אני זוכר שפעם, כשהייתי ילד, רוב האנשים היו נשארים שנים עם הקריירה שהייתה להם ביד. אבל כיום, עם כל המקצועות השונים שקיימים, המון אנשים מחליטים לעשות הסבת מקצוע, גם אם זה מיד לאחר סיום הלימודים האקדמאים או בגיל 40 (הסבה מקצועית), כאשר ברוב המקרים הם בוחרים בהייטק.

זה עניין ידוע שהרבה אנשים בוחרים בתחום הזה בגלל הכסף הגדול, ההגשמה העצמית, התנאים המדהימים (לרוב, כן?) והסביבה המדהימה שקיימת שם. אבל מה הם התחומים הבאים שיהיו חמים בתעשייה הזו? אילו מקצועות הייטק מבוקשים ב-2020?  ומה באמת עושים בתאכל'ס? בחרתי 4 מקצועות הייטק שונים, שניתן אפילו ללמוד אותם בעזרת קורסים מומלצים וקצרים ולהגיע בעזרתם לעולמות ההייטק והדיגיטל.

קורסים

אז בואו נדבר על המקצועות המבוקשים ביותר בשנת 2020:

1. פיתוח אתרים –

כל ארגון צריך היום אתר משלו. לכן, המקצוע הזה כל כך מבוקש, ייתכן והוא המבוקש ביותר כרגע בעולם ההייטק והדיגיטל, קיים מחסור עצום של מתכנתי Full Stack ו-PHP בשוק של היום, לכן, גם ללא ניסיון, יחסית קל למצוא עבודה. מדובר בעבודה מאתגרת, אינטנסיבית שגורמת להפעיל את המוח קצת שעות נוספות, השכר בהחלט מתגמל. ניתן להיות או שכיר או עצמאי בתחום זה (קיימים אנשים העושים את שני אלו במקביל, כשהם עובדים במשרד כשכירים ולעיתים לוקחים פרויקטים כעצמאיים מהצד).

לעמוד קורס בניית אתרים >

2. בדיקות תוכנה – QA –

כשחושבים על קורס הייטק מבוקש, אחד מהראשונים שיקפצו הוא תחום בדיקות התוכנה אז מה עומד מאחורי העולם הזה?

כשמפתחים מוצר או תוכנה, חייב שיהיה צוות יבדוק אותו, שיוודא שהוא תקין מבחינת חווית משתמש, תפעול ושהוא נקי מבאגים (מה זה באג? שגיאה לא רצויה, למשל: ברגע שנפעיל את ה-Waze וננסה להגיד לו את היעד דרך הרמקול, הוא פתאום לא יפעל כמו שצריך). התפקיד הזה נחוץ בכל מקום אשר ירצה לפתח דבר מה מסוים, על איש ה-QA להיות אחד כזה ששם לב לפרטים הקטנים, לאהוב סדר וארגון, יצירתי יחסית וכמובן בעל יחסי אנוש טובים.

אגב, תחום בדיקות התוכנה, הוא מהמובילים בתחום כשזה נוגע אל הסבה להייטק, רבים מאנשים שמחליטים על שינוי בקריירה, בוחרים בבדיקות תוכנה.

לעמוד קורס QA  >

כל מה שצריך לדעת לפני ראיון למשרת QA

3. סייבר ואבטחת מידע –

פשעי סייבר הוא אחד מהדברים הנוראיים והמשפיעים ביותר בעשור האחרון, כשכל המידע שלנו, של הממשלה ושל ארגונים בכירים נמצאים על שרתים, מחשבים או טלפונים אישיים, יש בהחלט סיבה לדאגה, לכן, הדרישה עבור האנשים שיוכלו לשמור על המידע הזה ולדאוג שהוא לא יזלוג החוצה, חשובה ביותר, בתור איש סייבר, קיימות משרות רבות, כגון: SOC-SIEM, בודק חדירות (איש PT), אנליסט אבטחת מידע ועוד.

ניתן להגיע אל התחום בעזרת קורס סייבר מקצועי שעורך בסביבות השנה, כשבמהלכו כבר עובדים בצורת Hands-On על כל החומרים.

4. שיווק דיגיטלי –

אם אתה לא שם, אתה לא קיים, כל בית עסק או ארגון צריך להופיע ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש, זאת על מנת להגיע אל קהל היעד שלו דרך עולם הדיגיטל, תחשבו על כך, אנחנו שוקעים שעות ארוכות בפייסבוק, אינסטגרם וכו' ונחשפים להמון פרסומות, גם כשאנחנו מחפשים שירות או מקום מסוים בגוגל. לכן, חשוב שיהיה איש מאחורי הקלעים על כך, שעבר קורס שיווק דיגיטלי מקיף שינהל כל קמפיין פרסומי בצורה המקצועית ביותר, הביקוש עבור אותם אנשים, בין אם במשרדי פרסום, דיגיטל, הייטק או אפילו בתור עצמאיים (כאלה אפילו שעשו הסבה מקצועית יכולים להפוך לכאלה, האמינו לי).

ובשתי מילים...

כמובן שקיימים עוד מקצועות הייטק בהם מרוויחים משכורת מכובדות, עם תנאים טובים שניתן להגיע איתם למשרות מאוד נחשבות, כבר כתבתי קודם, שניתן לעשות זאת בעזרת קורס מקצועי קצרצר ואיכותי, כזה שיספק לך את כל הידע הרלוונטי, הן בקטע התאורטי והן (ובעיקר) בקטע הפרקטי.

נקודה חשובה לציון: רבים מהאנשים שמעוניינים לעשות הסבה מקצועית, בוחרים בתחומים כמו שיווק דיגיטלי או QA, זאת מכיוון, שאין צורך בשום רקע אליהם וניתן להתחיל לעבוד במקצוע הריווחי כבר לאחר כמה חודשים מתחילת הלימודים או הקורס.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה