דאטה אנליסט הוא אחד מהמקצועות המבוקשים והמשתלמים בתעשיית ההייטק. הנה כל מה שחייבים לדעת כדי להתחיל קריירה כאנשי דאטה תוך פחות משנה.

אחת לכמה שנים מתפתח לו מקצוע חדש בעולמות ההייטק, הטכנולוגיה והדיגיטל. בתחילת העשור הקודם, היה זה התחום של שיווק דיגיטלי שפרץ את הגבולות. ואילו בסביבות 2015, עלתה הפופולריות של תחום ניתוח הנתונים – הדאטה אנליסטים (Data Analysts).

היום, כמעט עשור מאוחר יותר, המצב לא השתנה בהרבה. תחום הדאטה ניצב במקום השני במצעד המקצועות המבוקשים שיש בהם חוסר בכוח אדם – אחרי תחום הסייבר. הביקוש הגבוה לאנליסטים נובע מהצורך הבלתי פוסק באנשי מקצוע מעולים שיעשו סדר בכל הדאטה והנתונים שמצטברים בכל ארגון בימינו – בין אם זה עסק, חברה או ארגון.

לפי ההגדרה הרשמית, האנליסטים הם אנשי הנתונים של הארגון. תפקידם לאסוף מידע ולהיות אחראיים על ניתוח הנתונים והשימוש בהם בצורה הטובה ביותר. המטרה: לעמוד במטרות העסקיות, הכלכליות והארגוניות ולהצעיד את הארגון קדימה.

למה להיות דאטה אנליסטים?

יש לפחות שלוש סיבות מעולות לעבור את מסלול ההכשרה ולהפוך לדאטה אנליסטים.

הראשונה היא הביקוש המתמיד – גם בתקופות של חולשה בענף ההייטק. מדובר בתחום יציב עם מסלול קריירה מסודר.

אם בעבר, ארגונים היו מסתמכים אך ורק על טבלאות אקסל ועורכים חישובי הוצאות והכנסות פשוטים, כיום התמונה שונה לגמרי. הקידמה הטכנולוגית הגיעה לכל מקום אפשרי. המשמעות היא לא רק גידול מתמיד בכמויות הנתונים – אלא גם יותר ויותר אפשרויות של מה אפשר לעשות עם המידע הזה.

הסיבה השנייה היא שמדובר באמת בתחום עם טבלאות שכר אטרקטיביות במיוחד, גם לג'וניורים.

כמה באמת מרוויחים שם? להלן הנתונים שהשגנו מגלובס:

  • 0 עד 1 שנות ותק יכולים להרוויח כ-8,000 עד 10,000 ש"ח בחודש
  • לאחר 3 שנות ותק יכולים להרוויח כ-12,000 ש"ח ומעלה בחודש
  • מעל 5 שנות ותק יכולים להרוויח כ-16,000 ש"ח ומעלה בחודש

הסיבה השלישית היא מגוון מקומות התעסוקה שנפתחים בפניכם כדאטה אנליסטים.

כשחושבים על זה, אין כמעט חברה, ארגון או תחום שלא מעסיקים בהם דאטה אנליסטים:

חברות שמוכרות מוצרים או שירותים - מרמי לוי, עד בנק דיסקונט, חברות ביטוח שונות, אתרי קמעונות שונים וכו'. מאחורי כל מכירה ומכירה או כל כניסה לאתר, יש סטטיסטיקה והמון נתונים, ובזכותם אפשר ללמוד המון: מה כדאי לשפר? מה כדאי לשמר? איך כדאי להבא לעבוד עם הגולשים שלהם? וזהו רק קצה הקרחון. חברות וארגונים שלא נשארו מאחור, כבר מחזיקות בצוותים שלמים של אנשי דאטה.

גופים ממשלתים - משטרה, מודיעין, ממשלה ושאר הרשויות, כיוון שהן צריכות לאסוף נתונים שונים על האזרחים.

רפואה ומחקר - גם בתחום זה נדרשים אנשי הדאטה לנתח נתונים שונים במסגרת ניסויים ובדיקות.

יש לכם תואר? אתם לא זורקים אותו לחינם

המון בוגרי תארים מתחומי הנדסת התוכנה, מנהל עסקים וכלכלה נמצאים בדילמה מה לעשות עם הקריירה שלהם, אז אין ספק שתחום הדאטה בהמון מקרים מציל להם את הקריירה בכך. חלקם הגדול מאוד טוב עם מספרים והמוח שלהם חד כתער בכל מה שקשור להסקת מסקנות מנתונים. כל מה שהם צריכים זה את ההכשרה הנכונה, אם ייכנסו לקורס דאטה אנליסט ויסיימו אותו בהצלחה – הם יתקבלו לעבודה בתחום שהם באמת יאהבו ויתאים להם.

מילת המפתח: הכשרה

HackerU - ה'חממה' להכשרת דור העתיד של תעשיית ההייטק - גאה להציג בפניכם את המסלול המקיף ביותר בתחום הדאטה. מטרת העל של הקורס Data Analyst & BI (בינה עסקית) בשילוב כלי AI היא להפוך מועמדים ללא ניסיון קודם למומחי דאטה.

במסגרת המסלול תעברו הכשרה שכוללת את הידע והכלים המבוקשים ביותר בשוק העבודה, כך שבתוך פחות משנה תוכלו להשתלב במגוון תפקידים מרתקים בתעשיית ההייטק עם מקצוע נדרש, יציב ומעניין.

אבל רגע, איך אפשר לדעת אם לימודי דאטה בכלל מתאימים לכם?

אנחנו ב-HackerU מבינים שלא כל אחד ואחת יודעים מראש מה בדיוק מתאים להם ללמוד כמקצוע לחיים. זאת הסיבה שאנחנו משקיעים משאבים רבים במערך שלם של ייעוץ, אבחון, הכוונה ומיון – שכל מטרתו לעזור לכם לוודא שאתם עושים את הבחירה הנכונה בשבילכם.

כדי לבדוק אם תחום הדאטה והבינה העסקית מתאים לכם, אנחנו מזמינים אתכם להירשם לקורס מיון קצר (מכינה) שבו תוכלו לקבל טעימה קטנה מהתחום, ללא התחייבות וללא סיכון כספי (למעט דמי רישום).

במהלך קורס המיון, שכולל 5-4 מפגשים בזום, תקבלו הצצה גם ללימודים המלאים וגם לאיך תיראה העבודה העתידית שלכם בתחום הדאטה.

למה כדאי ללמוד קורס דאטה אנליסט דווקא ב-HackerU?

2 מקצועות מבוקשים במסלול אחד | בסיום ההכשרה תוכלו להשתלב בתעשייה גם כדאטה אנליסטים וגם כמפתחי BI.

תכנים פרקטיים המותאמים לדרישות התעשייה | המסלול היחיד שכולל את כל תכני הדאטה הנדרשים בשוק העבודה. אנחנו תמיד עם האצבע על הדופק ותוכנית המסלול מתעדכנת באופן קבוע בהתאם לשינויים הטכנולוגיים וההתפתחויות בתעשייה.

ללמוד מקצוע הייטק - לא רק להייטק | הלימוד נעשה תוך שימוש בכלים המתקדמים והמבוקשים ביותר הן בשוק המסורתי והן בחברות ההייטק.

ללמוד גם שפות פיתוח | בקורס תלמדו שפות פיתוח המשמשות לניתוח נתונים כמו: Sql (שפת סקריפט) וכן Python, תכירו בסיסי נתונים שונים כולל אלו שנועדו ל-Big Data, תפתחו בכלי BI כמו: Power BI ו-Metabase  ותלמדו כיצד לבצע אינטגרציה ממקורות נתונים שונים. אלה יאפשרו לכם להציג מגוון של יכולות לקראת הקבלה לעבודה.

המסלול בשיתוף Inflow מערכות | חברת בינה עסקית שמבצעת מיזמי אינטגרציית נתונים, BI ודאטה. המסלול פותח מנקודת המבט של הצרכים של חברה טכנולוגית והמנטורים של הקורס מגיעים מהתעשייה ועוסקים בדאטה יום יום.

הכנה לעבודה בשטח | במהלך המסלול תתרגלו סימולציות המדמות 'מצבי אמת' מעולם העבודה כך שבעתיד תתמודדו בהצלחה עם אתגרי המקצוע.

***עכשיו לעשרים הנרשמים הראשונים***

Hack Pack - חבילת שירותים בשווי 7,000 ₪ | שיעורים פרטיים 1:1, תרגולים קבוצתיים שבועיים מעבר לשעות הלימוד, גישה למערכת הלימוד המקוונת במשך חצי שנה מסיום הקורס ומגוון סדנאות והרצאות העשרה.

זה הזמן לעשות את הצעד הראשון לקראת קריירה יציבה ומעניינת בהייטק – ולבחור במקצוע מתגמל עם ביקוש מובטח. אנחנו ב-HackerU נלווה אתכם יד ביד עד למשרה הראשונה. החיים החדשים שלכם מתחילים עכשיו!

אלעד גלמידי

"הגעתי ל-HackerU בשביל לעשות את המקפצה שלי בקריירה וללמוד מקצוע. בחרתי דווקא בהם בגלל שראיתי הרבה אנשים שממליצים על המקום וגם הסילבוס שלהם היה הכי מקיף ומקצועי משאר המקומות שבדקתי. המרצים היו קשובים ומאוד מקצועיים, למדתי כאן שפה וכלים פרקטיים לעבודה במקצוע שלי שהיום ללא ספק עוזרים לי בתפקיד".

אלעד גלמידי בוגר האקריו קורס דאטה אנליסט

לירון כהן

"שמעתי על HackerU מחברים ובחרתי בהם כי קורס דאטה אנליסט שלהם משלב הכשרה מקיפה לכמה תפקידים. ראיתי גם שהסילבוס מכיל יותר תוכנות וזמן לימוד ארוך יותר ממקומות אחרים. התקבלתי לעבודה עוד לפני סיום הלימודים".

לירון כהן בוגר לימודי דאטה אנליסט האקריו
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה