מסמך קורות החיים הוא כלי שיווקי וחשוב בתהליך חיפוש העבודה. הוא מהווה את כרטיס הביקור הראשוני שלנו ויש לו השפעה רבה על הסיכוי שלנו להתקבל לעבודה ולקבל טלפון ראשוני ממעסיק. אנחנו במחלקת ההשמה רוצות לסייע לכם ולתת לכם טיפים כך שתוכלו לכתוב קורות החיים שלכם בצורה הטובה יותר. ישנן 12 נקודות מפתח שאם תקפידו עליהן, קורות החיים שלכם יהפכו לאטרקטיביים יותר.

שימו את פרטי התקשרות במקום בולט

כדאי לשים את פרטי ההתקשרות בראש הדף, ולהקפיד שיהיו בולטים וקריאים. בנוסף, שימו לב שמספר הטלפון שלכם נכון ולא חסרה בו ספרה, או כאשר מתקשרים אליו נשמעת ההודעה: המספר שאליו הגעתם איננו מחובר.

מקדו את תוכן קורות החיים למשרה אליה אתם מכוונים

מעסיקים מעדיפים מועמדים עם אוריינטציה מובהקת לתפקיד אליו הם מגייסים. למשל, הם יעדיפו מנהל מכירות שהתקדם מתפקיד של נציג מכירות, על פני מועמד שעבר קפיצות ושינויים רבים מדי במהלך הקריירה. על פניו, נראה כי את העבר לא ניתן לשנות, אך במידה ותפקידים רבים מכילים בתוכם כמה מאפיינים, כדאי להדגיש רק את המאפיינים שדרושים למשרה המבוקשת ולהבליט אותם בכל תפקיד שביצעתם בדרך.

הקפידו על אסטטיות ועריכה טובה

תשתדלו לא לגרום לקובץ קורות החיים שלכם להיראות כמו ערימת ג'יבריש. כלומר אל תשתמשו בפונטים שונים בגדלים שונים ובצבעים שונים. דאגו שהמרווחים יהיו סבירים, לא צפופים מדי או רחוקים מדי. שמרו על אחידות, ניקיון ובהירות (אריאל או דיוויד 12 ברווח 1.5). פעמים רבות אנשים חושבים שעל ידי ריבוי הצבעים, הפונטים והמרווחים - הקוח שלהם יבלטו, אך זה לא המצב.

שמרו את קורות החיים בקובץ WORD או PDF בלבד

קובץ קוח צריך להיות בקובץ WORD או בפורמט בר הורדה, ולא לינק למסמך גוגל ששמור ברשת. במידה וערכתם את קורות החיים עם פונטים מיוחדים או במחשב MAC, שמרו את קורות החיים בקובץ PDF.

הימנעו מאינפורמציה לא רלוונטית

זה נחמד מאוד שאתם הולכים לשיעורי יוגה בקביעות וגם נהנים מצניחה חופשית ומטיולים בדרום הארץ, אך כל עוד אין לזה קשר מובהק לתפקיד – היו ענייניים והשמיטו את המידע הזה. ציטוטים, תמונות וציורים– גם הם מחוץ לתחום.

שפות זרות

למראיין אין צורך לדעת את רמת האנגלית שלכם בכל המישורים קריאה, כתיבה, דיבור וכו'. ציינו את השפה רק במידה ואתם יודעים אותה בצורה טובה או במידה והיא שפת אם שלכם. אם למשל בספרדית אתם לא יודעים לדבר או לכתוב אבל רמת הקריאה שלכם היא בינונית – אל תכתבו כלום!

הימנעו מטלפון שבור

אני לא יכול לדבר כרגע, אני בפגישה, אני אחזור אלייך עוד חצי שעה - תוצאה: לא חוזר. אני יכול לדבר בין השעות חמש לשבע בערב - תוצאה: כשמתקשרים בשעות הנל אין מענה. בסופו של דבר המגייסת תתייאש. וגם אם לא, איזה רושם השארתם? בתקופת חיפוש עבודה חשוב להיות זמינים ולפנות מספר דקות לראיון טלפוני כאשר מתקשרים אליכם.

לא לסלף את המציאות

אם עזרתם לשני חברים שלכם לפרמט את המחשב, אל תקראו לעצמכם טכנאי PC. הקפידו לתאר בצורה מדויקת את התפקידים שעשיתם, ואל תוסיפו לעצמכם אחריות לא שלכם או תפקידים שלא מילאתם.

ציינו נכונות לנסיעות או מעבר מגורים בהתאם למשרה

יש סטודנטים, שמסיימים ללמוד בדרום או בצפון ומוכנים לעבור לאחר קבלה לעבודה. אם זה תקף לגביכם ואתם מגישים מועמדות למשרה במרכז, ציינו בסוגריים ליד כתובתכם שהנכם נכונים להעתיק את מגוריכם.

אל תיצמדו מידי לפורמט מוכן מראש

כולנו רוצים לכתוב קורות חיים לפי הספר, ולכן, ברוב המקרים, אנחנו מורידים פורמט מוכן מהאינטרנט וממלאים את הקטגוריות בהתאם לניסיון שלנו. אך כשיש בידינו רק כמה שניות להרשים את המעסיק, כדאי לחשוב מה הנתונים שהכי מקדמים אותנו – ואותם למקם למעלה, בחלק העליון של הדף. לדוגמא, אם נקודת החוזק שלכם ביחס למשרה היא הניסיון התעסוקתי, ולא ההשכלה, תעשו בחוכמה אם תקפיצו את הקטגוריה הזו למעלה.

הימנעו מפסקאות עמוסות

על פי הסקר, כמחצית מהמעסיקים מקדישים עד 30 שניות לסינון ראשוני של קובץ קורות חיים. מדובר בזמן קצר ביותר של סריקה והחלטה ועל כן חשוב שכבר במבט ראשון המעסיק יבחין בנתונים החשובים. פסקאות עמוסות מקשות על המעסיק לקרוא ולהבין את קורות החיים שלך ועל כן כדאי לפרט את הניסיון וההשכלה בשורות בודדות המופרדות בתבליטים.

אל תצרפו המלצות אם לא מבקשים מכם

אין צורך לצרף המלצות. אם יש בידך המלצות בכתב בעל פה, נא רשום/י - המלצות יינתנו על פי דרישה. הדבר מעיד על נכונותך לצרף המלצות, וזה מספיק בשלב זה.

ולסיום, אם תשאלו רכזי השמה או גיוס, הם יגידו שלפני הכל, יש טיפ אחד מרכזי:
רוב המועמדים לתפקיד נפסלים, כי שלחו קורות חיים למשרות לא מתאימות. כלל האצבע שלהם הוא: שלחו קוח למשרה שנראית לכם, רק אם באפשרותכם לסמן באובייקטיביות וי על לפחות 80% מדרישות הסף שלה. אם שרדתם את קריאת כל הטיפים ותדאגו לבדוק את עצמכם בכל פעם שתשלחו מועמדות לתפקיד, אתם בדרך הנכונה.
זכרו תמיד: קובץ הקוח והתנהלותכם בשליחתו מוכרחים להיות ללא דופי וכתוצר של מחשבה והשקעה. בהצלחה!

הכותבת היא ספיר קרליקר-וידל ממחלקת ההשמה בהאקריו

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה