רגע לפני- קצת על העולם

אם לפני עשרות שנים האימא היהודייה חלמה על בן עורך דין או רופא מצליח, היום החלום הוא בן עם קריירה בהייטק.

רוב המאמרים וההערכות קובעות כי ענף ההייטק נמצא בצמיחה רצינית שצפויה להמשיך בשנים הקרובות, אבל מה עומד בכלל מאחורי הקריירה בעולם ההייטק? איך מתחילים, האם קורסי הייטק מתאימים לכל אחד? והשאלה החשובה ביותר - למה זה כל כך כדאי?

בעולם מלא קורסים מקצועיים מכל סוג חשוב לדעת את כל הפרטים על העולם אליו אתה רוצה להיכנס.

האם זה מתאים לי?

אם בעבר לימודי מחשבים היו נחשבים כמשהו של "גיקים" בלבד, היום הדבר שונה לחלוטין והתחום פתוח לכולם ונחשב למשהו שכלל האוכלוסייה יכולה לגשת אליו.

אך לפני הכל, חשוב לדעת מה אתה רוצה ללמוד ולמה אתה נמשך, רבים מהאנשים בתעשיית ההייטק מספרים על קשר מגיל צעיר לעולם, על התעניינות חסרת פשרות במה עומד מאחורי התכונות, על פירוק והרכבה של מחשבים ואהבה גדולה לתחום.

נסה לחשוב - האם בצעירותך העניין משך אותך? אם התשובה היא כן, ייתכן וזה אכן מתאים לך.

במידה ולא - לא נורא! הרבה אנשים מגיעים לקורסים ללא כל ניסיון קודם ולומדים את התחום.

אם כבר מחשבים? איזה תחום?

לימודי הייטק מתחלקים ל - 2 נושאים עיקריים:

  • תשתיות - עולם ה - IT הוא עולם רחב ומלא בעבודה עם אנשים. מנהלי רשתות, אנשי תמיכה טכנית בחומרה ואנשי שרתים. כולם נמצאים תחת המעטפה של עולם התשתיות, אם אתה מחפש עבודה עם אנשים, זה התחום בשבילך.
  • תכנות - אוהב לשבת מול המחשב בשקט ובריכוז? הגעת למקום הנכון! המתכנת תפקידו לכתוב את התוכנה מ- א' ועד ת', תחת ריכוז ורמת דיוק גבוהה.

מה יוצא לי מזה?

לא נשקר לך, יש אחלה כסף בעולם ההייטק אבל את זה אתה כבר יודע.

המשכורות הן אחד מהדברים היותר מדוברים בעולם ההייטק, כמעט כל אחד מאתנו מכיר מישהו שמתעסק בתחום ומרוויח משכורת יפה מאד.

אז למה לא אתה? כמעט כל סקרי השכר האחרונים בתחום מצביעים על מגמה של עלייה בשכר בעולם ההייטק, חברות סטארט-אפ חדשות נפתחות ויחד איתן מספר גדול של תפקידים הדורשים איוש מיידי. כשיש דרישה, חברות מוכנות לשלם הרבה כסף כדי לשים את ידיהן על הטובים ביותר.

קצת בשביל הגאווה

הייטק הוא סמל סטטוס, לא פחות ולא יותר. המשרדים המרווחים, התנאים המפליגים, ארוחות על חשבון המעסיק וכמובן כפי שהצגנו בסיבה הקודמת - משכורות הייטק. כולם מצטרפים בסופו של דבר לחלום אחד גדול על הצלחה, ריצוי הקרובים אליך, ריצוי עצמי והגשמת חלומות.

רגע לפני...

למרות זאת, חשוב לזכור שעולם ההייטק נראה נוצץ וזוהר, אבל התהליך להיכנס אליו קשה ותובעני. לימודי הייטק מקצועיים יכולים להימשך למעלה משנה ודורשים השקעה והקרבה רבה של שעות הפנאי.

אבל האם ההשקעה משתלמת? מניסיון העבר - בהחלט כן. לימודי מחשבים יכולים להיות שער הכניסה שלך לעולם מצליח, והכל במקרה הזה תלוי בך. בהצלחה!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה