מה זה HTML?

HTML (Hyper Text Markup Language) היא שפת תכנות שבעזרתה ניתן לבנות שלד של עמודי אינטרנט ולהכניס את כל הקוד. באמצעות השפה נבנים הרבה מאוד אתרי אינטרנט ברחבי העולם.

מדובר בשפה ותיקה מאוד שמלווה אותנו עוד מימי ראשית האינטרנט כשאף אחד עוד לא ידע מהם רשתות חברתיות, אפליקציות או אפילו טלפונים סלולאריים. רק כעבור שנים הופיעו פלטפורמות נפלאות כמו וורדפרס שמאפשרות לבנות אתרים בממשק נוח וקל שלא מצריך אפילו ידע בתכנות.

אז האם בכלל בוני אתרים צריכים ללמוד HTML?

התשובה היא כן! למרות פלטפורמות כמו וורדפרס ותוספים כמו אלמנטור שמאפשרים לנהל את התוכן באתרי האינטרנט בלי שום ידע בתכנות, בכל זאת חשוב שבוני אתרים ילמדו HTML.

הסיבה לכך היא שמרבית האתרים ברשת בנויים 'מאחורי הקלעים' באמצעות קוד HTML, וזה נכון כמובן גם לאתרים הבנויים בוורדפרס. בכל בניית עמוד HTML יש חוקים שצריך לשמור עליהם, כאשר ללא ידע בשפה זו עלול להיווצר מצב של פגיעה באתר ובעיקר בכל הנוגע לקידום בגוגל.

במידה ובעלי האתר יעשו שימוש בקוד לא תקני ויבנו את האתר בצורה לא נכונה יגרם נזק לבעל האתר, הוא לא יוכל למשל להתקדם בתוצאות בגוגל. זוהי רק דוגמה אחת לכך שבוני אתרים/ מקדמי אתרים עם ידע ב-HTML הם נכס אדיר.

מה זה 5HTML?

HTML היא הגרסה הכי מעודכנת של שפת HTML המאפשרת לבנות אתרי אינטרנט ואפליקציות. הגרסה הנוכחית מאפשרת לבצע יישומים חדשים שלא היו אפשריים בעבר. כך למשל ניתן לייצר באפשרות HTML גרפיקה באמצעות Canvas הדומה למדי לזו שניתן לייצר באמצעות סילברלייט או פלאש. היא גם מאפשרת לעצב באופן מתקדם בלי להיעזר בשום תוכנה חיצונית לייצור אלמנטים ויזואליים. זאת באמצעות כתיבה ישירה של קוד בתוכנה אשר משמשת לבנית האתר עצמו.

על הפופולאריות הרבה של HTML 5 אפשר ללמוד מכך שפייסבוק המליצה על התוכנה כתוכנה המועדפת לפיתוח אפליקציה דינמית הכוללת אנימציה מתקדמת.

היתרון המובהק של התוכנה הוא בכך שהיא מספקת פתרון לבעיית קידום האתרים במנועי חיפוש. עד היום שילוב אנימציה באתר היה מחייב שימוש בתוכנת פלאש ליצירת תמונות. הסיבה לכך הייתה שמנועי החיפוש אינם קוראים את התוכן שמופיע בקובץ הפלאש הקיים באתר, ומנועי החיפוש לא נתנו לאתר את המשקל הראוי לו לצורך הקידום בתוצאות החיפוש.

לראשונה 5 HTML מספקת פתרון לבעיה הזו. היא עקפה את המגבלה הזו ומאפשרת באמצעות קוד הנכתב ב-HTML להפיק אנימציה ולהגיע לתוצאות זהות לאלה שהיו מתקבלות על ידי יצירת אנימציות בפלאש.

יתרונות נוספים הם בכך ש-HTML 5 מתאימה למכשירים שונים הקיימים בשוק. מחשבים אישיים, טאבלטים, טלפונים חכמים – בכולם ניתן לעשות שימוש באמצעות שפה זו. כך הגולש נהנה מאחידות ורואה את האתר או האפליקציה בלי להיות תלוי במכשיר שבו הוא משתמש.

קורס HTML 5 ב-HackerU

קורס בניית אתרים בשפת HTML 5 ב- HackerU, נותן לא רק ידע בשפה זו אלא גם בקידום אתרים, מסדי נתונים ושפת התכנות PHP.

בנוסף לומדים הסטודנטים יישומי גרפיקה ומולטימדיה באמצעות פוטושופ ואילוסטרייטור, פלאש ועוד.

למי מתאים הקורס?

הקורס מתאים לכל מי שרוצה ללמוד מקצוע פרקטי או מעוניין לבצע הסבה מקצועית מתחום אחר. עם סיום הקורס HackerU מתחייבת להשמה למסיימים וכן לידע פרקטי ומעשי שישמש אותם בשוק העבודה. למידע נוסף אודות קורס בניית אתרים לחצו כאן.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה