התקשרו עכשיו: 03-6135565
חייל
משוחרר ? לחץ/י כאן
דף הבית / בלוג / 10 השאלות הנפוצות ביותר בראיון עבודה בשיווק באינטרנט

main_blog_image

10 השאלות הנפוצות ביותר בראיון עבודה בשיווק באינטרנט

סיימתם קורס שיווק? מצוין! הגיע הזמן להתכונן לראיונות העבודה שאתם עתידים להגיע אליהם. השאלות בראיונות עבודה הן רבות ומגוונות, אך ישנן מספר שאלות מפתח שסביר להניח שתיתקלו בהן ולכן כדאי להתכונן אליהן מראש:

  1. 1. למה שיווק?

    אם נדלג על כל הפתיחה וההצגה העצמית בתחילת הריאיון, נגיע לשאלת השאלות, השאלה שהכי מעניינת את המראיין- למה בחרתם להתחיל ללמוד שיווק? פה זו ההזדמנות שלכם להרשים את המראיין בזיקה ובאהבה שלכם למקצוע ולתחום. אם עסקתם בזה בעבר, גם בצורה שאינה פורמלית או כתחביב, ציינו זאת בגאווה. עליכם לשכנע את המראיין שאתם אוהבים את התחום, או יותר נכון- מאוהבים בו ולכן גם תהיו טובים בו. ציינו כל תפקיד או פרויקט שקשור לפעילות ברשתות חברתיות, בלוגים, אתרי אינטרנט ועוד.

  2. 2. עד כמה אתה פעיל ברשת?

    דבר נוסף שמעניין מעסיקים בתחום השיווק הוא רמת הפעילות שלכם בפלטפורמות האינטרנט השונות שקשורות לתחביבים שלכם. אם, למשל, אתם חובבי אופנה מושבעים, המראיין יצפה לשמוע שאתם מכירים כל בלוג, דף פייסבוק, גורו אופנה, ערוץ יוטיוב מוביל בתחום, פורומים ואתרים שקשורים לכך. בתור אנשי שיווק לעתיד אתם צריכים להפגין בקיאות מרבית יחד עם תשוקה והתלהבות.

  3. 3. תן דוגמא לאתר או אפליקציה שאתה חושב שהם פשוט מצוינים מבחינה שיווקית, והסבר למה.

    זו שאלה שהמון אנשים נופלים בה, כיוון שאין להם שום דוגמא. הם לא יכולים לחשוב על אתר שהם ממש מרוצים ממנו וחושבים שהוא טוב. מטרת השאלה היא לבדוק אם אתם חושבים כמו אנשי שיווק ביום יום. אדם שהוא איש שיווק בליבו ונשמתו – מסתכל על כל אתר שהוא מגיע אליו בעזרת העדשות המקצועיות. פשוט אי אפשר להימנע מזה. כל מנהל שיווק טוב יכול מתוך שינה לספר על שלושה אתרים או אפליקציות שהוא היה מת להיות המנהל שלהם, שהוא מתרשם מאיך הם עושים דברים וכמובן גם לתת 10 הצעות לשיפורים (טיפ קטן- אל תענו שהאתר הכי מעולה הוא גוגל וגם לא האתר של אפל. יש גבול לקלישאות).

  4. 4. מה התפקידים של איש שיווק בארגון?

    פה רוצים לבדוק אם אתם מכירים את התפקיד אליו אתם מתראיינים לעומק. מעבר לתפקיד הבסיסי של קידום החברה ושירותיה בפלטפורמות שונות, רוצים לבדוק שאתם מבינים שאיש השיווק של החברה צריך להכיר כל פרט ופרט בארגון, כל מחלקה וכל שירות שהחברה מציעה על בוריים כדי למלא את תפקידו כראוי. תקפידו להדגיש שאתם מבינים שאי אפשר לשווק מוצר או חברה מבלי להבין את כל מה שעומד מאחוריהם ברמת החשיבה, התהליך והאנשים.

  5. 5. מהם השלבים בבניית קמפיין שיווקי?

    זוהי שאלת ידע ועליכם להפגין ידע נרחב ובקיאות. לא להיתקע, לגמגם, לשכוח שלבים. תארו את כל תהליך בניית הקמפיין, מהאנליזה ועד בחינת התוצאות ופרטו בהתאם לסגנונות הקמפיינים השונים. שאלה כזו מאוד נפוצה ולכן- חשוב מאוד לחזור על החומר הלימודי לפני הראיונות.

  6. 6. אילו תכונות יש בך שיעזרו לך בתפקיד?

    איש שיווק צריך להיות מפולפל, חד מחשבה, בעל קליטה מהירה, שאפתן וכו'. אדם שמצד אחד יודע לדבר, לשכנע ולהרשים ומצד שני מביא תוצאות. התמקדו ב-3-5 תכונות בולטות שלכם, שחשובות ומתאימות לתפקיד. ענו בבטחה, ללא הצטנעות, אך זכרו שייתכן כי על כל תכונה תתבקשו לפרט כיצד היא באה לידי ביטוי בתפקידים הקודמים, לכן היצמדו לאמת ואל תציינו תכונות שלא ניחנתם בהן.

  7. 7. מה אתה יודע עלינו?

    חשוב לבוא עם מירב הפרטים על החברה שבה אתם מתראיינים. מה החברה הזו עושה, כמה אנשים יש בחברה, כמה שנים היא קיימת, מי הם הלקוחות המרכזיים שלה, באילו פלטפורמות היא פועלת בתחום השיווק ועוד. לכן נסו להשיג כמה שיותר פרטים על החברה ועל המשרה אליה אתם מתראיינים. אם הופניתם דרך חברת כוח אדם או השמה – הם יוכלו לסייע לכם בכך, נסו גם לקבל מידע דרך מכרים שעובדים בתחום ובכל דרך אחרת שתמצאו.

  8. 8. מה אתה יודע על המוצר/ים והשירות/ים שלנו?

    מאוד מאוד חשוב להכיר את המוצרים והשירותים של החברה - אם המוצר/השירות הוא אינטרנטי, שווה לחפש עליו מידע, לקרוא ולנסות ללמוד את האלמנטים הבסיסיים ביותר – למי המוצר מיועד, מה נקודות החוזק שלו, מה החולשות, מי התחרות העיקרית בשוק, מה המודל העסקי. את המידע הזה אפשר להשיג כמובן מהאתר של החברה עצמה וגם מחיפוש כללי.

  9. 9. מהן ציפיותיך מהתפקיד המוצע?

    בירור הציפיות מאפשר למראיין להבין כיצד אתה תופס את התפקיד, האם אתה ריאלי בציפיותיך, ממה אתה חושש ומהי הסבירות שתהיה שבע רצון מהתפקיד (מתוך הנחה שלא ניתן לעשות משהו בצורה טובה לאורך זמן כאשר לא נהנים ממנו). כדאי לציין שהתפקיד מושך אתכם בגלל האתגר שבו ושאתם מחפשים מקום עבודה שבו תוכלו להביא לידי ביטוי את הידע, ההכשרה, המוטיבציה והיכולות שלכם ולהתקדם בו.

  10. 10. ספר לי על פרויקט שהובלת ועלה בהצלחה.

    על התשובה להתבסס על ניסיון מקצועי. דברו על הצלחה מקצועית מהזמן האחרון הקשורה לתפקיד או לתכונות הנחוצות לתפקיד. וודאו שמהתיאור שלכם ברור מדוע אתם סבורים שמדובר בהצלחה וכדאי שההצלחה תהיה מגובה בנתונים כמותיים או איכותיים.


פוסטים קשורים

תמונה ראשית קורס שיווק בפייסבוק
קורס שיווק בפייסבוק דניאל כהן
Ohad_Ben_Hamu_Thumb
1 על 1: האם עולם השיווק והפרסום הוא במציאות רבודה? – עם אוהד בן חמו אור קורץ
DevOps
10 חידושים בתחום ה- QA שעל כל בודק תוכנה להכיר נעמה שקד
תמונה ראשית פוסט פרוטוקול בניית אתרים חדש
HTML 5 פרוטוקול בניית האתרים החדש עומר אביעד
לקבלת פרטים נוספים

* יש להזין שם מלא

* יש להזין מספר טלפון

* יש להזין כתובת אי-מייל

מדיניות הגנת הפרטיות

סרטון קורס שיווק באינטרנט סרטון קורס שיווק באינטרנט
חייג עכשיו
השאר פרטים