על כך ש-90% מהאנשים שביצעו הסבת מקצוע היו מרוצים מכך. רוב האנשים שביצעו את השינוי הצליחו לאורך זמן ליהנות מעלייה במשכורת וכ-20% מהם שמרו על אותה רמת שכר.

אם גם לך יש תחושה שהגיע הזמן לחולל שינוי ולהחליף קריירה, זה הזמן שלך לברר פרטים על קורס הייטק עם התחייבות לעבודה ולבדוק אם פתיחת הזדמנויות מחדש אכן מרגשת אותך.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה