בעולם המתפתח במהירות של היום, אפשרויות הקריירה התרחבו מעבר לשאיפות המסורתיות של חלומות הילדות שלנו. אם פעם חלמנו להיות רופאים, פסיכולוגים או עורכי דין, היום הדבר עדיין קיים אך יחד עם זאת, גל ההתקדמות הטכנולוגית הוביל עידן חדש של מקצועות. 

עלייתם של תחומי ההייטק הפכה לתופעה לא רק בישראל אלא בכל העולם. עם שפע של סטארטאפים, חברות טכנולוגיות גדולות והמון רעיונות פורצי דרך, ההייטק פתח בפנינו שפע של הזדמנויות. לא רק שהענף הזה מציע תנאי עבודה יוקרתיים, הוא גם מתהדר בשכר מהגבוהים במשק.  

זה ממש לא מפתיע שמספר הולך וגדל של צעירים נמשכים לעבר הפיתוי של תחום ההייטק. במאמר זה, נבדוק שש סיבות שבגללן כניסה לעולם ההייטק עשויה להיות הבחירה הנכונה עבורכם: 

מתלבטים מה ללמוד?
  1. תנאים סוציאליים מעולים 

אחת הסיבות הבולטות להיכנס לתחום ההייטק היא התנאים הסוציאליים יוצאי הדופן שהוא מציע. ידוע שאנשי מקצוע בהייטק נהנים מתנאי העבודה הטובים ביותר שיש. אבל מה בדיוק הופך את התנאים האלה לכל כך מדהימים? 

מעבר להפרשות החובה, כגון פנסיה, מיסי בריאות וביטוח לאומי, הנדרשות על פי חוק ומסופקות על ידי המעסיקים, ישנן הטבות נוספות המעצימות באמת את חווית העובד. קחו למשל את קרן ההשתלמות שמגיעה ל-20% משכר הבסיס של העובד. ההטבה הנדיבה הזו מצטברת עם הזמן, ומדי כמה שנים הקרן נפתחת ומאפשרת לעובדים לנצל את הסכום המצטבר להתפתחותם האישית והמקצועית. 

יתרה מכך, אנשי ההייטק נהנים גם מסעיף 14, סעיף משמעותי המבטיח שעובדים זכאים לכל הפיצויים שלהם, גם אם יבחרו להתפטר. 

תנאים חברתיים יוצאי דופן אלו יוצרים סביבה שלא רק נותנת עדיפות לרווחת העובדים אלא גם מטפחת תחושת העצמה. בתחום ההייטק, אנשי מקצוע יכולים להמשיך בביטחון בשאיפות הקריירה שלהם בידיעה שזכויותיהם וביטחונם הפיננסי מוגנים היטב. 

  1. הפינוקים 

כשזה מגיע לפינוקים, תעשיית ההייטק לוקחת את זה לרמה חדשה לגמרי. בטח שמעתם את הסיפורים על הארוחות בגוגל או על ה-Happy Hours ב-WIX, אבל זה באמת רק קצה הקרחון. הכניסה למשרד הייטק היא חוויה מאירת עיניים שחושפת באמת את היקף הפינוקים הללו. כל מטבח הייטק שמכבד את עצמו מתהדר במגוון מרשים של דברים מפנקים, ממבחר מגוון של קורנפלקס ועד לשפע של פירות טריים משקאות וחטיפים.  

אבל רגע, יש עוד. אם ההטבות שציינו עד כה לא שכנעו אתכם לשקול קורס מקצועי בהייטק, בואו נדבר על טיולי החברה. חברות היי-טק מרבות לפנק את עובדיהן בנסיעות בלתי נשכחות לחו"ל. טיולים אלה מספקים לא רק הפסקה ראויה מהעבודה, אלא גם הזדמנות לחקור יעדים חדשים וליצור זיכרונות מתמשכים. 

אה ואפילו לא נגענו באירועי גיבוש הצוות המפנקים ובחופש הנדיב שנותנים במהלך החגים. תעשיית ההייטק עושה מעל ומעבר כדי להבטיח שעובדיה לא רק יטופלו היטב אלא גם ייהנו מאיזון מדהים בין עבודה לחיים.  

  1. ריבוי התפקידים ואפשרויות הקידום 

אחת הסיבות המשכנעות לשקול קורס היי-טק היא ריבוי התפקידים הקיים בתעשייה.  

גם אם אתם מגיעים ללא הכישורים הספציפיים הנדרשים, מעבר של קורס מקצועי קצר יכול לצייד אתכם בהכשרה ובידע הדרושים. קורסי הייטק נמשכים בדרך כלל כשנה, ככה שתוך זמן קצר תוכלו כבר לעשות את הצעד הראשון שלכם בתעשייה. 

בנוסף לכך, אפשרויות הקידום בהייטק הן באמת בלתי מוגבלות. לדוגמה, בודקי תוכנה ידניים יכולים להתקדם להיות מומחי אוטומציה, מעצבים גרפיים יכולים לעלות לתפקידים של ארט דירקטורים, אנשי שיווק דיגיטלי יכולים להתקדם להיות מנהלי צוותים ועוד. 

בתעשיית ההייטק, קצב הצמיחה וההזדמנויות לקידום עולים בהרבה על אלו שנמצאים במגזרים רבים אחרים.  

  1. שכר גבוה 

כחושבים מה ללמוד, הדבר הראשון שעולה לרובנו לראש זה מה השכר במקצוע? השכר הממוצע בהייטק עומד על 18,000 ₪, זה פי 5.2 מהשכר הממוצע במשק. 

 גם ברמת הכניסה, אנשי ההייטק נהנים ממשכורות התחלתיות גבוהות משמעותית בהשוואה לתחומים אחרים. 

יתר על כן, עליות השכר בהייטק הן מאוד מהירות, כפי שהוזכר בסעיף הקודם, התקדמות הקריירה בהייטק היא מהירה, ומציעה הזדמנויות רבות לצמיחה. 

נניח שאתם מתחיל בשכר צנוע של 8,000 שקל. תוך שנה בלבד, באמצעות עבודה חרוצה ופיתוח מיומנויות, אתם יכולים למצוא את עצמכם מרוויח משכורת של חמש ספרות. 

יתרה מכך, תעשיית ההייטק מספקת לרוב את הגמישות של עבודה מרחוק או אימוץ שעות גמישות, כל עוד משימות מתבצעות ביעילות אנשי הייטק לא מוגבלים רק למשרד וללוח זמנים קבוע. 

חבילות התגמול של תעשיית ההייטק נועדו לתגמל כישרון, דחף ותוצאות. על ידי הצטיינות בתחום זה, אנשי מקצוע יכולים לפתוח לא רק הכנסה משתלמת אלא גם את הגמישות להשיג איזון בין עבודה לחיים. 

  1. תן ביס  

אחד ההיבטים המפתים ביותר בעבודה בתעשיית ההייטק הוא ההטבה המגרה שמספקת גם את בלוטות הטעם וגם את הארנק. 

כולנו מכירים את התן ביס, בכל משרד היי-טק סבסוד הארוחות משתנה, אך בדרך כלל הוא מסתכם בסכום של כמה עשרות שקלים ליום. 

עם סבסוד הארוחות תוכלו להיפרד ממטלות המטבח וליהנות ממגוון רחב של אפשרויות קולינריות, בין אם זה להתפנק עם המנות האהובות עליכם ממסעדות מקומיות או לחקור טעמים חדשים במוסדות מזון שונים בקרבת מקום העבודה שלכם.  

היתרון המדהים הזה לא רק חוסך לך זמן ומאמץ אלא גם משפר את חווית העבודה הכוללת שלכם. 

  1. שעות עבודה גמישות  

בניגוד למקומות עבודה שמקפידים על לוח זמנים קבוע ללא קשר לעומס העבודה, ההייטק פועל במתכונת אחרת. 

בהייטק מה שחשוב באמת הוא לא השעה שבה אתם מגיעים או עוזבים אלא השלמת המשימות שלכם. כל עוד אתם ממלאים את אחריותכם ועומדים בלוחות הזמנים שלכם, יש גמישות רבה של שעות העבודה. אמנם ייתכנו ימים הדורשים שעות עבודה נוספות, אך בימים אחרים, יציאה מוקדמת מתקבלת בהבנה ולא בחוסר. 

הדיון בשאלה מה כדאי ללמוד, הוא דיון שכל אחד צריך לעסוק בו בשלב מסוים בחייו. 

אם בחרתם ללמוד קורס מקצועי להייטק, דעו שאתם נכנסים לענף שמתקדם הכי מהר בשנים האחרונות. אל תדאגו אם אתם מתחילים מסכומים שנראים לכם נמוכים, משום שאם אתם טובים, תוך שנה שנתיים אתם יכולים למצוא את עצמכם מרוויחים משכורות עתק. 


קורסים מומלצים עם התחייבות לעבודה
:
קורס סייבר Ethical Hacking
קורס שיווק דיגיטלי – קורס קידום אתרים אורגני SEO, קידום ממומן PPC ורשתות חברתיות
קורס בדיקות תוכנה QA
קורס בניית אתרים Full Stack Development
קורס עיצוב גרפי עם התמחות בעיצוב חוויית משתמש UX – Design
קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע
קורס אנימציה – לימודי אנימציה תלת מימדית תוכנת מאיה עם התמחות ב-ZBrush
קורס פיתוח משחקים Gaming & VR

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה