בשנים האחרונות חלה מהפכה בכל מה שקשור ללימודים בעולם ובמדינת ישראל בפרט, אנשים מבינים שתואר או האקדמיה הם פחות רלוונטי מפעם. והאמת היא? שבצדק. לא מזמן פגשתי חבר מהתיכון, שאמר לי: סיימתי עכשיו תואר ראשון במנהל עסקים וכלכלה, אבל האמת היא שאין לי מושג מה לעשות איתו. ולך יש עבודה מסודרת, ובסהכ עשית קורס!. באותם רגעים לא היה לי ממש נעים ממנו, אבל מה לעשות, אני הקדשתי מספר חודשים מחיי והוא כמה שנים, ואני נמצא בנקודה אחרת בחיים. עם ג'וב אמיתי, עבודה מסודרת, פנסיה והכי חשוב - קריירה שאני באמת אוהב. ואילו הוא בכלל חושב לאן כדאי לשלוח את קורות החיים ולאיזה קורס כדאי לו להירשם.

אז אם לא תואר, מה הפתרון?

זו ממש לא הפעם הראשונה שזה קורה לי, גם אנשים ללא תואר לא יודעים לאן לקחת את הקריירה שלהם, לא משנה אם אלו בוגרי צבא טריים או באמצע העשור לחייהם. הם מרגישים שהם צריכים לפרוץ קדימה, מה הן האפשרויות שפרוסות בפניהם? אם נסיר את הרעיון של תואר מהפרק, הם יישארו עם פתיחת עסק עצמאי, שוק ההון, השקעות מסוימת, עבודה בעגלות בחול ו.. בקיצור, אין הרבה עבודות של גדולים בשוק היום שבאמת שוות את ההשקעה לתואר.

אבל קיים פתרון אחר, ואם לא אמרתי זאת קודם, את ההכשרה שלי קיבלתי בעזרת קורס מהיר ומקצועי, שבזכותו אני מנהל תוכן וסושיאל מדיה. יש לי חבר קרוב שסיים פה קורס שיווק דיגיטלי בהצלחה מרובה וכיום עובד במשרד דיגיטל נחשב. הוא היה בוגר תואר ראשון, והחליט שהוא חייב לקבל הכשרה פרקטית. כזאת שבאמת תעניק לו את הכלים על מנת לקדם קמפיינים בפייסבוק, גוגל,קופירייטינג ועוד.

וכמובן, שרוב הבוגרים אצלנו במכללה הם ללא תואר אקדמי, הם פשוט ידעו שהם צריכים לקבל הכשרה פרקטית בשביל להגיע למסלול הנכון בחיים ובקריירה שלהם, באחד מהתחומים הבאים: סייבר ואבטחת מידע, ניהול רשתות, שיווק דיגיטלי, בניית אתרים, עיצוב גרפי ועוד.

אוקיי, הבנתי שאולי מתאים לי קורס, אבל איזה?

אני חושב שהמילה לימודים לא צריכה להיות גסה יותר לאנשים, אלא לחשוב עליה בהיבט אחר, ולקחת אותה לכיוון של: קורס מקצועי, במשך כמה חודשים, שעם עבודה קשה והשקעה, אצליח להשיג בזכותו קריירה בעולם ההייטק והדיגיטל. למה הייטק ודיגיטל דווקא? כיוון שמדובר בתעשיות שהכשרה קצרה תספיק בשביל להגיע לשם, ומעבר לכך, מדובר בתחום עם השכר הכי מתגמל שיש, תנאי עבודה מדהימים ובעיקר סיפוק והגשמה.

אבל רגע לפני שאתם בוחרים לעצמכם מקצוע בעולמות ההייטק והדיגיטל, להלן כמה עקרונות בסיסים שאתם חייבים להכיר:


תזכרו מה החלום שלכם -
קלישאה, לא ככה? אבל לדעתי היא נכונה. נסו לחשוב על משרת החלומות שלכם, תקראו מאמרים ותראו איך נראים חייו של מתכנת ביום יום (הן את החלקים הגרועים שבו והן את החלקים הטובים שבו).


היו מודעים ליכולות שלכם -
תופסים מעצמכם אנשי קריאייטיב? לכו על תחום העיצוב או תחום האנימציה. חושבים שאתם טובים עם מספרים, נתונים ויצירתיים? אולי תכנות ושיווק בדיגיטל יתאימו לכם. אם אתם אנשים שפחות טובים עם מספרים? לא בטוח שתחום השיווק מתאים לכם (לפחות לא קידום קמפיינים ממומנים).



לחקור, לחקור ושוב - לחקור -
אל תלכו על מקצוע רק בגלל שהוא נשמע סקסי או בגלל ששמעתם עליו שיש בו מלא כסף. לכו על תחום שתדעו שהוא מתאים לכם, תחקרו עליו באינטרנט, תקראו כתבות, מאמרים, תשאלו חברים קרובים אם הם מכירים את התחום, או חברים של חברים, תבדקו טבלאות שכר ועוד. בעזרת מחקר נכון וממוקד, תוכלו לדעת איזה מקצוע הכי יתאים לכם.

מה כדאי? עבודה כשכיר או פרילנסר?

אם בחרתם במקצועות כמו עיצוב גרפי, אנימציה, שיווק דיגיטלי או תכנות, תוכלו לעבוד גם בתור עצמאיים. רבים תוהים מה כדאי, גם אנשים עם ניסיון רב, במה כדאי לבחור? לדעתי זה מאוד תלוי באופי ויכולת הארגון שלכם. אם אתם אנשים שמסוגלים לגייס לקוחות בעצמכם, להיות מסודרים עם חובות ותשלומים ועוד - מצוין! כנראה שעולם הפרילנס באמת מתאים לכם. אבל אם אתם לא טיפוסים שכאלה? ייתכן שעדיף לכם להיות שכירים. אין בכך שום דבר רע האמת, הכרתי המון בעלי עסקים (עסקים גדולים אפילו) שהחליטו למכור את הנכס או החברה שלהם בשביל לחזור להיות שכירים. אבל קחו לעצמכם טיפ חשוב לדרך:

בשורה התחתונה, לימודים לא צריכים להיות מילה מאיימת כל כך, אלא ההפך, כיוון שכיום, לימודים לא חייבים להיות באקדמיה באו במסלול מופרך וארוך.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה