בשירות הצבאי שלכם תרמתם למדינה במשך שנים, לבשתם מדים שעות ארוכות ועבדתם בלו"ז תובעני שלא אפשר לכם גמישות. עכשיו סוף סוף אתם גם יכולים לעשות לביתכם. יש לכם כבר פנסיה לא רעה שמאפשרת לכם יציבות כלכלית והרבה זמן פנוי. אז מה הצעד הבא שלכם מבחינה מקצועית? איך תבצעו הסבה מקצועית לחיילים משוחררים בצורה נכונה? הנה כמה נקודות שיעשו לכם סדר.

הצבא כנקודת מוצא לאזרחות

במהלך הצבא רכשתם ידע שיכול לקדם אתכם בכניסה לשוק העבודה באזרחות. אם למשל עבדתם בתפקידי תכנות או סייבר, הרקע שלכם יכול לתת לכם מקדמה משמעותית לקראת השתלבות בתחום. בסופו של דבר בתחומים כאלה התפקידים בחברות ההייטק דומים מאוד לנעשה בצבא.

מעבר לכך, הצבא מעניק לא מעט כישורים "רכים" שעוזרים באזרחות. למשל, הקפדה על פרטים, דייקנות ונכונות לעבודה מאתגרת. את כל ההיבטים האלה מומלץ לשלב ולהבליט בקורות החיים שלכם.

להחליף כיוון

אבל מה קורה כאשר המסלול הצבאי שלכם הוא לא בדיוק מה שאתם רוצים לעסוק בו? או שלמשל קודם לכן שירתם כלוחמים, העובדים באוויר הפתוח וחווים רמת אדרנלין גבוהה מדי יום. לעומת זאת עכשיו אתם מעוניינים דווקא בעבודה הכוללת ישיבה מול מחשב בחלל ממוזג. חשוב שתדעו שגם לכם תתאים תעשיית ההייטק ובכל גיל. תחומים כמו ניהול מוצר או שיווק דיגיטלי יכולים להתאים עבורכם במיוחד.

הסבה מקצועית להייטק אחרי פרישה מהצבא
הסבה מקצועית להייטק עבור חיילים משוחררים

בנוסף, סביר להניח שעומד לרשותכם רקורד פיקודי משמעותי. לא משנה איפה שירתם, אין תחליף להון אנושי שיודע לסחוף ולהוביל אחריו אנשים לעמידה ביעדים. בתעשיית ההייטק משוועים ליכולות כאלה ומוכנים לשלם הרבה. כמובן שאם הקריירה הצבאית שלכם כללה גם שירות ביחידות טכנולוגיות (לאו דווקא 8200 ומתכנתים) תוכלו להשתלב בתפקידי ניהול של מחלקות ופרויקטים.

זכרו שדווקא הניסיון שלכם והעובדה שאתם נמצאים באמצע החיים מהווה עבורכם יתרון. תוכלו להקדיש זמן רב יותר ללימודים ותוכלו לתזמן את הלימודים ברגע המתאים לכם, לפני פרישה, במהלכה או לאחריה. כך תבחרו את העיתוי הטוב ביותר עבורכם.

כל האפשרויות פתוחות בפניכם לקריירה שנייה. סייבר, עיצוב, שיווק דיגיטלי או כל תחום אחר שמעניין אתכם. תוכלו להתייעץ עם חברים ולהבין מה הדרישות הקיימות בשוק ומהן המשכורות המקובלות בתחום. יכול מאוד להיות שתבינו כי כדי להשתלב בצורה אידיאלית שווה לכם לעבור הסבה מקצועית עבור חיילים במסגרת קורס שיכשיר אתכם בצורה אידיאלית לקראת עבודה בתחום.

בלי לחץ

המעבר לאזרחות עלול להיחוות כלא קל. אחרי שנים ארוכות בהם שירתם במסגרת מסודרת ייתכן שתחוו בתחילה מעט קשיי התאקלמות, אבל חשוב לזכור שזו חלק מההתפתחות האישית שלכם. תוכלו לבחור קריירה גמישה ולשמור על איזון בין קריירה למשפחה, לאפסן את המדים שלכם ולהרגיש משוחררים לגמרי.

תעשיית ההייטק יכולה בהחלט להתאים לכם. מי ששירתו שנים ארוכות בצבא נחשבים לכוח אדם איכותי. מסלולי ההכשרה הקיימים להייטק מציעים לא פעם אפשרויות מימון נוחות במיוחד ומאפשרים 'נחיתה רכה' בתעשייה עצמה.

לכל הפרטים אודות קורסים לחיילים משוחררים, לחצו כאן >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה