סיימתם קורס שיווק? זה הזמן להתחיל להתכונן לעולם האמיתי!  כנראה שכעת אתם נמצאים בשלב בו אתם מתכוננים לראיונות עבודה וחשוב לדעת מראש באילו סוגי שאלות אתם עלולים להיתקל.  אז אילו שאלות שואלים בראיון עבודה? אמנם ישנן שאלות פוטנציאליות רבות שעלולות לעלות, אך ישנן כמה שאלות מרכזיות שעליכם להיות מוכנים לענות עליהן.  בכתבה זו נתמקד בשאלות שעולות בראיונות עבודה למקצועות השיווק, תקבלו תובנות וטיפים כיצד להתכונן לשאלות אלו ולהרשים מעסיקים פוטנציאליים. 

1. למה דווקא שיווק?  

אם נדלג על כל הפתיחה וההצגה העצמית בתחילת הריאיון, נגיע לשאלה שהכי מעניינת את המראיין- למה בחרתם להתחיל ללמוד שיווק  זוהי הזדמנות להפגין את התשוקה שלכם לתחום ולשכנע את המראיין שאתם לא מעוניינים בתפקיד רק עבור תלוש המשכורת. אם היה לכם ניסיון קודם בשיווק, אפילו בתפקיד בלתי פורמלי, הקפידו לציין זאת ולהסביר כיצד זה עורר את העניין שלכם בתחום.   זה יכול לכלול פעילויות כמו ניהול חשבונות מדיה חברתית, ניהול בלוג, או אפילו יצירת תוכן לאתרים. על ידי הפגנת אהבתכם לתחום והמעורבות הקודמת שלכם, תוכלו להראות למראיין שאתם לא רק מתאימים לתפקיד, אלא שתהיו מעולים בזה. 

2. איך אתם נשארים מעודכנים בטרנדים ובשינויים האחרונים בענף השיווק? 

דבר נוסף שמעניין מעסיקים בתחום השיווק הוא רמת הפעילות שלכם בפלטפורמות השונות וההכרה של הטרנדים השונים.  עליכם להפגין את התשוקה שלהם לתחום על ידי הדגשת מעורבותכם בדברים שקורים בתעשייה. תוכלו להציג מותגים שונים שאתם עוקבים אחריהם בפלטפורמות הסושיאל השונות, מהלכים שיווקיים שאהבתם במיוחד, קבוצות פייסבוק ובלוגים בנושא שאתם עוקבים אחריהם.  בנוסף, זה יכול להיות מועיל לדון כיצד תחביבים ותחומי עניין אישיים עזרו לכם להישאר מחוברים לקהילות והפלטפורמות השונות. בסופו של דבר, המפתח הוא להפגין שילוב של ידע, התלהבות ונכונות להסתגל לטרנדים חדשים בעולם השיווק המהיר. 

3. איך אתם מתעדפים ומנהלים את המשימות ואת המועדים שלכם כשאתם עובדים על מספר פרויקטים שיווקיים בו זמנית? 

בתחום השיווק, תיעדוף וניהול משימות יעילים הם קריטיים להצלחה.  עליכם להפגין את יכולתכם לאזן בין מספר פרויקטים בבת אחת תוך עמידה בלוחות זמנים.  זה עשוי להיות כרוך בתיעדוף משימות על סמך חשיבותן או דחיפותן, שימוש בכלים כמו יומנים או תוכנות לניהול פרויקטים כדי להישאר מאורגנים, יחד עם תקשורת קבועה עם חברי הצוות. בנוסף, הדגישו את יכולתכם להסתגל לסדרי עדיפויות משתנים ולעבוד ביעילות תחת לחץ. 

4. מה התפקיד של אנשי השיווק בארגון? 

בשאלה זו רוצים לבדוק עד כמה אתם מכירים את התפקיד אליו אתם מתראיינים לעומק.  עליכם להפגין הבנה עמוקה של חשיבות השיווק להצלחת החברה.   בעוד שקידום החברה ושירותיה בפלטפורמות השונות הוא אחריות מרכזית, עליכם להדגיש גם את הבנתכם כי אנשי השיווק צריכים להכיר כל פרט בארגון, כל מחלקה וכל שירות שהחברה מציעה.  הקפידו להדגיש שאתם מבינים שלא ניתן לשווק מוצר או חברה מבלי להבין את כל מה שעומד מאחוריהם ברמת החשיבה, התהליך והאנשים.  

5. אילו תכונות יש בכם שיעזרו לכם בתפקיד?  

אנשי שיווק טובים צריכים להגיע עם יצירתיות, מיומנויות תקשורת חזקות, בעלי יכולות הסתגלות, תשומת לב לפרטים וחשיבה מונעת תוצאות.   התמקדו ב- 3-5 תכונות בולטות שלכם שיכולות להתאים ולהשתלב עם התפקיד.  ענו בביטחון, אל תצטנעו, אך זכרו שייתכן כי על כל תכונה תתבקשו לפרט כיצד היא באה לידי ביטוי בעבודה, לכן היצמדו לאמת ואל תציינו תכונות שלא ניחנתם בהם. 

6. האם ניהלתם פעם קמפיין שיווקי? אם כן, האם תוכלו להדריך אותנו בתהליך? 

שאלה נפוצה נוספת, המתמקדת בידע שלכם שמטרתה לבדוק את הבקיאות בתחום. חשוב לציין שגם אם עדיין לא עבדתם בפועל בתפקיד שיווקי, אתם עדיין יכולים לספק דוגמה לקמפיין שעליו עבדתם במהלך הקורס.  כאשר עונים על שאלה זו, ישנה חשיבות מכרעת להפגין הבנה מקיפה של כל התהליך של בניית קמפיין שיווקי, מניתוח ועד בחינת התוצאות.   כדי להתכונן לשאלה זו, עליכם לסקור את ניסיון העבודה הקודם שלכם, לרבות כל הקמפיינים השיווקיים עליהם עבדתם. אם אין לכם ניסיון ישיר, תוכלו לחקור ולנתח קמפיין שיווקי מוצלח של מותג שאתם אוהבים ולפרט כיצד הייתם ניגשים לקמפיין דומה. 

7. איך אתם ניגשים למדידת הצלחת קמפיין שיווקי?

במענה לשאלה זו תצטרכו להפגין גישה אסטרטגית מונעת נתונים למדידת הצלחת הקמפיין. תארו כיצד אתם מגדירים יעדים ברורים ומדידים בתחילת הקמפיין, כיצד אתם משתמשים במדדים מרכזיים על מנת לעקוב אחר ההתקדמות וספרו על טקטיקות שעוזרות לייעל את התוצאות. הדגישו את יכולתכם לספק תובנות וספרו איך אתם משתמשים בהם לטובת הצלחתם של קמפיינים עתידיים. 

8. מה אתם יודעים עלינו?  

כדי לענות על שאלה זו, חיוני לחקור על החברה לפני הריאיון. כדאי להכיר את ההיסטוריה, הייעוד, המוצרים או השירותים של החברה, הלקוחות ואסטרטגיות השיווק של החברה. תוכלו למצוא מידע זה באתר האינטרנט של החברה, בחשבונות המדיה החברתית, ובאמצעות כל הודעה לעיתונות או כתבות חדשותיות על החברה.  בנוסף, אם הופניתם דרך חברת כוח אדם או השמה, ייתכן שהם יוכלו לספק לך מידע נוסף על החברה ועל התפקיד.   חשוב להראות שעשיתם את המחקר שלכם ושאתם בקיאים בפרטים על החברה, מה שיראה למעסיק את העניין שלכם בתפקיד והמחויבות להצלחת החברה. 

9. מהן הציפיות שלך מהתפקיד המוצע? 

בירור הציפיות מאפשר למראיין להבין כיצד אתם תופסים את התפקיד.  התשובה שלכם צריכה להראות את ההתלהבות שלכם מהתפקיד, את הציפיות הריאליות שלך ואת הנכונות שלכם לעבוד קשה ולצמוח בתוך החברה. על ידי הוכחת המחויבות שלכם לתפקיד והרצון להצטיין, תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את התפקיד. 

10. ספרו על פרויקט שהובלתם ועלה בהצלחה 

חשבו על התנסויות מקצועיות מהעבר שבהן לקחתם את ההובלה בפרויקט, וזהו את זה שמציג בצורה הטובה ביותר את הכישורים והיכולות שיש לכם שרלוונטיים לתפקיד.  תוכלו לציין גם פרויקט גמר או פרויקט גדול אחר שעשיתם במהלך הלימודים.  הקפידו להחזיק בנתונים כמותיים או איכותיים ספציפיים כדי לתמוך בהצלחת הפרויקט.   כמובן שיש עוד אינספור שאלות שיכולות לעלות במהלך הריאיון וחשוב להגיע מוכנים לכל תרחיש. 

ללמוד הייטק, בחממת הייטק זה  

אנחנו ב – HackerU מעניקים שירותי One Stop Shop אצלנו תקבלו את כל החבילה במקום אחד: גם ייעוץ והכוונה, גם מיון וליווי, גם הכשרה וגם השמה כל זה פלוס.  במסגרת הלימודים ב- 'חממה' תוכלו להינות לא רק מהכשרה מקצועית ומקיפה ומליווי צמוד לאורך כל הדרך על ידי צוות 'החממה', אלא גם ממגוון הרצאות וסדנאות העשרה בתחומים שונים - החל מיזמות, מנהיגות ולמידה להצלחה, ועד שימוש בכלי NLP - להתמודדות עם מגוון אתגרים. בנוסף תקבלו ליווי ממנטורים המגיעים היישר מהתעשייה בשיעורים פרטיים וקבוצתיים מעבר לשעות ההכשרה.   בסיום שלב ההכשרה תתחילו בשלב ההשמה והליווי למציאת העבודה הראשונה שלכם בתחום. תקימו יחד עם יועצות ההשמה שלנו פרופיל לינקדאין מקצועי, תעברו סימולציות הכנה לראיונות עבודה וסדנאות שפת גוף וכתיבת קו"ח, ותקבלו כלים להתנהלות נכונה בתהליך חיפוש העבודה.      
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה