בשני העשורים האחרונים נראה כי התגבשה בישראל דעה שהפכה רווחת בציבור הרחב, ממש סוג של קונצנזוס - כדי להיכנס לשוק העבודה, להתקבל לחברה טובה ולעסוק במקצוע מכובד ורווחי, חובה להיות בוגר תואר ראשון. רבים מתחבטים בשאלה הזו מדי יום, תוהים לעצמם האם באמת עליהם ללמוד באקדמיה שלוש ולפעמים ארבע שנים, להשקיע זמן וכסף וכל זה כדי למצוא עבודה טובה. או שמא ישנה דרך אחרת, טובה לא פחות, פרקטית ואפקטיבית כדי להשיג את אותה התוצאה.

הפתרון שלא כולם חושבים עליו: קורס מקצועי

אמנם זה נכון שאין ללמידת קורס את ההילה שיש לתואר ראשון באקדמיה, אך כדאי מאוד לדעת (זה יכול לחסוך הרבה זמן וכסף וגם להועיל רבות) כי קורס מקצועי עשוי להיות הפתרון האידיאלי לבניית קריירה מצליחה, מכובדת ורווחית ללא תואר ראשון. כאלו הם לימודי היי טק, המכשירים את הסטודנטים בהם למקצועות שונים ומגוונים הנדרשים בעולם ההייטק בחברות וארגונים.

ההייטק רלוונטי מאוד ובמיוחד היום עם עושר החברות, גדולות כקטנות, הן לצעירים המעוניינים לעשות את דריסת הרגל שלהם בעולם ההייטק המרתק והן למגוון רחב של אנשים המעוניינים לעשות הסבה מקצועית.

מהן אפשרויות הלימוד והתעסוקה בהייטק?

קשה לשים את האצבע על משהו אחד המאפיין את עולם ההייטק ולסכם זאת לשורה אחת של מקצועות קיימים. האפשרויות רבות ומגוונות ואינן מסתכמות אך ורק במתכנתים או מפתחי תוכנות. כיום ההייטק מציע אינספור מקצועות ואפשרויות תעסוקה, החל בקורס QA אשר בוגריו מוכשרים בבדיקות של תוכנות בטרם עולות לאוויר ומשווקות דרך קורס פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון המאפשר לבוגריו לעבוד בהמון חברות המפתחות אפליקציות למובייל ולווב וכלה בקורס שיווק באינטרנט המכשיר את בוגריו בקידום אתרים, פרסום ממומן ברשת, ניהול רשתות חברתיות ועוד.

אך מה עם מציאת עבודה לאחר הקורס?

נכון שהביקוש לעבודה בהייטק די גדול, בכל זאת מדובר על ענף יוקרתי המציע שכר נאה ותנאים טובים ובכל זאת, כדאי מאוד לדעת כי ישנן מכללות ללימודי הייטק, אשר מפעילות מערך של השמה להייטק, עובדות בשיתוף פעולה עם חברות השמה וכן ישירות מול חברות וארגונים בתחום. זה יכול להיות יתרון אדיר ללומדים בקורסים במכללות הללו, שכן השמה בהייטק בסיום קורס עשויה להיות תחילתה של קריירה מופלאה.

אז מה הצעד הבא שלך?

רגע לפני שאתה עושה את הבחירה בין לימודי תואר ראשון לבין לימודי קורס מקצועי בהייטק, ברר מה השוק הזה מציע, מהם התנאים ואילו מכללות מציעות השמה מובטחת בסיום הקורס. חשוב גם שתדע אילו מקצועות מעניינים אותך ללמוד ועבור אילו ישנו ביקוש גבוה בהייטק. אל תשכח שבחירה בקורס הייטק במכללה טובה ומקצועית, המציעה גם עבודה בסוף הקורס, זהו מהלך שיכול לחסוך לך הרבה זמן ולאפשר לך את הכניסה המיוחלת לעולם הייטק. שיהיה בהצלחה!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה