מה ההבדלים ומה כדאי ללמוד?

"מילאתי שאלון התאמה ללימודים והתוצאות שקיבלתי היו שמתאים לי ללמוד עיצוב גרפי או תקשורת חזותית. אני יודעת שמאוד מעניין אותי ללמוד תחום ויזואלי שבו צריך לשים לב לפרטים הקטנים ולהיות יצירתיים. העניין הוא שאין לי ממש מושג מה ההבדל בין שני התחומים האלה".
זו באמת שאלה מצוינת! נתחיל בסקירה של ההבדלים השונים ומה קיים בכל תחום.

לימודי תקשורת חזותית

לימודי תקשורת חזותית הם לימודים לתואר ראשון הנמשכים 4 שנים. הם כוללים מגוון רחב של לימודי עיצוב מסוגים שונים בתואר אחד. למשל צילום, טיפוגרפיה, קולנוע ואנימציה. יש בהם גם לא מעט לימודי תיאוריה בתחומים כמו תולדות האמנות.

קורסים כאלה מתאימים במידה רבה למי שרוצה "לטעום" מכל עולמות העיצוב ועדיין לא יודע במה הוא מעוניין לעבוד עם סיום הלימודים. מכיוון שמדובר בתואר רחב יחסית התוכנות הגרפיות הן לא עיקר הקורס אלא ההבנה שכל תחום ויזואלי הוא חלק מהעברת המסר הכללית של המותג או המוצר (כאשר עיצוב גרפי הוא אחד התחומים הנלמדים).

חשוב לזכור כי לימודי תקשורת חזותית ארוכים יותר ולכן גם מאתגרים יותר מבחינה כלכלית. מדובר בתואר תובעני ולכן אלה שירצו לשלב עבודה ולימודים יתקשו לעשות זאת. כמובן שצריך להביא בחשבון גם היבטים אחרים כמו למשל פנאי לתחביבים, לזוגיות ועוד. כדי להתקבל ללימודים אלה תידרשו בדרך כלל לעבור את בחינת הפסיכומטרי ולהציג תעודת בגרות טובה.

לימודי עיצוב גרפי

בקורסים של עיצוב גרפי המטרה המרכזית היא להשתלב בשוק העבודה. לכן תחומים כמו קולנוע או או יסודות הצילום פחות רלוונטיים ללימודים וזמן הלימודים הוא חודשים בודדים בלבד. הדגש בלימודים הוא על תיק עבודות שמשדר מקצועיות ברמה גבוהה מאוד כך שתעבדו בתחום כמה שיותר מהר מרגע סיום הלימודים.

אופי הלימודים הוא מאוד פרקטי, ולכן תלמדו את התוכנות הכי רלוונטיות והכי שימושיות בשוק העבודה: Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere After Effects ,XD ועוד.

בנוסף תתמקצעו בתחום הכי 'חם' כיום בתעשייה שהוא חווית המשתמש (UI/UX)

UI מתייחס לחלק הפרקטי של העיצוב, בו למעשה מבצעים שימושים בצבעים המתאימים, בפונטים, האנימציה, כפתורים שונים, אינפוגריות ועוד, בהתאם לקהל היעד והמוצר כמובן, בשביל להעביר למשתמש את החוויה בצורה הנעימה ביותר.

ובסיכום: אחריות לשורה התחתונה של הממשק, איך הוא יראה עד לירידה לפרטים הקטנים ביותר, כשלכל אלמנט יש חשיבות עצומה.

UX מתייחס לחלק הפסיכולוגי של העיצוב. תלמדו כלים ומוסכמות התנהגותיות שמקובלות על המשתמשים בצורה אפקטיבית ואיכותית כך שיובילו לתוצאה שאתם מעוניינים בה. לסיכום: המטרה היא לקבוע את מבנה הממשק, כיצד הכל מסודר ואיך כל החלקים קשורים זה לזה ליצירת ניווט פשוט, נעים וקליל להבנה.

לכן לימודי עיצוב גרפי נחשבים לכל כך מבוקשים. כיום כל חברת פרסום או הייטק זקוקה למעצבים גרפיים מוכשרים שיהיו אחראים על הפקת הגרפיקה שלהן, כמו גם השפה העיצובית של המותג.


מעוניינים לקבל פרטים נוספים על לימודי עיצוב גרפי? לחצו כאן

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה