אם אתם בוגרי תואר בכלכלה, מנהל עסקים או שסתם יש לכם חיבה מוגזמת לאקסל, בטוח כבר שמעתם על תפקיד ה- Data Analyst (דאטה אנליסט). אולי זה היה בדיוק כשגללתם במודעות דרושים בפייסבוק, יד 2 או שסתם עוד חבר שלח לכם שבדיוק מחפשים בחברה שלו תפקיד כזה. יש מצב שעד עכשיו לא באמת הבנתם מה עושים בתחום הזה, וזה בסדר גמור! אנחנו יכולים להבטיח שזה הרבה מעבר לטבלאות אקסל. כיום, אם ארגון באמת תופס מעצמו ברצינות, הוא חייב לגייס Data Analyst, אין לנו כל צל של ספק שמדובר באחד מהתפקידים החשובים ביותר שקיימים היום בתעשיית ההייטק, הטכנולוגיה ועולם הקמעונאות. 

אנחנו כאן בשביל לחסוך לכם המון כאב ראש והתלבטויות, כשבחרנו לענות על 4 שאלות פופולריות שאנחנו שומעים כמעט בכל יום. מוכנים? אז בואו נתחיל, אל תדאגו, זה הולך להיות קצר הפעם. 

מה זה בכלל דאטה אנליסט?

תפקיד הדאטה אנליסט נקרא בעברית מנתח נתונים. 

בעבר לארגונים היה קושי רב בלארגן סטטיסטיקות, מידע ועוד, כמו גם לבנות אסטרטגיה לעתיד בעזרת אותם נתונים לאחר שמסיקים מהם מסקנות, כיוון שפעם, אותם ארגונים היו צריכים להסתמך על תחושות הבטן שלהם, סקרים שנעשו על הלקוחות ועוד. כיום בעזרת אנשי הדאטה אנליסט זה הרבה יותר פשוט ויעיל. 

מה עושה איש הדאטה אנליסט בגדול? קודם כל, עליו לאסוף את הנתונים, ממש ללקט אותם מכל פינה אפשרית, ולאחר מכן להסיק מסקנות לגביהם. עכשיו, אתם בטח שואלים את עצמכם: באילו ארגונים או חברות בכלל צריכים אנשים שכאלה? ובכן, התשובה היא מאוד פשוטה: כמעט בכולם.

לא משנה אם מדובר על מחקר אוכלוסיות שמבצעת הממשלה, חברות ביטוח שונות בשוק או אפילו של רשתות סופרמרקטים מוכרות. בכל תחום כיום נדרש איסוף מעמיק של הנתונים, ולא פחות חשוב - להסיק לגביהם מסקנות. כך שהחברה תוכל לתכנן אסטרטגיה לשנים או החודשים הבאים.

בארגונים מסוימים, מרוב שהם עובדים על תחומי השיווק, הפיתוח, הלוגיסטיקה והתפעול, לפעמים קורה ששוכחים להסתכל על הלקוח. לכאן שוב נכנס תפקידו של הדאטה אנליסט, שבעצם מייעץ לשאר המקצוענים בחברה, כמו מנהלי פרויקטים, אנשי מכירות בכירים ועוד, מה כדאי להם לעשות בקרוב ומה הצרכים של הלקוחות שלהם. 

אז מה עושים אנשי אנליסט דאטה בפועל? ראשית כל, חשוב לנו להדגיש שכמובן קיימים הבדלים בתפקידים בכל ארגון, אבל עיקר עיסוקם הוא כזה:

  • יצירת דוחות עם מסקנות - כך שכל הארגון יוכל לקבל ידע ומסקנות שונות על התהליכים התרחשו וכיצד ניתן להשתפר או מה לשמר בכל אספקט אפשרי.
  • שאיבת נתונים ראשוניים
  • כלים טכנולוגיים למען יצירת מסקנות מהנתונים
  • חשיבה והיכרות עם מגמות שונות בשוק אשר קיימות בנתונים

כמובן, שעל הדרך, הם מזהים היכן קיימות הזדמנויות שונות שהחברה או הארגון שבו הם עובדים טרם נכנסו אליהם ועוד. בשורה התחתונה, אין כל צל של ספק שעולם הדאטה הוא מעניין, מסקרן, איכותי ומלבד כך, קיימת אליו דרישה מטורפת בישראל!

למי מתאים ללמוד את תחום הדאטה אנליסט?

בשביל להיכנס לתחום, אין צורך באמת לעבור באקדמיה, או ליתר דיוק, אין צורך לעבור שוב באקדמיה, הרוב המוחלט של אנשי הדאטה אנליסט במדינת ישראל הם בעלי תואר ראשון/שני בעולמות הכלכלה, סטטיסטיקה, מנהל עסקים ועוד, כשחלקם הגדול פשוט היה צריך קורס דאטה אנליסט מעמיק אחד שיעשה להם סדר בעניינים.

אם אתם חבר'ה סקרנים, שתופסים מעצמם כאלה שאוהבים נתונים, זה בהחלט תחום שיתאים לכם, קחו בחשבון שיהיה עליכם להיות כאלה שיודעים לעבוד בצוות, בעיקר אם אתם לא חלק ממנו, הכוונה היא בעיקר לאנשי מכירות, שיווק, מנהלים שונים בארגון ועוד.

שכר

השורה התחתונה היא, כשבפעם הבאה תראו מודעות דרושים או כל דבר אחר, תדעו בדיוק מה זה Data Analyst, התחום המשגשג והפורח אשר קשור באופן ישיר (וגם עקיף) אל תחומים אחרים כמו: BI או Big Data. תזכרו, אם אתם תיכנסו לתחום הזה, ההשפעות שלכם על הארגון הן לטווח הארוך, וייתכן שתוכלו לבצע בו מהפכות מסמרות שיער שיהפכו את המנכ"ל של החברה לאיש שמח במיוחד.

כמה מרוויח דאטה אנליסט מתחיל?

אין ספק שמדובר באחד מהתפקידים היותר משתלמים כיום בתעשייה, אמנם לא קל להתקבל אל שוק זה, אך מדובר בעבודה מאוד מתגלמת, מעבר לעובדה שתוכלו להיכנס אל החברות והארגונים החזקים ביותר במדינה, במיוחד אם מדובר על בארגוני הייטק איכותיים, בהם קיימים תנאים באמת שווים (מכונת נספרסו, פלייסטיישן, מתנות שוות בחגים ועוד) אתם גם תהנו משכר שהוא באמת גבוה.

כמה גבוה? על-פי מחקר שנעשה על-ידי אתוסיה בשנת 2019, כבר בשנה הראשונה אפשר להגיע אל משכורת בין 8,000 עד 10,000 ש"ח. כמובן שזה משתנה בין ארגון וארגון, וזוהי רק ההתחלה, כשצוברים ניסיון, ניתן להגיע אל משכורות גבוהות יותר, בשנה השלישית בתחום אפשר להרוויח למעלה מ-12,000 ש"ח, כשהגבול העליון הוא 16,000 ש"ח.

איך בכלל נכנסים אל תחום אנליסט נתונים?

כפי שכתבנו בהתחלה, אין באמת צורך לתואר אקדמי בתחום זה, כיום, אם אתם בעלי תואר ראשון, כל מה שתצטרכו זה בסה"כ הכשרה בעזרת קורס מקצועי. אצלנו בהאקריו, תפרנו והרכבנו את הקורס המושלם בשביל כך, שמשלב גם את עולמות ה-BI וגם את תחומי ה-Data Analyst. כך שבסיום הקורס תוכלו להתמחות בשני התחומים. אבל מעבר לכך, הקורס מוצע גם במתכונת ערב, כך שתוכלו לשלב אותו יחד עם לימודי התואר, העבודה או שגרת היום יום שלכם, כל זאת מבלי לצאת מהבית, כיוון שכל הלימודים שלנו מועברים באונליין.

למעבר לעמוד קורס Data Analyst >

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה