אומרים שכוכבים יש רק בשמיים, אבל ביום שני האחרון (18.9) הכוכבים האמתיים היו שלושת הסטודנטים לקורס פיתוח אפליקציות שזכו במקום הראשון בהאקתון של IBM Israel בשיתוף HackerU.

לפני כחודש וחצי התקיים אירוע ההזנקה ב - HackerU בו הוסבר לסטודנטים הרבים שנרשמו את פרטי התחרות, החוקים ולוחות הזמנים. המשימה הייתה פשוטה אך לא קלה בכלל - ליצור אפליקציה על גבי פלטפורמת הפיתוח של IBM - Bluemix בנושא זהירות בדרכים.

לתחרות נרשמו עשרות סטודנטים שהתחלקו לקבוצות של 1-3 לבחירתם, הציגו רעיונות מעניינים ודרכי פעילות ונעזרו במרצים של קורס פיתוח אפליקציות זאב מינדלי וניקיטה קורטין ובצוות המיומן של IBM Israel בראשות אבי ויזל.

 הקבוצה הזוכה מימין לשמאל: הדר ראובן, תמיר אבוטבול וקורל בר און

במהלך ההאקתון הסטודנטים קיבלו שיעור חשוב בעבודה מעשית על אפליקציה ובניסיון אותו יוכלו לנצל כאשר יסיימו את הקורס ויצאו לשוק העבודה.

נרגשים מהמעמד ומוכנים לספק את הסחורה הגיעו שלושת הזוכים - קורל בר און, תמיר אבוטבול והדר ראובן, שלושתם סטודנטים בקורס של ניקיטה קורטין לאירועRock Your Cloud, האירוע השנתי של IBM Israel שהתקיים השנה בגני התערוכה.

הפרויקט של קורל, תמיר והדר זכה להיות מוצג על הבמה המרכזית באירוע בנוכחות מנכ"ל HackerU גיל עדני ומנכ"ל IBM Israel דניאל מלכה ולקבל מהם את הפרס הראשון - 4000 ש"ח כל אחד ברשת Bug.

האפליקציה של קורל, תמיר והדר עוסקת בנושא חשוב מאד שהתחיל לקבל חשיפה בתקופה האחרונה. מטרת האפליקציה היא לעזור לעיוורים ובעלי מוגבלויות להתמודד עם סכנות ומפגעים שונים בדרך, ברגע שהמערכת מזהה שהולך הרגל עומד להגיע למפגע כלשהו היא מתריעה בפניו על הסכנה. מיד לאחר רגע הענקת הפרס על הבמה תפסנו את קורל, תמיד והדר לשיחה קצרה:

שאלה: איך ההרגשה לקבל את הפרס הראשון בהאקתון מידי מנכ"ל IBM Israel ומנכ"ל HackerU?

תמיר: "הרגשה מדהימה, זה נחמד שאנשים באים ואומרים לנו - 'תודה על העבודה שעשיתם' ורואים את מה שהאפליקציה שלנו באמת מיועדת ולמי היא פונה ולא רואים רק את הניצחון".

הדר: "היה מדהים, זו חוויה מדהימה, אנחנו שמחים שעשינו אפליקציה שיש לה ייעוד לאנשים עם מוגבלויות ושזה באמת ישמש את המטרה שאליה התכוונו להגיע."

קורל: "היה ממש כיף לעבוד על האפליקציה, לפתח אותה ואם זכינו אז בכלל".

שאלה: מה התכניות לעתיד?

קורל: "חשבנו כבר על כמה פיצ'רים חדשים להוסיף לאפליקציה, כרגע אנחנו עוד עובדים על זה אז הכל עדיין פתוח" .

שאלה: איך אתם מסכמים את כל התחרות הזאת ושיתוף הפעולה בין HackerU ל - IBM Israel?

הדר: "היה לי ממש כיף לעבוד עם תמיר וקורל, הם מקצועיים בטירוף והיינו אחלה קבוצה וזו הייתה אחלה חוויה, ממש נהניתי".

תמיר: "אחרי הטקס זכינו להתעניינות רבה מצד הרבה אנשים שבאו ושאלו אותנו שאלות עלינו ועל האפליקציה, בינתיים אנחנו שומעים ומתעניינים לגבי כמה אפשרויות."

אנחנו בטוחים שעוד נשמע משלושת הזוכים!

את הפרויקט הקימו וניהלו לאורך כל הדרך אבי ויזל, Developer Advocate ב- IBM Israel וזאב מינדלי, מרצה לפיתוח אפליקציות ב- HackerU.

שוחחנו גם איתם שניה אחרי רגע השיא של הפרויקט על הבמה הגדולה:

שאלה: בתור השניים שניהלו את הפרויקט הזה והכירו את כל הפרויקטים מקרוב נשמח לשמוע כמה מילים על הקבוצה הזוכה

זאב: "צוות מוכשר, עבדו מסביב לשעון, הפרויקט שלהם הוא ייחודי ומתקדם, הרעיונות שלהם פורצי דרך ואני יכול לראות את המערכת שלהם לא נעצרת כאן אלא הולכת איתם קדימה."

אבי: "הגעתי מ - IBM לקחת קבוצה שלומדת תכנות ולבקש מהם לעשות פרויקט על פלטפורמה שהם בעצם לא מכירים, אני ממש גאה לראות את הקבוצה הזו שלקחה את הפרויקט ברצינות, הרימו דבר מאד יפה. בסופו של דבר הם פיתחו פה אפליקציה שהייתי בשמחה מתקין לילדיי. אני מאד גאה בהם."

שאלה: איך אתם מסכמים את העבודות של הקבוצות האחרות ואת הפרויקט עצמו?

אבי: "גם שאר הקבוצות עשו דברים ממש מדליקים, היו פרויקטים המיועדים לרוכבי אופנועים, אופניים, ילדים, הולכי רגל ועוד...יש כרגע בקורס מפתחי אפליקציות מוכשרים מאד".

שאלה: מה צופן העתיד לשיתוף הפעולה בין HackerU ו- IBM?

זאב: "אנחנו צופים אתגרים חדשים, אפליקציות חדשות. אנחנו רוצים לקחת את נושא ה- Lego של IBM ולהרכיב ממנו דבר חדש לגמרי בנושא חדש לגמרי מה שיפתח לנו ולסטודנטים את האופקים."

אבי: "כאלה האקתונים שנעשים במסגרת של כמה שבועות יכולים להיות גם במסגרות יותר קצרות, לא חייבים גם לעשות את זה באירועים גדולים כאלה של IBM ונעשה אירועים מסוג זה גם ב - HackerU, אנחנו רוצים להמשיך להרים דברים ביחד כי אני חושב ויודע שיש לנו בסיס כאן לשיתוף פעולה פורה וגדול, יחד נוכל לקחת את תחום לימודי פיתוח אפליקציות עוד כמה צעדים קדימה."

אירוע Rock Your Cloud של IBM Israel התקיים זו השנה השלישית וכלל הרצאות בסגנון TED והופעה של להקת "התקווה 6" לצד מינגלינג והצגת המערכות החדשות של IBM.

שמחנו להתארח ולהיות חלק מהאירוע, מחכים כבר לאירוע הבא!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה