כרטיס הכניסה לעולם ההייטק הוא קורסי מחשבים מקצועיים לעוסקים בתחום. בקורסים אלה ניתן ללמוד תחומים מבוקשים כמו פתרונות אבטחת תוכנה וסייבר, פיתוח אפליקציות לטלפונים חכמים וטאבלטים, שיווק באינטרנט ובניית אתרים בטכנולוגיות שונות כמו ג'אווה ודוט נט. נסקור בקצרה את התחומים השונים ואת שימושיהם.

קורסי בניית אתרים

אחד מהתחומים המבוקשים ביותר בישראל בתחום לימודי מחשב הוא בניית אתרים. אתר בנוי מקוד הכתוב בשפות שונות ומתורגם לשפה כללית שהדפדפן מסוגל להבין – שפת HTML. בקורס בניית אתרים לומדים את הבסיס של בניית אתרים סטטיים ודינמיים, כמו גם תחומים משיקים כמו הבנת פעולת מנועי החיפוש (הכנה לקידום האתר באינטרנט), אחסון האתר על שרת (סרבר) חיצוני ואף גרפיקה בסיסית – על מנת להפוך את ממשק המשתמש של האתר לידידותי.

קורס דוט נט

דוט נט (.NET) היא הטכנולוגיה שפיתחה מיקרוסופט, המאפשרת בנייה של אפליקציות, תוכנות למחשב ולטאבלטים ואף של אתרים שונים. בתוך סביבת הדוט נט קיימות מספר שפות תכנות שבאמצעותן ניתן לעבוד, כאשר הפופולרית ביותר היא שפת #C. הביקוש העצום למתכנתי דוט נט הופך את הקורס לאחד מהחשובים ביותר בתחום לימודי הייטק ותוך מספר חודשים אפשר להתמקצע בתחום ולהתחיל לעבוד כמתכנת מתחיל בסביבה זו.

קורס סייבר

תחום הסייבר הוא למעשה תחום האינטרנט, כאשר בדרך כלל הוא מגיע בהקשר של אבטחת מידע ברשתות פנימיות וברשת האינטרנט. במהלך קורס הסייבר לומדים כיצד להתמודד עם איומים של טרור סייבר וכן כיצד ניתן להגן על ארגונים מהתקפות של האקרים. הקורס נפוץ במיוחד בקרב אנשים הבוחרים לעשות הסבה מקצועית ובוחרים בתחום זה בזכות האתגרים הרבים שהוא מציב בפני מומחה הסייבר, כמו גם הביקוש העצום למקצוע הן בתעשייה הביטחונית והן במגזר הפרטי.

פיתוח אפליקציות

תחום זה נפוץ בתהליך הסבת אקדמאים להייטק. בדומה לעבר, שבו כמעט כל חברה חיפשה בוני אתרים לבניית אתר לעסק, כעת יזמים וחברות רבות מעסיקים בוני אפליקציות. האפליקציות הן תוכנות שחלקן משתלבות ברשת האינטרנט וחלקן עובדות על מערכת ההפעלה של המחשב, הטאבלט או הטלפון הנייד בלבד ומאפשרות לבצע מגוון פעולות.

כיצד לבחור את הקורס המתאים לכם?

לפני בחירת תחום לימודי הייטק עבורכם, חשוב להבין מה מציע כל קורס ועם איזה ידע מקדים מומלץ להגיע. חלק מהקורסים מותאמים למתחילים, ללא כל רקע בתקשורת או בתכנות ואחרים מציעים קורסים מתקדמים לבעלי ידע קודם.

מדוע כדאי להיכנס דווקא לתחום ההייטק?

  • מקצוע מבוקש בתוך זמן קצר לאחר לימודי תעודה
  • שלל משרות בסקטור הפרטי והעסקי
  • אפשרות להשתמש במידע הנלמד גם לצרכים פרטים (כפיתוח אפליקציות אישיות)
  • תנאי עבודה מעולים לאחר תום הלימודים
  • יוקרה מקצועית

לסיכום, בכל תחום שתבחרו להתמקד בו בלימודי ההייטק, תוכלו לבחור מגוון רחב של קורסי מחשבים הנפתחים בשעות הבוקר והערב. הקורסים מתאימים גם לאקדמאים בתחום אחר השוקלים הסבה מקצועית ומעוניינים להצטרף לאחת הנישות הפופולריות ביותר במדינת ההייטק – ישראל.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה