SEO הם ראשי תיבות של Search Engine Optimization.
מקצוע ה-SEO הינו קידום אתרים במנועי החיפוש (כדוגמת גוגל, יאהו ובינג) כאשר מטרתו העיקרית של מקדם האתרים היא התאמת האתר אותו הוא מקדם למנועי החיפוש כך שידרגו אותו גבוה בדף תוצאות החיפוש.
מנועי החיפוש כידוע נותנים משקל גבוה בדירוג תוצאות לאתרים בהם הם מזהים תוכן איכותי ורלוונטי לפי ביטויי החיפוש. כלומר, בעת שאדם מחפש במנוע החיפוש ביטוי מסוים התוצאות המתקבלות מדורגות כאשר במקומות הראשונים מוצגים ומודגשים המודעות הממומנות ולאחריהן מדורגים האתרים בהם מנועי החיפוש מצאו את התוכן הרלוונטי והאיכותי ביותר לפי המדדים שלהם.
תהליך הקידום נעשה בהדרגה ולאורך זמן בשונה מפרסום ממומן בגוגל שבאמצעותו ניתן להציג פרסומות במנוע חיפוש כמעט באופן מיידי לאחר סיום הקמת מסע פרסום.

הגדרת התפקיד של איש SEO

תפקידו העיקרי של המקדם היא התאמת האתר למנועי החיפוש ושיווק העסק ברחבי האינטרנט במגוון שיטות וזאת בכדי שהאתר ידורג גבוה על פני המתחרים.
עבודתו של איש ה- SEO מצריכה הבנה בסיסית בקוד והבנה רחבה בעולם האינטרנט. הוא מתאים את השפה ומבנה האתר כך שיתאים לאלגוריתמים של מנועי החיפוש.
תהליכי הקידום נעשים על ידי שימוש במספר טכניקות קידום שונות המסייעות להשיג דירוג גבוה במנועי החיפוש לנכס הדיגיטלי דהיינו, אתר העסק.
חשוב לזכור, ישנם אתרים רבים שמתחרים על המיקום במנועי החיפוש ולכן, חשוב מאוד לעבוד בצורה הנכונה ויעילה בלי קיצורי דרך.

הפעילות לקידום האתר מתחלקת ל- 2 חלקים:

ON SITE עבודה בתוך האתר כוללת שיפור מתמיד בתוכן, תמונות, תגיות ועוד.
OFF SITE עבודה כוללת הקמת בלוגים, שימוש באינדקסים, השתתפות בפורומים ועוד.

SEO - פעולות מרכזיות של מקדם האתרים

אופטימיזציה

עבודת SEO כוללת אופטימיזציה פנימית לאתר כך שיהיה בנוי בצורה קריאה למנועי החיפוש. חלק זה של עבודת מקדם האתרים כולל מחקר מקדים לנפח החיפוש בשוק לפי ביטויים והקפדה על שימוש בביטויים שאותם מקדמים.

תוכן

כתיבת תוכן איכותי - המקשר לעמוד ספציפי באתר. תוכן זה המופץ באינטרנט ומוביל לאתר בדרך כלל מכיל ביטוי מפתח בצפיפות מסוימת. ביטוי זה הינו הביטוי אשר מקדם האתרים מבקש לקדם במנועי החיפוש כך שבהקשתו בגוגל לדוגמה יעלה התוכן שכתב עם קישור לעמוד הרלוונטי באתר. כך מנועי החיפוש מזהים שיש תוכן חיצוני רלוונטי לביטוי מסוים אשר מקשר לעמוד באתר מסוים ונותנים לכך משקל בדירוג הכללי.

קישורים חיצוניים

מנועי החיפוש מזהים קישורים חיצוניים לאתר ונותנים לאתר משקל בדירוג הכללי. קידום הביטויים נעשה ברובו על ידי הוספת קישור לעמוד הרלוונטי מאתרי פורומים, בלוגים, אינדקסים ואתרי תמיכה נוספים.

לדרך בה נעשית עבודת ה SEO יש חשיבות רבה להצלחת קידום האתר כאשר עבודת SEO לא נכונה יכולה אף להזיק לאתר ולכן חשוב לוודא שעבודת הקידום מתבצעת נכון.

למה צריך קידום אתרים אורגני?

כולנו מחפשים מדי יום מידע באינטרנט באמצעות מנועי החיפוש. לגולשים רבים יש נטייה לבחור דווקא בתוצאות אורגניות ולא הפרסומות ממומנות וזאת בגלל האמינות. קידום אתרים אורגני יוצר חשיפה ועלייה בתנועה לאתר. קידום אתרים אורגני ניתן לעשות ללא השקעה כספית מלבד זמן, בשונה מקידום ממומן שנותן תוצאות אך יש עבורו הוצאות תשלום פרסום למערכת גוגל אדוורדס.

יתרונו הגדול של עולם ה- SEO הוא שכל בעל אתר יכול לעשות זאת בעצמו מבלי להיעזר בשירותי שיווק דיגיטליים של חברה חיצונית. בקורס שיווק באינטרנט לומדים התלמידים לנהל ולמנף את העסק שלהם ברשת האינטרנט על ידי שימוש במגוון שיטות קידום אתרים אורגני במנוע החיפוש. הקורס מועבר על ידי מיטב המרצים המקדמים מאות אתרים בזירות תחרותיות בארץ ובחול.

לסילבוס המלא של קורס שיווק דיגיטלי בהאקריו לחצו כאן

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה