רבים נוטים לשאול מהי חשיבותו של העיצוב הגרפי בעולמות ההייטק, הפרסום והדיגיטל, בין אם זה ארגון שעוסק בתכנות ופיתוח כמו מיקרוסופט או סתם בית קפה קטנטן בתל-אביב, האם באמת ישנה השפעה כזאת עצומה שביצעו אנשי הארט והעיצוב הגרפי עליהם?

והתשובה היא: כמובן שכן. לאחר ניסיון רב בתחום השיווק, אני אספר לכם קצת על העולם העיצוב הגרפי בכ-650 מילים: מהם ההבדלים בין UX ל-UI, אסביר את ההשפעות של חווית משתמש ועיצוב נכון על עולם הפרסום ואפיון המוצרים ועוד. כל מי שרוצה להכיר את תחום העיצוב הגרפי, בלי קשר לעובדה אם הוא חושב על קורס עיצוב גרפי, ממש חייב לקרוא את הכתבה הזאת.

מהם ההבדלים בין UX ל-UI?

נכון כבר יצא לכם לשמוע כבר המון פעמים את המונח UI או UX? אז אני יכול להבטיח לכם, מדובר בהרבה יותר בצמד מילים סקסיות, מדובר כאן על מונחים שהוטבעו על ידי טובי המעצבים הגרפיים בעולם, אותם מעצבים שהבינו שלא רק עיצוב יפה ואיכותי מספיק, אלא גם חווית הלקוח, או במקרים שלנו, חווית המשתמש. אבל שנייה לפני שנמשיך, חשוב לי להדגיש את ההבדלים בין UX ו-UI:

UX

ראשי תיבות של User Experience, ובעברית: חווית המשתמש.

חשבתם פעם על המסע שעובר המשתמש מהרגע שהוא התקין אפליקציה/השתמש באתר ועד למטרה אליה היוצרים התכוונו שיעשה. בין אם זה קנייה והזמנה של בגדים או הרשמה לאירוע מסוים.

איש UX איכותי, יידע כיצד לבנות את המסלול בצורה האינטואיטיבית והקצרה ביותר בשביל להגשים את החזון הזה. כל זאת בעזרת שימוש בכלים והמוסכמות ההתנהגותיות המקובלות על המשתמשים שלו בצורה אפקטיבית ואיכותית.

UI

ראשי תיבות של User Interface, ובעברית: ממש המשתמש.

כאן הגענו יותר לחלק הפרקטי של העיצוב, בו המעצב הגרפי מבצע שימושים שונים בצבעוניות, פונטים, אנימציות, גדלים של טקסטים, טיפוגרפיה ועוד. כל זאת כמובן בהתאם לקהל היעד, המוצר והמטרה אליה הוא נועד.

https://youtu.be/ewJgxHQo0TU

האם חווית משתמש של מוצר באמת משפיעה עליו?

זוהי שאלה מצוינת, הנשאלת המון פעמים גם במהלך קורס עיצוב גרפי אונליין, והתשובה לכך?- ברור שכן! ובכמה מילים: כמובן, לתהליך UX נכון, בשילוב עיצוב איכותי ומושך, יש השפעה עצומה על המוצר, מתי בפעם האחרונה רציתם להזמין מוצר מסוים, נכנסתם לגוגל, הקלקתם על אחת מתוצאות החיפוש, נכנסתם וראיתם ש… האתר ממש לא תואם את הציפיות שלכם? אולי היה לכם קצת קשה להסביר במילים, אבל כנראה שכל הממשק וחוויית המשתמש של האתר פשוט כל כך גרועים, שהעדפתם לדלג הלאה לתוצאה הבאה.

אבל מה קורה כשיש חווית משתמש נוחה ואיכותית? לצורך הדוגמה, כמו באפליקציה של Gett או באתר של Wolt? כולם משתמשים באפליקציות שלהם באופן יום יומי כמעט, לכל מוצר יש את המטרה אליה הוא נועד, ב-Gett זה פשוט להזמין מונית, וב-Wolt זה פשוט לבצע הזמנה מאחת המסעדות איתן הם עובדים.

העובדה שיש לאפליקציות האלו עשרות אלפי משתמשים (ובתקופת הקורונה אף יותר), מוכיחה את העובדה הפשוטה שאנשים הבינו שממש כיף להם להשתמש באפליקציות שלהם! הרי יש להם כמה אתרים מתחרים, וייתכן שלמתחרים שלהם באמת קשה להתחרות נגדם, כיוון שלהם אין את רמת חווית המשתמש שהן מציעות (Gett ו-Wolt).

ם אנשים שמעולם לא עסקו בתחום העיצוב הגרפי, או שלמדו קורס עיצוב גרפי, יודעים שעם תהליך ומסע נכון של בניית מוצר, עם דגש על חווית משתמש והיכרות עם קהל היעד, ניתן לשבור שיאים בכל פעם מחדש ולהגשים את החזון של החברה והמוצר.

הבדלים

האם גם בעולם הפרסום עיצוב נכון הוא חשוב?

לא מזמן נתקלתי בפוסט של אחד מאושיות הקופירייטינג המוכרות יותר במדינת ישראל, יש לומר שאולי המסר שם היה טוב ואיכותי, אבל העיצוב? עדיף שלא נדבר על כך. העיצוב היה נראה חובבני ולא איכותי, על אחת כמה וכמה כשמדובר בקהל יעד שיודע מה זה עיצוב איכותי ונכון. בתור פרסומאי שעוסק בתחום קרוב ל-4 שנים, עיצוב יש חשיבות מאוד גדולה בפרסום, גם אם ניצור מודעה עם קופי מנצח, הנעה לפעולה כובשת ותובנה מושלמת, אם העיצוב יהיה חצי כוח, אחוז ההמרה עבורה יהיה מחריד.

לכן, לכאן נכנסת עבודתו של מעצב גרפי, שבאמת יוכל לעצב את המודעות, בין אם זה סרטון קצרצר או תמונה סטטית, בצורה הטובה ביותר, על פי ערכי החברה, הצבעים שלה וכו'.

אמ;לק - בגדול? לעיצוב גרפי יש השפעה עצומה על עולם הדיגיטל, בין אם זה בפן הפרסומי, הדיגיטלי או של המוצר עצמו. כל חברה שתרצה למנף את עצמה, חייבת להעסיק מעצבים גרפיים שסיימו קורס עיצוב גרפי בשילוב UI/UX בהצלחה מרובה.

ואם הגעתם לפה, בטח כבר הסתקרנתם לגבי השכר שלהם, בתחילת דרכם, מעצבים גרפיים מרוויחים כ-8,000 שח, לאחר כמה שנות ניסיון זה מטפס למעלה אל הכיוון של 12,000 ואף יותר. אם הם מגיעים אל תחום ה-UI/UX המשכורות יכול להיות גבוהות, ובהרבה, ולהגיע אל כמעט 20,000 שח.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה