חוויית המשתמש (UX) מתייחסת לאיכות החוויה והתגובה שיש לאדם כתוצאה מהאינטראקציה עם האתר, האפליקציה, המכשיר או השירות שלכם. כל ההיבטים של אינטראקציה כזו עם מוצר או חברה תורמים ל- UX. במילים אחרות, זו התחושה הטובה-הרעה שמקבלים לאחר השימוש במוצר. אנשים רבים נכנסים לאחרונה לתחום ולומדים לימודי עיצוב גרפי או לוקחים קורס UX כי הבינו שזה התחום החם בעולם הדיגיטלי.

ה- UX מחבר את המשתמשים שלך עם המוצרים שלך, ממלא את צרכי המשתמשים שלך וממלא את המטרות שלך זו גם הסיבה שהוא כל כך חשוב עבור העסק שלכם. ה- UX עוזר לך ליצור מוצר או שירות שימושיים. פעולה זו תגדיל את מעורבות הקהל, המרות והכנסות.

חשבו על החוויה שלכם עם מוצרי גוגל, אמזון ואפל. אפל לא הייתה הראשונה שהמציאה את הסמארטפון, כשם שאמזון לא הייתה הקמעונאית הראשונה בסחר אלקטרוני. מה שהם עשו היה לשנות את האופן שבו אנו מתקשרים עם מוצרים אלה, ולהפוך אותם לקלים לשימוש. חברות כאלה מהשורה הראשונה משקיעות מיליוני דולרים ב- UX של המוצרים שלהן, ותורמות לצמיחה במכירות ובהכנסות.

מה ההבדל בין UX ל-UI?

לעיתים קרובות, אנשים שלא למדו לימודי עיצוב גרפי, נוטים לחשוב ש-UX ו-UI הם אותו דבר. כעיקרון, ממשק המשתמש (UI) הוא חלק מחוויית המשתמש (UX). זה כולל את העיצוב החזותי (כמו צבעים וטיפוגרפיה), מיתוג ופריסת האתר. ממשק המשתמש למעשה מגדיר איך נראה המוצר או האתר שלכם. חוויית המשתמש לעומת זאת, עוסקת באופן שבו המוצר או האתר שלכם עובדים. במילים אחרות, ממשק המשתמש הוא החלק המושך מבחינה ויזואלית, ואילו ה-UX הוא החלק האינטראקטיבי.

הבדל
האם יש הבדל בין UX ל-UI?

היתרונות של עיצוב חוויית משתמש (UX) לעסק שלכם

אם אתם רוצים שהמוצר שלכם יצליח, חשוב לבצע מחקר ולהשקיע מאוד בעיצוב UX. קורס UX נותן את כל הכלים ליצור עיצוב טוב המבוסס על מטרה ומכוון למשתמש הקצה. בדרך זו המוצר שלכם יעזור לאנשים, יענה על צרכיהם וייתן להם ערך כך שהם יישארו נאמנים לו.


יתרון 1 - השקעה בתכנון של חוויית המשתמש (UX)
תפחית משמעותית עלויות בהמשך הדרך
בכל פעם שהעסק שלכם לוקח על עצמו פרויקט חדש, הוא לוקח על עצמו גם מידה מסוימת של סיכון. אך מכיוון שעיצוב UX וחשיבה עיצובית מתמקדים במחקר, ניתוח ובדיקה, אתם יכולים להיות יותר בטוחים בסיכונים שלכם.

חברות רבות מתחילות להבין שמניעת בעיות כבר מההתחלה, היא הרבה פחות יקרה מאשר תיקון בעיות תוך כדי תנועה. אחרי הכל שינויים בתכנון הם הרבה יותר קלים משינויים בפיתוח - ולכן פחות יקרים. בעוד שעבודה כזו עשויה להיראות יקרה יותר מלכתחילה, היא יכולה לחסוך כסף בטווח הארוך ולעזור לכם לבנות מוצר או אתר שהוגדר להצלחה, מניע המרות ומגע יעיל עם קהל היעד שלך.


יתרון 2 - חוויית משתמש יכולה לעזור לכם להגדיל את ההמרות

כולנו מכירים את זה שאנחנו גולשים באינטרנט ומחפשים מוצר או שירות מסוים ונתקלים בכמה אתרים שעונים לצרכים שלנו. בעוד שלכאורה כל האתרים האלה מקדמים את אותו התוכן ואותם המוצרים, אחד מהם הוא בדרך כלל בולט יותר בבירור. זה בדרך כלל יהיה האתר שהוא קל לשימוש וניתן למצוא בו את מה שחיפשנו בקלות ובמהירות. כשהחוויה הכוללת באתר היא מהנה, המשתמש לרוב ישמור את האתר בשמחה לעיון עתידי במידת הצורך.

העובדה הכואבת היא, שכבני אדם אנחנו חסרי סבלנות. דבר המתבטא ברשת באופן מובהק הרבה יותר. עם זאת, עכשיו יותר מתמיד חשוב לשקול כיצד להפחית את רמת המאמץ של המשתמשים כדי שהם ימקסמו את מספר ההמרות במוצר שלנו בין אם זה אתר או אפליקציה.

UX
חוויית משתמש טובה תורמת גם לקידום האתר


יתרון 3- עיצוב חוויית משתמש יכול לעזור בקידום האתר שלכם

עיצוב UX טוב יכול לתרום לדירוג SEO גבוה. גוגל בעצמה מקדמת באופן פעיל אתרים עם חוויית משתמש טובה. אחרי הכל, המטרה שלה היא לספק למשתמשים את התשובה הטובה ביותר לשאלות שלהם במהירות האפשרית על ידי הגשת המידע הרלוונטי ביותר תחילה.

זו הסיבה שבכל לימודי עיצוב גרפי או קורס UX מתמקדים על הדרך בה מייצרים למשתמש חווייה טובה באתר. חווית משתמש היא גורם גדול באלגוריתם החיפוש של גוגל. בכל הנוגע לאתרים, חוויית משתמש גרועה יכולה בסופו של דבר לגרום לדירוג לקוי של SEO, או במקרה של פרסום בתשלום (PPC), קמפיין מודעות לא מספיק.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה