שמי יוסף שווילי, לא הייתי התלמיד המצטיין בתיכון שלי אבל מאז שאני זוכר את עצמי, תמיד נמשכתי לעולם המחשבים ורציתי לשתף אתכם באיך הגעתי לעבודה באחת החברות המובילות בהייטק: Check Point Software Technologies.

הכל התחיל כשהייתי קטן, ההורים תמיד דחפו לאקדמיה: אקדמיה אקדמיה אקדמיה, רק טפטפו את זה יומם וליל, בלי הפסק. לא ידעתי אחרת, לא ידעתי שיש אלטרנטיבות, האמנתי להם, הייתי תמים אתם יודעים, כולנו עושים טעויות מתוך תמימות או מחוסר ידע, אבל מטעויות אפשר גם ללמוד.

המסלול הישן

עשיתי את המסלול הקבוע, תיכון, צבא (לוחם בגבעתי), טיול חוצה אירופה (אני אוהב קור!) שיפור פסיכומטרי (לא עשיתי) ויאללה לאקדמיה או במקרה שלי, לעבודה!

כשאני חושב על זה, בדיעבד המסלול הזה הוא לא כל כך קבוע. יש אנשים שלא מטיילים אחרי צבא ויש אנשים שגם לא מתגייסים (לא שופט אותם, כל אדם וסיבותיו), אבל זה המסלול שחופרים לנו עליו מגיל קטן. נו, אתם מכירים את המשולש: לימודים עבודה קריירה או משהו כזה.

תלכו לאקדמיה בגיל 22-24 ,תלמדו 4-5 שנים ותתחילו סוף סוף לעבוד בעבודה התחלתית בגיל 29-30 (כי אין לכם ניסיון). תרוויחו שכר התחלתי ואולי תתקדמו בשרשרת ותגיעו למשכורת הגיונית בגיל 33-35 ,כיף!

אז אני שאפתי ליותר. כלומר, אני כן הלכתי במסלול הרגיל, שמעכשיו נקרא לו "המסלול הישן", אבל זה לא אומר שלא קיימות עוד אפשרויות. אחרי הצבא הלכתי ישר לעבוד באבטחה (לוחם רובאי 07)! אבל אז אמרתי לעצמי, למה? למה שלא אנצל את הזמן שיש ברשותי עכשיו ואממש את הפוטנציאל שלי כדי להשיג הרבה מעבר? להשיג את מה שתמיד רציתי לעשות!

החיפוש העצמי מתחיל

באותו רגע החלטתי לעשות שינוי, תוך הפנמה שהחיפוש העצמי מתחיל ממני ולא בהודו. חיפוש גשמי אחר, חיפוש אחר מי אני ומה אני יודע או רוצה לעשות. אז עבדתי בכל מיני עבודות מזדמנות והתחלתי לנסות להבין לאיפה אני באמת שואף. שאפתי להצליח כאיש הייטק! כן, שמעתם נכון: "הצלחה!" החלטתי שאני מפסיק לעקוב אחרי המסלול הישן, מוכרחה להיות דרך שונה, דרך טובה יותר שתתמקד יותר בתחום שאני אוהב שהיא לאו דווקא דרך קיצור לקריירה הבאה שממתינה לי.

פניתי לגוגל (כמובן) ורשמתי בחיפוש "קריירה בהייטק" ומצאתי קורסים במכללת האקריו, קורסים שלא נמשכים מיליון שנה ובהחלט משקפים את אהבתי לתחום. השארתי להם מספר טלפון ויועץ לימודים חזר אליי עוד באותו היום. אחרי מספר שאלות קצרות הוא הבין שאני מכוון יותר לפן הטכני, אדם שחשוב לו שהדברים יעבדו כמו שצריך ותמיד יודע לעזור במקרה של תקלות. החלטנו ביחד שהכי מתאים לי ללמוד קורס ניהול תשתיות רשת ואבטחת מידע.

הדרך לקריירה מתחילה כאן!

קבעתי פגישת ייעוץ והיועץ הסביר לי שכדאי לי לנסות קודם להיות בשיעור אחד לפני שאני מחליט ומשם הדרך הייתה מרתקת ומהנה. באתי לשיעור ניסיון בקורס והתרשמתי מאוד מהרמה האקדמית. החלטתי להירשם למיון שלהם, שלא היה קשה אבל גם לא פשוט, עברתי אותו בהצלחה (יש!) ואז התחיל הקורס האמיתי: קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע.

המרצים מאוד תמכו וגם הרכזים, הקורס היה מאוד מהנה ובמהלכו ביצעתי מבחנים חיצוניים של מייקרוסופט ולינוקס וקיבלתי הסמכת MCSA. לאחר מכן נשלחתי לראיונות עבודה ולימים פתוחים כגון: יריד התעסוקה "2018 Day Job Open" של מכללת האקריו, שם הגשתי את קורות החיים שלי. אחרי שהרזומה שלי נבחן בקפידה, זומנתי למיונים והתחלתי את העבודה בתחום ששאפתי אליו - ההייטק!

ביי ביי למסלול הישן!

המסלול החדש בהחלט עובד! המסלול החדש הרבה יותר מהנה! צבא, טיול, קורס ועבודה! לא נשמע הרבה יותר פשוט וכיף?

אמנם אני נמצא פחות משנה בחברת Check Point ונחשב טרי בתפקיד, אבל כבר עכשיו אני עובד לצד הלקוחות הגדולים בשוק וזה בהחלט מהווה סיפוק עצום מבחינתי.

לסיכום, זו תחושת סיפוק ענקית להיות חלק מעולם ההייטק. ההורים והמשפחה מאז ומתמיד דגלו בלימודים אקדמאיים אבל היה ברור שיש לי את הפוטנציאל ושמדובר בתחום שאני אוהב – ניהול רשתות ואבטחת מידע. העובדה שמדובר בתחום חזק ומאוד מבוקש היא עובדת בונוס שרק משמחת את המשפחה עוד יותר.. :)

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה