לכל תפקיד בעולם ההייטק יש 'אופי' שונה, זאת אומרת, בשביל לתפקד ולעשות את המירב בתחום מסוים, באופן סטטי, קיים סט דומה של תכונות לאותם תפקידים. תחום הפיתוח? לרוב מדובר באנשים סקרנים, ניהול רשתות? אצלם החוש הטכני שולט. בדיקות תוכנה? לאחר כמה שנים בהאקריו, אני יכול להצביע ולהגיד שקיימות בערך 3 תכונות אופי דומיננטיות שקיימות אצל רוב הבוגרים שלנו שסיימו בהצלחה קורס QA.

ביקורתיות - כי זה פשוט חלק מהעבודה

לא התכונה שהכי קל לאמץ, או לפחות לבצע בפועל, אבל בתחום בדיקות התוכנה - היא הכרחית. זאת אומרת, גם אם יהיה איש אשר מומחה בתחום בדיקת התוכנה, אבל לא יוכל להיות ביקורתי כלפי הקוד שנכתב מצד המתכנתים או כלפי העיצוב שנעשה על-ידי אנשי ה-UX/UI הוא לא יוכל להיות בודק תוכנה טוב. על בודק התוכנה, לבקר תהליכים או כל פרט אחר בזמן תהליך האיפיון, הפיתוח והמוצר המוגמר.

width=
להגיד מה שאתם באמת חושבים, גם אם יעשו לכם פרצוף חמוץ

לכן, חשוב לבקר בצורה נאותה, מבלי להלחיץ את שאר הצוות. קחו בחשבון, שאנשים לא אוהבים לשמוע ביקורת, במיוחד כשמדובר במפתחים שעבדו ועמלו על הפיתוח שלהם במשך כמה שבועות או ימים. וכאן נכנסת עבודתם של אנשי בדיקות התוכנה - לבקר, להגיד ולהעיר, גם אם זה פחות נשמע לצד השני נעים. כי רק ככה הפרויקטים יכולים להתקדם.

יסודיות - ירידה לפרטים זהו שמך השני

כשמגיעים אל תחום בדיקות התוכנה אין זמן לחפף או להגיד: טוב נו, זה לא נראה לי קריטי, נדלג הלאה. אלא בדיוק ההפך - בשביל לבצע בדיקת תוכנה ראוי, עליך להיות האיש הכי יסודי, יקי וקפדן שיש! אסור לך לפספס אף פרט בכל ההיבט המקיף של המוצר, החל מחוויית המשתמש, הצבעים השונים, תקלות מוזרות שלא אמורות להתרחש, לבדוק כל פיצ'ר אפשרי של התוכנה ב-150%, ואז לבדוק שוב. כל זאת על מנת להיות בטוחים בזה שאין באמת אף באג או תקלה במהלך היצור של המוצר הדיגיטלי.

יצירתיות - לנסות לחשוב בכיוונים אחרים כל הזמן

אם אתה באמת רוצה להפוך לאיש בדיקות תוכנה, אתה תמצא את עצמך תמיד חושב מחוץ לקופסה, כשאתה תנסה להיכנס אל תוך המוח של היוזר הפוטנציאלי ולחשוב איך הוא ככל הנראה יפעיל את המוח שלו כשהוא ישתמש באפליקציה או באתר שאותה חברה מפתחת. ככל שאיש בדיקות התוכנה יהיה יצירתי ומתוחכם יותר, כך יהיה לו קל יותר להתגבר על משברים ובאגים עתידיים.

והרבה מעבר לכך, הוא יוכל פשוט לקלוט בעיות שעלולות לצוץ, כאלה שצוות המתכנתים לא חשב עליו קודם. במקרים מסוימים, קיים הבדל משמעותי בין השימוש שהיוזר מבצע על מוצר מסוים, לבין איך שהמתכנתים קיוו שהיוזר ישתמש בו.

width=
עם יצירתיות מרובה - אין סיכוי שלא תפרצו החוצה, גם אם מדובר בעבודה קשה

סקרנות - כל הזמן רק לחקור

האמת היא שהתכונה הזאת שייכת לעוד הרבה תחומים בענף ההייטק, אבל היא נכונה במיוחד לתחום בדיקות תוכנה, כיוון שאיש QA שרוצה להתקדם בקריירה שלו, יצטרך להיות האדם הכי סקרן שיש בשני תחומים מרכזיים:

סקרנות למוצר שמתפתח - על איש ה-QA כל הזמן לחקור את המוצר שהוא מכיר, בכל היבט אפשרי, אך רק לבדוק במקביל מוצרים אחרים שהם דומים לו, לבדוק מה המתחרים עושים, כיצד יהיה אפשר להגדיל ראש ולהציע פתרונות שונים עבור בעיות אחרות שצצות וכו', לקרוא מאמרים באינטרנט, לצפות בסרטוני יוטיוב מעשירים וכו'.
כלים ועקרונות חדשים - בכל גזרת הפיתוח והתכנות, תמיד יצוצו להם כלים חדשים על מנת שאנשים יוכלו לבצע את עבודתם בצורה נעימה ונאמנה יותר, לכן, איש בדיקות תוכנה איכותי, ירצה כל הזמן להישאר מעודכן ומסוקרן על התחום שלו.

quality
להיות סקרנים כל הזמן - זה שם המשחק

האם כל אחד יכול להפוך לאיש בדיקות תוכנה QA?

זוהי שאלת השאלות, האם כל טיפוס יכול להתאים לעולם ה-QA? קיימים המון סוגים של אנשים בתחום ה-QA בארץ ובעולם, חלקם יותר יצירתיים, חלקם פחות, חלקם יותר אוטודידקטים, אחרים יותר טובים בלהבין שפת משתמש, לכל אחד יש את היתרונות שלו על פני האחרים. כל ארגון שמפתח מוצר, ישמח שצוות ה-QA שלו יהיה מורכב מאנשי QA שונים ומגוונים. כך יהיה להם יותר קל לגשר על כמה שיותר באגים, תקלות וכו'.

אז בגדול, אני כן יכול לומר בפה שלם שהתחום מתאים להמון סוגי אנשים, אבל יחד עם זאת, צריך להשקיע המון בשביל להגיע אל התחום, אמנם הקורס שלנו הוא באורך 4 חודשים, אך זה לא אומר שהבוגרים המוצלחים שלנו לא עברו מסע מאתגר בשביל למצוא עבודה במקום שהם אוהבים ומכבדים. לכן, אני אומר: אתם יכולים להתאים, באמת שכן, אבל דעו לכם שצריך להשקיע ולתת מאמץ של 110% בשביל להשיג ג'וב בתחום הזה. השוק צמא לאנשי QA, לא משנה במשבר הקורונה או אחריו. והוא צריך אנשים עם תשוקה ורצון להצליח, ואלו יכולים להיות אתם.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה