האם כדאי ללמוד עיצוב גרפי?

קופאים בסופר, מפתחי תמונות, נציגי שירות ועוד - אלו מקצועות שאט אט נעלמים לנו מן העולם. ממש לנגד עינינו. יחד עם זאת, ישנם מקצועות ותחומים שנמצאים בכיוון ההפוך! כשהם כל הזמן מתפתחים ומשתדרגים, על אחת כמה וכמה כשהם מוצאים את הנישה שלהם בחיבור לעולם ההייטק. ואם תרצו לדעת זאת באופן ישיר על עולם העיצוב הגרפי - זהו בהחלט מקצוע מבוקש.

מה עושים בפועל המעצבים הגרפיים?

אם נשים את הקלפים על השולחן, בהמון ארגונים וחברות הקשורים לעולמות הדיגיטל, הפרסום, ההייטק ובעצם כל חברה אפשרית - צריכה את הנפת השרביט של המעצבים הגרפיים. זה יכול להתבטא בכמה וכמה פרמטרים ותפקידים שונים. כמעט כמו בכל תעשייה שונה: למשל, במשרדי פרסום מעצבים גרפיים יכולים לעסוק הן בעיצוב אתר, עמודי נחיתה ועוד, ובשאר מהזמן מהיום שלהם לעסוק בעיצוב פוסטים לפייסבוק, אינסטגרם, סטוריז וכו'.

בעולם ההייטק והטכנולוגיה זה נשאר בערך על אותו כיוון, המעצבים הדגולים לרוב יעסקו בעיצוב אתר, מודעות לפייסבוק וכו'. ולפעמים, כשבחלק לא קטן מהמקרים אפילו יעסקו בעיצוב המוצר עצמו! בין אם זו אפליקציה, משחק ווידיאו או כל דבר אחר שדומה לכך.  אם נרצה טיפה לנבור בפרטים, נוכל להעמיק על עולם ה-UX/UI, ומה כל הקשר שלו לעולם העיצוב. רמז: הוא שידרג את התחום מקצה לקצה, הן מבחינת השפעה על הארגון והמוצר שלו, והן מבחינת מחשבה, יצירתיות ועומק. אבל נגיע לזה כבר בהמשך.

האם יש ביקוש למשרת מעצב גרפי?

בכל אופן, אם תשוטטו לכם בקבוצות פייסבוק, אתרים לחיפוש עבודה או שסתם תדברו עם Headhunter, תוכלו להבין כמה מעצבים גרפיים חסרים כיום בשוק. בשלל תחומים שונים. וכן, גם ג'וניורים נמצאים על הפרק. אבל למה בכלל שמשרד פרסום או ארגון הייטק ירצה להעסיק ג'וניור? 

1. אם הג'וניור למד במקום איכותי, הוא כבר אוטומטית מגיע עם ידע וניסיון מעשי. כיוון שבאותם מסלולי לימודים ישנו דגש עצום על פרקטיה. 

2. ג'וניורים בדרך כלל מגיעים עם הכי הרבה תשוקה ורצון להוכיח את עצמם. כך שהם ישקיעו מעצמם המון והרבה במהלך העבודה. תכונה שהמון מגייסים ומנהלים אוהבים.

3. זו סיבה שהיא פחות שכיחה מהקודמות, אבל היא לחלוטין מתרחשת בפני השטח, מנהלי צוותים אוהבים לעצב את המעצבים הגרפיים הג'וניורים שלהם (הבנתם מה עשיתי פה?) מאפס. כלומר, הם מגיעים ללא הרגלי עבודה של משרדים ומקומות אחרים, וכך מקלים על האווירה והקליטה שלהם.

אפיון חווית משתמש UX/UI

כפי שכבר ציינתי קודם, לפני מספר שנים התפתח לו תחום נוסף שהשפיע רבות על עולם ההייטק. כיום, לא מספיק שמוצר (אפליקציה, אתר, משחק ווידאו או כל דבר אחר) שיעבוד כמו שצריך, אלא שהחוויה והשימוש בו יהיו נוחות.

בתחום זה מתחילים ממחקר, מנסים להמציא את הפרסונות (האנשים שצפויים להשתמש באותו מוצר), חוקרים מה הם אוהבים, מה מתאים להם, ומה פחות חשוב להם ומהי הסיבה שהם בכלל ירצו להשתמש באותו מוצר. לאחר מכן, מתחיל האפיון, איזה כפתור כדאי לשים איפה? איזה תפריט יופיע כשמחליקים את האצבע שמאלה? וכו'. 

המסקנה היא, שאם יוצרים מוצר טוב, באה איתו אחריות גדולה. מתי הפעם האחרונה הורדת משחק או אפליקציה ומחקתם כמה דקות לאחר מכן? אולי (ורק אולי) זה נבע מהסיבה שחווית המשתמש בו עקומה? לכן, זוהי הסיבה שתפקיד מאפיין חווית המשתמש כל כך חשוב.

סיכום סופי האם כדאי ללמוד עיצוב גרפי

אם התלבטתם על ביקוש במשרות בשוק העיצוב הגרפי - כדאי שתפסיקו. יש המון מקומות שרק מחפשים לגייס את הטאלנט הבא שלהם לצוות העיצוב שלהם. מעבר לכך, גם עולם הפרילנס קורץ לאותם מעצבים גרפיים, שיכולים להרוויח המון כסף - בזמן קצר יותר (כמובן שיש בו הרבה יותר סיכון מאשר להיות שכיר). 

מעבר לרכישת ידע פרקטי ותיאורטי בתחום, חשוב שגם תדעו כיצד להתנהג בראיונות עבודה, כיצד להרשים את המגייס הבא שמתקשר אליכם ועוד. במיוחד בשביל כך הקמנו את מחלקת ההשמה, שתעזור לאותם בוגרים טריים לדלג בחינניות מעל הפער הזה.

 

בהצלחה!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה