אם אתם חושבים להקים אתר לעסק או לחברה ומתלבטים לגבי הפלטפורמה המתאימה, אנחנו ממליצים לכם לקרוא את ההשוואה שלנו בין שתי הפלטפורמות. וויקס ((WIX ווורדפס (WordPress) הן שתי פלטפורמות ותיקות לבניית אתרים כאשר לכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה. המשיכו בקריאת המאמר וגלו את ההבדלים בין שתי הפלטפורמות הללו.

עלויות של כל אחת מהפלטפורמות

וורדפרס הינה מערכת לבניית אתרים הזמינה וניתנת בחינם לכל אחד. כל שיש לעשות הוא לחבר לה דומיין, כתובת אתר, ולחבר אותה לשירות אחסון. המערכת תותקן על שרת האחסון שבחרתם. עלות דומיין מסתכמת בכמה עשרות שקלים לשנה ואילו עלות אחסון מסתכמת בכמה עשרות שקלים מדי חודש ובכך מדובר על עלויות תחזוקה זניחות. כאן נזכיר, שאם תרצו להשתמש בתוספים מסוימים או בתבניות עיצוב פרמיום המוצעות על ידי וורדפס, תצטרכו לשלם עלויות נוספות שהינן חד פעמיות או דמי מנוי חודשיים / שנתיים (לדוגמא כמו שימוש בתוספים מסוימים שלא ניתנים בעלות חד פעמית).

וויקס, בדומה לוורדפרס, גם היא מציעה מערכת הניתנת בחינם. מה שכן, יש לקחת בחשבון שמערכת זו תגיע עם פרסומות בחלק העליון והתחתון של האתר שתבנו. אם תרצו להסיר את אותן הפרסומות, תצטרכו לשדרג את התכנית החינמית לתכנית הפרימיום. תוכנית זו תפתח לכם כל מיני אופציות הכוללות גם שימוש בתוספים, הרחבות וכמו כן חיבור של דומיין פרטי.

קלות שימוש

בשנים האחרונות, מאז שיצא תוסף האלמנטור, בניית אתרים בוורדפרס נהפכה להרבה יותר פשוטה. אין צורך להסתבך עם קוד וכל שיש לעשות הוא לגרור ולשחרר את האלמנטים הנדרשים. אלו יכולים להיות כותרות, פסקאות, לחצנים ועוד.

המערכת של וויקס, הינה מערכת ידידותית ונוחה לכל משתמש, שהגיעה מלכתחילה עם אפשרות לגרור ולשחרר את האלמנטים הנדרשים בדפי האתר.

קידום האתר

בוורדפרס מדובר על מערכת שאהובה מאוד על מנועי החיפוש ובפרט על מנוע החיפוש גוגל. ניתן להוריד תוספים שיכולים לעזור משמעותית בכל הקשור באופטימיזציה וקידום האתר. כמו כן, על מנת שתהליך הקידום יעשה כמו שצריך ובצורה המקצועית ביותר, מומלץ לקחת את שירותיה של חברת בניית אתרים וקידום אתרים.

ואילו אתרים שנבנו על מערכת וויקס, לא פשוט לקדם במנועי חיפוש. בעקבות בעיה זו, אתרי וויקס משמשים בעיקר ככרטיסי ביקור לעסק או לחברה ולא יותר מזה.

שורה תחתונה

לאחר שקראתם את כל היתרונות והחסרונות שיש לכל אחת מהפלטפורמות וקיבלתם מושג על איך המערכות הללו עובדות בפועל, כעת תוכלו לבחור את המערכת המתאימה ביותר לשימוש שלכם. אם אתם לא בטוחים שתצליחו לבנות את האתר בעצמכם באחת המערכות הללו או שיותר מזה - אין לכם זמן להתעסק עם התהליך. תוכלו בהחלט לפנות לחברה שבונים אתרי אינטרנט. אתם גם תוכלו לקבל ייעוץ ולדעת איזה אתר באיזה פלטפורמה הכי יכול להתאים לצרכים שלכם. חשוב מאוד שתבקשו גם הדרכה מסודרת על המערכת שנבחרה וכך תוכלו לעדכן את התכנים באתר בעצמכם וללא תלות באנשי מקצוע נוספים, להם תצטרכו לשלם כסף על העבודה הזאת.

רוצים ללמוד בעצמכם בניית אתרים בוורדפרס? לסילבוס המלא של קורס בניית אתרים וורדפרס – WordPress, לחצו כאן

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה