בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים - מקצוע הוא לא חתונה קתולית. לפעמים בחיים מגיע אדם לשלב שבו הוא מיצה את עצמו, חושב על כיוונים אחרים או לחלופין מחפש להגשים חלומות ישנים.

במיוחד בשביל הרגעים האלו בחיים קיימת "הסבת המקצוע", אותו מהלך שבו אתה לוקח את כל מה שאתה יודע, שם בצד ומתחיל במסע חדש אל עבר מקצוע אחר לפעמים גם בתחום שונה לגמרי.

אז מהם הכללים החשובים ביותר שאתה צריך לזכור לפני שאתה עושה הסבת מקצוע? היום נתמקד בהסבת מקצוע בעולם ההייטק - אל ההייטק ובתוך הייטק.

"העולם שייך לצעירים" אומר הפתגם הידוע ובעולם ההייטק לפעמים המשפט הזה די נכון, התעשייה כל כך מתקדמת בימינו והמון מקומות יעדיפו דם צעיר.

אז מה טווח הגילאים המומלץ להסבה מקצועית להייטק? כדי לדעת את זה אנחנו צריכים לנתח את השוק ואת טווחי הגילאים הקיימים בו.

20-24: השנים הראשונות

הסבת מקצוע בשנים אלו היא נורא נדירה, אלו השנים לרוב בהם אדם בוחר את המקצוע הראשון שלו. לימודי הייטק נורא נפוצים בשלב זה, כשהביקוש לכוח אדם חדש וצעיר עולה יותר ויותר לאחרונה.

כפי שציינו קודם הסבת מקצוע בגילאים אלו אינה נפוצה כל כך אבל אכן קיימת בעיקר בקרב צעירים שהתעסקו בתחום מסוים במהלך הצבא או לחלופין לא שירתו מסיבה כזאת או אחרת ועשו קורס מקצועי שנתן להם כלים להתחיל לעבוד ועכשיו מעוניינים לשנות את הקריירה שלהם בעוד שהקריירה של חבריהם טרם התחילה.

25-30: שנות הביניים

זהו שלב נורא חשוב להסבת מקצוע, על פניו מדובר בגיל המושלם לביצוע המהלך, לרוב אנשים בגילאים אלו יהיו כבר אחרי לימודים ותקופה מסוימת של ניסיון בעבודה.

קורסים מומלצים במיוחד לרוצים לעשות הסבת מקצוע בגילאים אלו הם - בדיקות תוכנה, ניהול רשתות ואבטחת מידע, פיתוח אפליקציות ושיווק באינטרנט.

31-40: ניסיון - יתרון?

טווח הגילאים הזה הוא קריטי מאד ומהווה כמעט את המוצא האחרון מבחינת הסבת המקצוע. להחלטה לעשות הסבת מקצוע מגיעים בשלב זה אנשים שמרגישים שחיקה מסוימת בשגרת החיים שלהם, רוצים שדרוג בשכר ומחפשים אילו קורסים מומלצים בשבילם כדי לצאת מהעבודה החונקת שלהם.

40+ : ההזדמנות האחרונה

הגעת לשלב שבו אתה חושב על הסבת מקצוע אחרי שסיימת את העשור הרביעי בחייך?

אחת העצות החשובות שבעלי ניסיון שכבר עברו את התהליך ונמצאים אחרי קורסי מחשבים או הייטק בגיל זה היא - ברגע שהחלטת שאתה רוצה את התהליך, לך עליו בכל הכוח!

כי האמת חייבת להיאמר - להיכנס לעולם ההייטק מעל גיל 40 זו משימה קשה מאין כמוה, לא הרבה מקומות ששים לגייס מועמדים בגילאים אלו, לכן כל דקה חשובה!

רבים מגיעים לשלב זה אחרי שכבר יצרו לעצמם קריירה, לכן קורסים מתקדמים יותר כמו סייבר או DBA יתאימו במיוחד.

לסיכום - הסבת מקצוע אינה חלום אלא מציאות ואפשרות ריאלית לכל דורש.

אין טווח גילאים מוגדר להסבה, אך לכל גיל יש את היתרונות והחסרונות שלו, אז במידה והגעת להחלטה הזו לך על זה בכל הכוח ובהצלחה!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה