אם אתם רוצים לעבוד כמתכנתים, אתם בטח מודעים לכך שיש המון שפות תכנות בתעשייה. לכל שפה יש מגוון רחב של שימושים, יתרונות וחסרונות. ולכן לפני שמחליטים איזו שפת תכנות ללמוד, כדאי להכיר לפחות באופן כללי את השפות השונות והביקוש למפתחים בשפות אלה בעולם ההייטק.
המירוץ לעבודה בתעשיית ההייטק לא קל ולכן הבחירה באיזו שפת תכנות ללמוד יכולה לתת לכם יתרון משמעותי על פני מועמדים אחרים. אז אספנו עבורכם את המידע על כמה מהשפות הכי פופולאריות. קריאה מהנה!

שפות התכנות הפופולריות ביותר

JavaScript

כנראה מדובר בשפה הפופולארית ביותר בתעשייה, ולכן היא נמצאת בשימוש נרחב בעיקר בתחום פיתוח האתרים. עם השפה ניתן לפתח לצד לקוח וצד שרת. המפתחים משתמשים בפלטפורמות וספריות הרחבה וצוברים יכולות יוצאות דופן בתחום פיתוח WEB.

היתרונות:

פיתוח צד שרת וצד לקוח:
מדובר בשפה ותיקה ומוכרת שנמצאת בשימוש שנים רבות בתעשייה. בשנים האחרונות היא הפכה לבעלת ביקוש גבוה במיוחד בהייטק והסיבה לכך היא ש-JavaScript יכולה לעבוד גם כשפת פיתוח לצד לקוח וגם לצד משתמש (מה שמכונה פיתוח Full Stack). מה שזה אומר הוא שניתן לפתח בה גם את 'מאחורי הקלעים' של הממשק וגם את מה שהגולש נחשף אליו. הגמישות הזו של השפה משתלמת עבור חברות משום שהיא חוסכת עבורן עלויות, מייעלת את הפיתוח וגם אפקטיבית מאוד לתחזוקה גם אחרי שהאתר עולה לרשת.

אפשרויות תעסוקה מגוונות:
ג'אווה סקריפט משמשת לבניית אתרים, בניית אפליקציות, קשר עם בסיסי נתונים ועוד. כל אלה הופכים את השפה לכזו המאפשרת להשתלב במגוון רחב של חברות ובמגוון רחב של תפקידים, ולכן מפתחים שיתמקצעו בשפה יוסיפו גמישות רבה לקריירה העתידית שלהם.

קלות שימוש:
באופן יחסי נחשבת השפה לידידותית עבור משתמשים. בשביל להשתמש בה לא צריך להתקין אותה בסביבת עבודה מיוחדת עבור ג'אווה סקריפט, אלא ניתן לעבוד ולפתח עם כל עורך קוד חינמי ברשת. בנוסף, יש קהילה ענקית ותומכת של מפתחים שאפשר להתייעץ איתה בכל באג שמופיע.

מהירות:
יתרון נוסף הוא המהירות. בגלל שאין צורך לתרגם את הקוד לשפת מכונה, ניתן להפעיל אותה ישירות בדפדפן המהירות של ג'אווה סקריפט, מה שעוזר מאוד לפיתוח אתרים ואפליקציות WEB.

קל לאתר תקלות ובאגים:
למצוא תקלות ובאגים זהו חלק משמעותי מהשגרה המקצועית של כל מפתח תוכנה. היתרון ב-JavaScript שהיא מאפשרת במהירות ובקלות לראות שגיאות, לבחון כל שורה ולבחון איך השורה פועלת בזמן אמת. בנוסף היא גם פשוטה ויעילה ברגע שרוצים לפתור בעיות בקוד.

קהילתיות:
מפתחים מתמודדים במהלך העבודה היומיומית עם לא מעט אתגרים ושאלות בפיתוח התוכנה. בדיוק בשל מקרים כאלה קיימת קהילה רחבה של מפתחים בעלי ניסיון שאפשר פשוט להתייעץ איתם כשצריך. אתרים כמו GITHUB ו-Stack overflow כוללים המון שאלות ותשובות שהצטברו לאורך השנים. מעבר לכך ניתן כמובן גם להתייעץ עם המפתחים הרבים שפועלים באתרים אלה.

כמה מרוויחים מפתחי JavaScript?

מפתחים בוגרי קורס הכשרה מעשי שהתמקצעו בשפה יכולים כבר בתפקיד הראשוני שלהם בתעשייה להרוויח משכורת בטווח של 15,000-17,000 ש"ח. כמובן שעם צבירת ניסיון, תנאי ההעסקה והמשכורת עשויים לעלות וזאת בכפוף לגורמים כמו: מוסד הלימודים, הניסיון, החברה המעסיקה ועוד.

Python

לא בטוחים באיזו שפה להתחיל? Python היא השפה שהרבה מאוד עובדים פוטנציאליים שרוצים להשתלב בהייטק בוחרים להתחיל בה. Python יכולה לעשות אינטגרציה עם שפות תכנות נוספות כמו שפת #C והיא משמשת למגוון רחב של תחומים כמו: בינה מלאכותית, מדעי הנתונים, שירותים פיננסיים ועוד. Python היא גם השפה שבה נעשה שימוש כלי לפתח את הפלטפורמות המוכרות ביותר בעולם כמו Youtube ,Google Search ואפילו שואבי האבק של iRobot.

היתרונות:

קלה מאוד ללמידה: Python היא שפת תכנות קלה באופן יחסי ללמידה ולכן כמו שציינו, הרבה מועמדים מעדיפים ללמוד אותה כשפה ראשונה. המחשה לכך היא סקר שנערך על ידי WP Engine בקרב מאות מתכנתי נבחרה Python למקום ה-2 בתור “שפת התכנות הקלה ביותר ללמידה”.

שפה מפורשת: Python פועלת כך שניתן להריץ כל שורה של קוד כבר ברגע שמסיימים לכתוב אותה, ולכן תוכלו לראות את התוצאה באופן מידי על המסך.

לא רק לפיתוח תוכנה: ב- Pythonניתן לבצע מגוון רחב של משימות מלבד פיתוח תוכנה. למשל:

בדיקות תוכנה (QA) ואוטומציה

מדע נתונים

פיתוח משחקים באופן בסיסי

יצירת בינה מלאכותית (AI)

כל השימושים האלה הפכו את השפה ליעילה במיוחד. ולכן היא גם הרבה יותר פופולרית בשנים האחרונות.

חיסכון בזמן: בגלל הפשטות שבה, Python חוסכת המון זמן עבור מפתחים. אחת הדוגמאות לכך היא במשימה נפוצה שנותנים לתלמידים שלומדים את השפה: כתיבת המחרוזת "Hello World". בעוד בשפות תכנות אחרות זה ידרוש מכם 4-5 שורות, ב- Pythonניתן לעשות זאת באמצעות שורה אחת בלבד.

חברות ענק המשתמשות בשפה: אם חשבתם פעם לעבוד בחברות גדולות כמו Amazon, Meta, Youtube כדאי לכם לדעת שהחברות האלה מעסיקות מספר עצום של מתכנתי פייתון וזאת למגוון רחב של מטרות. הגיוס למשרות אלה נמשך כל הזמן.

קהילה תומכת: קיימת קהילה וירטואלית גדולה מאוד של מפתחי Python שנכונים לעזור אחד לשני בכל פעם שיש צורך בכך. יכול להיות שאם אין לכם ניסיון בתכנות, אתם שואלים "אבל למה נדרשת קהילה?" והתשובה לכך היא שלמידת שפת תכנות דורשת שעות רבות של למידה ותרגול. לכן מדובר בתהליך עם לא מעט אתגרים ומכשולים שתמיכה של קהילה יכולה לסייע לכם להתמודד איתם. הקהילה ממורכבת ממגוון מתכנתי Python בעלי רמות שונות של ידע וניסיון שיכולים לעזור לכם לקצר את הזמן הנדרש בכדי לפתור בעיות. קהילות כאלה הן Github ו-Stack overflow.

קיצור תהליכים: ל- Pythonמעל 125,000 ספריות קוד זמינות! מה שזה אומר שלא תצטרכו לבזבז הרבה זמן בכתיבת קוד כי כבר קיימת עבורכם ספריית קוד. הסיבה לכך היא שככל שחברות ואנשים רבים יותר משתמשים בפייתון עומדים בפניכם יותר משאבים לקצר את תהליך כתיבת הקוד.

כמה מרוויחים מפתחי Python?

השכר של מפתח Python מתחיל נחשב לגבוה מאוד ביחס למקצועות ההייטק השונים והוא נע בין 21,000-17,000 ש"ח. בהמשך כמובן אפשר להתפתח מאוד בתחום ולהתקדם לתפקידים שונים ואף לתפקידי ניהול שם השכר נחשב לגבוה מאוד. זאת כמובן לצד ההטבות השמורות לעובדי הייטק ששוות הרבה מאוד כסף.

C#

שפת C# קיימת כבר יותר מ-50 שנה, ולמרות שהיא דינוזאור במונחים של תעשיית ההייטק היא עדיין נחשבת לאחת מאבני היסוד של פיתוח תוכנה שכדאי מאוד ללמוד. על אף האלטרנטיבות הרבות שקמו לשפה זו במהלך השנים שחלפו מגוון השימושים של השפה והדומיננטיות שלה רק גדלו. מבחינת יעילות וביצועים עדיין אין לה יריב שווה בכוחו.
יתרונות:

שפת C# נמצאת בכל מקום: השפה משמשת למגוון רחב של שימושים. למשל פיתוח תוכנות אחרות, מסדי נתונים, גרפיקה ופיתוח משחקים, וכמובן מערכות הפעלה כמו Windows, Linux, MAC ועוד.

השפה נועדה במקור לשמש במקור לכתיבת סקריפטים עבור מערכות הפעלה. השפה הפכה לחלק בלתי נפרד בפיתוח של מערכות הפעלה, בעיקר בגלל המהירות שלה. בכל הנוגע למקום של C# בפיתוח שפות תוכנות שונות נאמר שבגלל שמדובר בשפת תכנות 'עתיקה' מי שלומד אותה מקבל בסיס חזק מאוד לשפות תכנות שבאו אחריה כמו ++C, ג'אווה סקריפט, Python ועוד. השפה גם משמשת למסדי הנתונים הבולטים ביותר כמו SQL, Oracle Database.

העובדה שמגוון השימושים של שפת C# כל כך רחב גורמת לכך שלמרות שפותחה לפני המון שנים היא עדיין נלמדת בתוכניות הכשרה רבות, גם אם לא כשפה ראשונה.

שפת הפיתוח תהפוך למתכנתים טובים יותר: על אף שקיימות שפות תכנות רבות שמקצרות תהליכי פיתוח לשפת C# יש ערך מוסף שאין בשפות האלה. היא מאפשרת להבין את ההיגיון הקיים מאחורי כתיבת הקוד ולא רק להשתמש בו. לכן מי שילמדו את השפה יקנו בסיס הרבה יותר חזק ויציב שיהפוך את הלמידה של השפות האחרות להרבה יותר פשוטה.

בנוסף, שפת C# קרובה באופייה ל"למידת מכונה" משום שהיא מספקת את ההוראות ישירות למעבד. לימוד השפה יעזור לכם להבין טוב יותר את השפה ואת ההיגיון מאחורי אלגוריתמים כך שיהפכו למתכנתים טובים יותר. רכישת השפה תקנה לכם את היסודות הניצבים מאחורי השפה וגם תוכלו לפתח יישומים במהירות רבה יותר.

ביצועים ברמה גבוהה:
כדי לעבוד כמתכנתים צריך ללמוד איך לפתח בצורה פונקציונלית כך שהקוד שאתם כותבים יבצע את הפעולה שלשמה הוא נכתב. יחד עם זאת ובנוסף לכך, מהירות כתיבת הקוד חשובה מאוד אף היא. מבחינת ביצועים C# נחשבת למהירה מאוד ולכן יישומים שנכתבו בשפה רצים מהר יותר לעומת יישומים שנכתבו בשפות אחרות. הסיבה למהירות של שפת C# נובעת מכך שהיא לא מבצעת פעולות עיבוד נוספות כמו איסוף קבצי זבל ומניעת דליפות זיכרון.

כמה מרוויחים מפתחי C#?

מפתח C אשר השתלב לראשונה בשוק העבודה ירוויח בין 15,000 ל-18,000 ש"ח בממוצע. כמובן שהוותק, הניסיון והחברה הספציפית בה עובדים משפיעים על גובה המשכורת העתידית וההתקדמות לתפקידים נוספים.

HTML

שפת HTML (או בשמה המלא Hyper Text Markup Language) היא שפה ותיקה מראשית ימי האינטרנט, המאפשרת לבנות את שלד עמוד האינטרנט ולהכניס את הקוד שאתם רואים בהרבה מאוד מהאתרים שקיימים עד היום.

לפני שהטלפונים החכמים הגיעו לעולם (כן, הייתה תקופה כזו) מרבית הגלישה הייתה באמצעות קוד HTML וקוד CSS. רק לאחר מכן הופיעה המערכת הנפלאה של וורדפרס לבניית אתרים.

מה היתרונות של השפה?

תמיכה בכל הפלטפורמות: HTML נותנת למפתחי ובוני אתרים נגישות מירבית לכתוב קודים בצורה קלה המותאמים לאופן בו המידע מאונדקס במוני החיפוש. דרך זו מאפשרת לאתרים להתקדם בדירוג של מנועי החיפוש. השפה מתאימה לכל הדפדפנים הגדולים: Chrome, Explorer, Firefox, Opera ועוד.

קלה ללמידה: המבנה של HTML הוא פשוט והגיוני והיא מכילה תגים המציינים את סוגי התוכן השונים בדף האינטרנט כמו כותרות, כותרות משנה, גוף העמוד ועוד. לכן קל באופן יחסי לארגן את התוכן של דף אינטרנט באמצעות השפה.

נמצאת בשימוש נרחב: מכיוון שמדובר בשפת סימון הסטנדרטית ליצירת דפי אינטרנט, היא נמצאת בשימוש נרחב באינטרנט ולכן יש הרבה אפשרויות להיעזר בהם למי שרוצה ללמוד HTML.

קוד קל לבדיקה: ניתן לבדוק בקלות כל קוד HTML באמצעות דפדפן אינטרנט. כך אפשר במהירות רבה לדעת האם הקוד שכתבנו נכון ואיך הוא יראה בעיניי הגולשים שיכנסו אל האתר.

אינטראקטיביות: השפה מאפשרת ליצור אינטראקטיביות בין השפה למשתמש. כלומר ניתן לשלב בה אלמנטים שיאפשרו למשתמש להגיב. בין אם מדובר בטפסים, בכפתורים, הטמעת קבצי מדיה, ניווט לדפים אחרים וכן הלאה.

כמה מרוויחים מפתחי HTML?

למפתחי HTML ביקוש גבוה מאוד בתעשייה בשל העובדה שאתרי אינטרנט רבים עושים שימוש בשפת HTML. המשכורת ההתחלתית הממוצעת בתחום נעה בין 13,000 ל-15,000 ₪ בממוצע. הסכום כמובן עשוי להשתנות בהתאם למקום הלימודים שבו עברתם הכשרה, החברה הספציפית בה אתם עובדים והניסיון הקודם שלכם.

לימודי תכנות ב-HackerU

HackerU היא החממה (Techcelerator) להכשרת אנשי ההייטק של העתיד. כחלק מקבוצת TDX הגלובלית אנחנו מובילים את מהפכת ה-Education Tech בישראל ובעולם, ומסייעים בפתרון בעיית המחסור במאות אלפי עובדים בתעשיית ההייטק.

הקורסים ב-HackerU מיועדים להכשיר את דור העתיד של התעשייה ולטפח את המנהיגים שיובילו אותה. קהל היעד שלנו כולל את כל מי שהוא בעל מוטיבציה ורצון להשתלב בתעשייה: חסרי ניסיון בתחום, חיילים משוחרים, עובדים המעוניינים לבצע הסבת מקצוע ועד לבעלי תארים או מקצוענים בתעשייה.

מכיוון שקיימות המון שפות תכנות שאותן ניתן ללמוד, לכן מי שרוצה להתמחות בתחום התכנות חייב לדעת את השפות הכי רלוונטיות לשוק העבודה.

ב-HackerU מחכה לכם צוות המרצים הטוב ביותר בתחום שילמד אתכם את שפות התכנות: C# ,HTML ,JavaScript, Python ושפות פיתוח נוספות. במהלך ההכשרה נתמקד בכל המודולים ומתודולוגיות הפיתוח הנדרשות בשוק העבודה. הבחירה בשפות הנלמדות אצלנו מבוססת על השינויים המתרחשים בשוק העבודה והדרישה למפתחים בתחום זה.

כדי להכשיר אתכם לעבודה בסיום קורסי התכנות שלנו, הלימודים יתמקדו בכתיבת קוד גם לצד הלקוח וגם לצד השרת (מושגים שיהיו ברורים לך לגמרי כשתתחיל את המסלול). הדגש הוא על למידה חכמה ואפקטיבית שתתן לכם מקפצה למגוון רחב של תפקידים בתעשיית ההייטק. מסלולי ההכשרה מותאמים לשינויי השוק ויעניקו לכם את הידע המקצועי הנדרש בטכנולוגיות המתקדמות והרלוונטיות ביותר

רוצים להירשם לקורסי התכנות של HackerU? יש לכם שאלות נוספות? לחצו כאן עכשיו, השאירו את הפרטים שלכם, ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם>>>


לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה