החיים הם עניין של איזון, כמו שבעולם הבישול, חשוב לשמור על מספר טעמים בתבשיל מסוים, או שבקבוצת כדורגל, חשוב לשמור על איזון בריא בין ההגנה, הקישור וההתקפה, כך זה גם בחברות סטארט-אפ או ארגוני הייטק. חברה מסוימת לא תוכל לשפוך את כל כספה על פיתוח המוצר ולקוות שמשקיעים יראו ויתלהבו בה, אלא היא תרצה גם לפרסם ולמתג את עצמה כראוי, וגם אז, זה לא מספיק, כי צריך אנשי תשתיות ורשתות בשביל שיתחזקו את כל העניינים הללו. את המאמר הזה בחרתי לכתוב כי אני חושב כשמדברים על מקצועות הייטק, אוטומטית מצמצמים את זה לפיתוח וסייבר, וזה ממש לא נכון.

מדוע? כיוון שכל חברה בעולם, לא משנה אם מדובר בסטארט-אפ קטנטן ברחובות רוטשילד או בארגון שמפתח מוצרים דיגיטליים בניו יורק, לכולם ברור שהם צריכים לדעת לחלק את המשאבים והאנרגיות שלהם ל-3 תחומים עיקריים: קריאייטיב, פיתוח וטכנולוגיה. מבלי ששלושת התחומים הללו יחיו בהרמוניה - החברה לא תצליח למנף ולהגשים את מטרותיה.

אז כבר הבנו שצריך איזון, נכון? אבל איך זה יוצא לפועל? ובכן, אם אצטרך לכתוב את זה באופן מפורט, יש סיכוי שיקחו לי לפחות כמה שבועות. אבל בכתבה הזאת אעשה לכם סוג של אמ;לק בשביל כך, בחרתי ב-6 מקצועות הייטק ודיגיטל שקשורים אל פיתוח ושגשוגה של חברה בעולם ההייטק.

התחום הריאלי: פיתוח ובדיקות תוכנה

רבים מהאנשים אשר מפתחים קריירה בתחום הפיתוח נחשבים לאנשים ריאליים, כאלה שיודעים להפעיל את המוח שלהם, לעבוד בצורה עצמאית, לקבל אתגרים חדשים ולתפקד תחת לחץ. פשוט, לא? אז זהו, שממש לא. אבל זהו החלק מהעניין, כי אותם אנשים אוהבים אתגרים ולבצע אותם תחת לחץ.

מצד אחד, יש לנו את צוות הפיתוח, אלו שאחראים על המוצר הדיגיטלי ופיתוחו, זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורה של בניית אתרים, אפליקציה או תוכנה או אפילו משחק ווידיאו. מה שחשוב הוא, שהם יפתחו את המשחק כפי שהוא תוכנן על-ידי צוות ההנהלה והמנכל. ובמקביל לדאוג שבודקים אותו, ולכן נכנס תפקידים של אנשי בדיקות התוכנה. כשבינם לבין צוות הפיתוח מתבצע 'פינג פונג' עד לקבלת התוצר המושלם.

ללמוד

לפתח, לפתח ולפתח

קריאייטיבי: שיווק דיגיטלי ועיצוב גרפי

אוקיי, זה שהמוצר כבר מפותח ושיש לו המון שורות קוד זה נחמד, אבל איך העיצוב שלו? איך נאמר, זה ממש לא תפקידם של אנשי הפיתוח לדאוג לכך. לכן, אנשי העיצוב הגרפי, שמתמחים בעולם חווית המשתמש, יצטרכו לעצב ולהעניק ליוזרים העתידיים של האפליקציה (או האתר/התוכנה) את העיצוב הנוח, היפה והאיכותי ביותר לשימוש.

חשבו על כך, לא משנה אם תשתמשו בתוכנה או באפליקציה המגניבה ביותר, אם לא תבינו כיצד לתפעל אותה, או לפחות איך היא עובדת - היא לא תהיה שווה כלום. כמובן שכל התהליך הזה נעשה במקביל לפיתוח שלו (של צוות הפיתוח), וגם לפה נכנס תפקידם של אנשי ה-QA.

אוקיי, אז המוצר יוצא לדרך, מה הלאה? האם מדובר ב-B2B או ב-B2C? (האם המוצר מיועד לשימוש עסקי או אישי של אנשים?). איזה 'מסע לקוח' היוזר צריך לעבור בשביל לרכוש את אותה תוכנה? מי הולך לפרסם אותה ברשתות חברתיות? גוגל? שמח ששאלתם, כי כאן אנשי השיווק נכנסים לעניינים, הם ידאגו לפרסם את המוצר בפייסבוק, אינסטגרם ו/או גוגל. היכן שנראה להם הכי הולם. הם ידעו לשלוט על מערכות הפרסום ביד רמה ולדאוג שכל התשלומים עבור ההורדות או הרכישה של המוצר יהיו בטווח השפוי, כך שהחברה תוכל להגיע לרווחים.

אגב, שני התחומים הללו נחשבים אל מקצועות הייטק ללא צורך ידע בתכנות או פיתוח, קחו לתשומת לבכם. כך שאם תרצו לפתח קריירה בכך, תוכלו לעשות זאת בעזרת כך שתסיימו קורסים של שיווק דיגיטלי או עיצוב גרפי.

האנשים הקריאיטייבים אלו בדרך אותם חבר'ה שיודעים לחשוב מחוץ לקופסה, לפתח רעיונות מגניבים, כאלה שמסתדרים מצוין בצוות אבל עדיין ידעו לעבוד מצוין בצוות, אלו שיש להם סבלנות לפרטים הקטנים ויוכלו להיות יחסית אנאליטים (בדרך כלל אנשי PPC ו-SEO).

ללמוד

עולמות הקריאייטיב - תמיד לחשוב מחוץ לקופסה

טכני: רשתות, IT, סייבר ואבטחת מידע

הכל היום עובד על מחשבים, ובשביל שכל המידע והעבודה הקשה שאנשים עשו יישמרו פי שצריך, צריך לשם כך אנשי IT ורשתות, על מנת שיוכלו לשמור כל על השרתים, בדרך כלל מדובר על שרתי ענן, בגרסתם הפופולרית הם נקראים AWS, אותם שרתים שעובדים עם נטפליקס ושאר חברות מפורסמות בעולם.

ומעבר לכך, אנשי ה-IT אחראים על פתרון של בעיות טכניות שמתרחשות ועל תחזוקה שוטפת של המחשבים והשרתים של הארגון בו הם עובדים. ללא ספק תחום ה-IT והרשתות נכנס לטופ ברשימת מקצועות הייטק.

ועכשיו נגיע לפיסת מידע לא פחות מעניינת, והוא נושא של סייבר ואבטחת מידע, בטוח שמעתם אינספור פעמים על התחום מכל מיני קורסים אונליין שראיתם בפייסבוק או באינסטגרם, אבל זוהי לא הנקודה, הביטוי של תחום הסייבר מגיע בשני רבדים:

בדיקת המוצר - כל מוצר שיוצא לאוויר העולם צריך לעבור בדיקה של אבטחת מידע, סוג של 'תו תקן' על מנת שהיוזרים העתידיים שלו לא יתלוננו על פריצה, גניבת מידע ועוד. תאמינו לי, אף חברה לא תרצה את הבלגן הזה.
שמירה על המידע בארגון - קיים המון מידע רגיש בכל ארגון, החל מסודות שיווק, הוצאות, משכורות, פרטי אשראי ועוד, לכאן נכנסים אנשי הסייבר ואבטחת מידע, על מנת שיוכלו לוודא שאף גורם זדוני אינו רוצה לפרוץ לחברה.

כי פשוט חייבים לשמור על הארגון ועל המידע שלו

בשורה התחתונה, קיימים עוד כמה וכמה מקצועות הייטק שיוכלו להיכנס לרשימה הזאת, כמו אנשי לינוקס, אנימציה ועוד. אבל בהחלט בחרתי ברשימה מצומצמת על מנת להקל עליכם. גם אם אתם חסרי ניסיון או או חסרי תואר, אתם תוכלו להגיע אל התחומים הללו, כל זאת בעזרת מסלולי הלימודים שלנו. זה הזמן שלכם לבדוק את ההתאמה שלכם לעולם ההייטק.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה