בלוג
מקצועות הייטק

3 תחומי מקצועות הייטק שהופכים כל חברה למוצלחת: קריאייטיב, טכנולוגיה וריאליזם

עודכן בתאריך:6 ינואר 2022


החיים הם עניין של איזון, כמו שבעולם הבישול, חשוב לשמור על מספר טעמים בתבשיל מסוים, או שבקבוצת כדורגל, חשוב לשמור על איזון בריא בין ההגנה, הקישור וההתקפה, כך זה גם בחברות סטארט-אפ או ארגוני הייטק. חברה מסוימת לא תוכל לשפוך את כל כספה על פיתוח המוצר ולקוות שמשקיעים יראו ויתלהבו בה, אלא היא תרצה גם לפרסם ולמתג את עצמה כראוי, וגם אז, זה לא מספיק, כי צריך אנשי תשתיות ורשתות בשביל שיתחזקו את כל העניינים הללו. את המאמר הזה בחרתי לכתוב כי אני חושב כשמדברים על מקצועות הייטק, אוטומטית מצמצמים את זה לפיתוח וסייבר, וזה ממש לא נכון.

מדוע? כיוון שכל חברה בעולם, לא משנה אם מדובר בסטארט-אפ קטנטן ברחובות רוטשילד או בארגון שמפתח מוצרים דיגיטליים בניו יורק, לכולם ברור שהם צריכים לדעת לחלק את המשאבים והאנרגיות שלהם ל-3 תחומים עיקריים: קריאייטיב, פיתוח וטכנולוגיה. מבלי ששלושת התחומים הללו יחיו בהרמוניה - החברה לא תצליח למנף ולהגשים את מטרותיה.

אז כבר הבנו שצריך איזון, נכון? אבל איך זה יוצא לפועל? ובכן, אם אצטרך לכתוב את זה באופן מפורט, יש סיכוי שיקחו לי לפחות כמה שבועות. אבל בכתבה הזאת אעשה לכם סוג של אמ;לק בשביל כך, בחרתי ב-6 מקצועות הייטק ודיגיטל שקשורים אל פיתוח ושגשוגה של חברה בעולם ההייטק.

התחום הריאלי: פיתוח ובדיקות תוכנה

רבים מהאנשים אשר מפתחים קריירה בתחום הפיתוח נחשבים לאנשים ריאליים, כאלה שיודעים להפעיל את המוח שלהם, לעבוד בצורה עצמאית, לקבל אתגרים חדשים ולתפקד תחת לחץ. פשוט, לא? אז זהו, שממש לא. אבל זהו החלק מהעניין, כי אותם אנשים אוהבים אתגרים ולבצע אותם תחת לחץ.

מצד אחד, יש לנו את צוות הפיתוח, אלו שאחראים על המוצר הדיגיטלי ופיתוחו, זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורה של בניית אתרים, אפליקציה או תוכנה או אפילו משחק ווידיאו. מה שחשוב הוא, שהם יפתחו את המשחק כפי שהוא תוכנן על-ידי צוות ההנהלה והמנכל. ובמקביל לדאוג שבודקים אותו, ולכן נכנס תפקידים של אנשי בדיקות התוכנה. כשבינם לבין צוות הפיתוח מתבצע 'פינג פונג' עד לקבלת התוצר המושלם.

ללמוד

לפתח, לפתח ולפתח

קריאייטיבי: שיווק דיגיטלי ועיצוב גרפי

אוקיי, זה שהמוצר כבר מפותח ושיש לו המון שורות קוד זה נחמד, אבל איך העיצוב שלו? איך נאמר, זה ממש לא תפקידם של אנשי הפיתוח לדאוג לכך. לכן, אנשי העיצוב הגרפי, שמתמחים בעולם חווית המשתמש, יצטרכו לעצב ולהעניק ליוזרים העתידיים של האפליקציה (או האתר/התוכנה) את העיצוב הנוח, היפה והאיכותי ביותר לשימוש.

חשבו על כך, לא משנה אם תשתמשו בתוכנה או באפליקציה המגניבה ביותר, אם לא תבינו כיצד לתפעל אותה, או לפחות איך היא עובדת - היא לא תהיה שווה כלום. כמובן שכל התהליך הזה נעשה במקביל לפיתוח שלו (של צוות הפיתוח), וגם לפה נכנס תפקידם של אנשי ה-QA.

אוקיי, אז המוצר יוצא לדרך, מה הלאה? האם מדובר ב-B2B או ב-B2C? (האם המוצר מיועד לשימוש עסקי או אישי של אנשים?). איזה 'מסע לקוח' היוזר צריך לעבור בשביל לרכוש את אותה תוכנה? מי הולך לפרסם אותה ברשתות חברתיות? גוגל? שמח ששאלתם, כי כאן אנשי השיווק נכנסים לעניינים, הם ידאגו לפרסם את המוצר בפייסבוק, אינסטגרם ו/או גוגל. היכן שנראה להם הכי הולם. הם ידעו לשלוט על מערכות הפרסום ביד רמה ולדאוג שכל התשלומים עבור ההורדות או הרכישה של המוצר יהיו בטווח השפוי, כך שהחברה תוכל להגיע לרווחים.

אגב, שני התחומים הללו נחשבים אל מקצועות הייטק ללא צורך ידע בתכנות או פיתוח, קחו לתשומת לבכם. כך שאם תרצו לפתח קריירה בכך, תוכלו לעשות זאת בעזרת כך שתסיימו קורסים של שיווק דיגיטלי או עיצוב גרפי.

האנשים הקריאיטייבים אלו בדרך אותם חבר'ה שיודעים לחשוב מחוץ לקופסה, לפתח רעיונות מגניבים, כאלה שמסתדרים מצוין בצוות אבל עדיין ידעו לעבוד מצוין בצוות, אלו שיש להם סבלנות לפרטים הקטנים ויוכלו להיות יחסית אנאליטים (בדרך כלל אנשי PPC ו-SEO).

ללמוד

עולמות הקריאייטיב - תמיד לחשוב מחוץ לקופסה

טכני: רשתות, IT, סייבר ואבטחת מידע

הכל היום עובד על מחשבים, ובשביל שכל המידע והעבודה הקשה שאנשים עשו יישמרו פי שצריך, צריך לשם כך אנשי IT ורשתות, על מנת שיוכלו לשמור כל על השרתים, בדרך כלל מדובר על שרתי ענן, בגרסתם הפופולרית הם נקראים AWS, אותם שרתים שעובדים עם נטפליקס ושאר חברות מפורסמות בעולם.

ומעבר לכך, אנשי ה-IT אחראים על פתרון של בעיות טכניות שמתרחשות ועל תחזוקה שוטפת של המחשבים והשרתים של הארגון בו הם עובדים. ללא ספק תחום ה-IT והרשתות נכנס לטופ ברשימת מקצועות הייטק.

ועכשיו נגיע לפיסת מידע לא פחות מעניינת, והוא נושא של סייבר ואבטחת מידע, בטוח שמעתם אינספור פעמים על התחום מכל מיני קורסים אונליין שראיתם בפייסבוק או באינסטגרם, אבל זוהי לא הנקודה, הביטוי של תחום הסייבר מגיע בשני רבדים:

בדיקת המוצר - כל מוצר שיוצא לאוויר העולם צריך לעבור בדיקה של אבטחת מידע, סוג של 'תו תקן' על מנת שהיוזרים העתידיים שלו לא יתלוננו על פריצה, גניבת מידע ועוד. תאמינו לי, אף חברה לא תרצה את הבלגן הזה.
שמירה על המידע בארגון - קיים המון מידע רגיש בכל ארגון, החל מסודות שיווק, הוצאות, משכורות, פרטי אשראי ועוד, לכאן נכנסים אנשי הסייבר ואבטחת מידע, על מנת שיוכלו לוודא שאף גורם זדוני אינו רוצה לפרוץ לחברה.

כי פשוט חייבים לשמור על הארגון ועל המידע שלו

בשורה התחתונה, קיימים עוד כמה וכמה מקצועות הייטק שיוכלו להיכנס לרשימה הזאת, כמו אנשי לינוקס, אנימציה ועוד. אבל בהחלט בחרתי ברשימה מצומצמת על מנת להקל עליכם. גם אם אתם חסרי ניסיון או או חסרי תואר, אתם תוכלו להגיע אל התחומים הללו, כל זאת בעזרת מסלולי הלימודים שלנו. זה הזמן שלכם לבדוק את ההתאמה שלכם לעולם ההייטק.



פוסטים קשורים

ניהול רשתות ואבטחת מידע
קורס IT אונליין
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
מקצוע ה-IT הפך למבוקש מאוד בשנים האחרונות. כמה מבוקש? רק בארה"ב לבדה מועסקים בתחום יותר משני מיליון עובדים. אפשר לחשוב על זה ככה: הרי בכל מקום קיימות כיום רשתות מחשבים. בין אם מדובר ב-Microsoft, משרד פרסום קטן או רשת בתי מרקחת – הכל היום מרושת. כך נולד הצורך בכמה שיותר אנשי IT שיהיו אחראים על … Continued
שיווק דיגיטלי
קורס ניהול מדיה חברתית – מה לומדים וכמה מרוויחים
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
ניהול מדיה חברתית - איך מתחילים? בקורס לניהול מדיה חברתית בהאקריו תלמדו לנהל עמודי פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עסקיים
תמונה ראשית פוסט מדריך קידום אתרים למתחילים
איך להיעזר בגוגל לקידום האתר שלכם – מדריך קידום אתרים למתחילים
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
היום תחום הקידום האורגני באינטרנט נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו: עסקים,אירגונים אנשים פרטיים ועוד..
איך לכתוב קורות חיים נכונים?
איך לכתוב קורות חיים נכונים?
אורלי אפשטיין | 10 ינואר 2022
קורות החיים הם כרטיס הביקור שלנו ומטרתם העיקרית היא לגרום למעסיק לזמן אותנו לראיון. לכן עליהם להיות שיווקיים, בולטים, תופסי עין ומעניינים, כאשר הם כתובים ומנוסחים נכון.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס