סיימת קורס וכעת אתה מחפש עבודה? נפלא!

מציאת עבודה בכלל, ובתחום ההייטק בפרט, יכולה להיות לא פשוטה. לכן, קבל מאתנו כמה טיפים מנצחים לראיונות, חיפוש ומציאת עבודה בתחום הייטק:

1.היה ממוקד

העולם הולך ונהיה ממוקד יותר ויותר וכך גם בעולם ההיי-טק – כל תחום והמומחים שלו. מודעות הדרושים הפכו להיות ממוקדות - ומי שיודע בדיוק לאיזו נישה הוא מתאים, מעלה את סיכויי ההצלחה שלו 'לקלוע למטרה' כשהוא שולח קורות חיים. לכן, גבש לעצמך מראש את המטרות התעסוקתיות שלך ויעדי השכר.

2.היעזר באינטרנט

לכאורה, כולנו יודעים שאין בעיה שדר גוגל לא יכול לפתור. מספיק לרשום במנועי החיפוש 'דרושים בהיי-טק' וכבר נפרשות בפנייך אינספור אפשרויות. אך כדי לזכות במשרה טובה, כדאי לדעת לחפש אותה בצורה נכונה. נסה לחפש בצורה מדויקת, עם הביטויים הנכונים והשפות המרכזיות בהן משתמשים במשרה עליה אתה חולם. בנוסף, הפגן נוכחות בבלוגים, בפורומים וברשתות החברתיות כדי ששמך יופיע לצד המומחיות שלך. תתפלא כמה דלתות זה יכול לפתוח בהמשך.

3.דאג שקורות החיים שלך ייראו טוב

תשקיע בקורות החיים שלך, מקד את המסמך, לִמד את החברה שאליה אתה מגיש מועמדות והתאים את קורות החיים שלך לתפקיד. הקפיד לשלוח אך ורק קורות חיים מקצועיים, מנוסחים ברהיטות וללא שגיאות כתיב. שים לב שיש מספיק דגש לידע שלך, להשכלה שרכשת בתחום ולשפות והתוכנות בהן יש לך ידע. לבסוף- הדפיס את קורות החיים ותעבור עליהם שוב כיוון ופעמים רבות ישנן בעיות המתגלות רק לאחר ההדפסה.

4.היעזר בחברות השמה ובתי תוכנה

אחד היתרונות הבולטים בחברות השמה ובבתי תוכנה הוא הקשר האישי והישיר שלהם עם נציג החברה או בית התוכנה, שמן הסתם רוצה בדיוק כמוך שתתחיל לעבוד – ומשקיע בכך מאמץ. וכאן מגיעים ליתרון נוסף: האפשרות והיכולת של חברות ההשמה, כמו גם של בתי התוכנה, למנף את הקשרים שלהם לטובת מציאת משרה מתאימה עבורך.

5.השתמש בכלי לארגון ומעקב

נהל טבלה מסודרת של העבודות ששלחת להן קורות חיים, כולל אנשי קשר והיכן ראית את המודעה. ניהול התהליך יסייע לך בבדיקה של מקורות חיפוש המשרות. תוכל לראות מהיכן קיבלת הכי הרבה פניות בחזרה והיכן כדאי לך להתמקד (חברות השמה, קבוצות פייסבוק, לינקדאין וכו'). הטבלה תעזור לך להישאר מפוקס ומסודר ולא להרגיש שאתה שולח ושולח ומבזבז את זמנך.

6.טפל בפרופילים שלך ברשתות החברתיות

תחילה, פייסבוק. בדוק שהתמונה שלך ייצוגית, שהגדרות הפרטיות שלך מעודכנות ושאין בפרופיל שלך תמונות, אמירות או מידע שעלולים לפגוע בסיכויי ההעסקה שלך. חבל שתיפסל על אמירה גזענית, חברות בקבוצה בעייתית או תמונה מביכה. בנוסף, טפל גם בפרופיל הלינקדאין שלך. קרנה של לינקדאין רק הולכת ועולה ויש סיכוי גדול שהתחנה הראשונה של המראיין שלך, תהיה בחשבון הלינקדאין שלך. וודאה שהפרופיל שלך מעודכן וייצוגי. אם אתה יכול להשיג המלצות מקולגות ומנהלי עבר, עשה זאת, זה מאוד מרשים, ויכול לחסוך לך שיחות ממליצים.

7.עשה שיעורי בית על החברות השונות

תכין רשימת חברות הייטק שתרצה לעבוד בהן ואז כנס לפורטל דרושים וחפש כל אחת מהן בשדה החיפוש. בדוק לאילו משרות הן מגייסות עכשיו, אולי זה לא בדיוק מה שרצית אבל זה יכול להיות חלון ההזדמנויות שלך להיכנס לחברה ובהמשך להתקדם לתפקיד המבוקש. בנוסף תוכל לערוך ניתוח של מודעת דרושים ממוצעת בחברה, על איזה תחומים נהוג לשים דגש, האם יש משהו שאתה יכול ללמוד או שכבר למדת ורק צריך להוסיף לקורות חיים שלך.

8.תתכונן מראש

אין דבר יותר חשוב מהכנה לראיון עבודה. תכין את עצמך לשיחת הטלפון ולראיון על ידי צ'ק ליסט של מה אתה רוצה לקבל מהמשרה החדשה שלך, מה הכי חשוב לך במקום עבודה ומה פחות חשוב, טווח השכר שאתה רוצה לקבל, התנאים הנלווים שאתה שואף אליהם. בנוסף, כתוב לעצמך מראש תשובות על שאלות שעשויים לשאול אותך בראיון, כך תוכל להגיע פחות לחוץ לראיון, ותצליח להתבטא בצורה הטובה ביותר.

לסיום, משהו קטן שחשוב תמיד –האמן בעצמך.
תהליך חיפוש העבודה הינו תהליך של שיווק עצמי. עקרונות המפתח בשיווק עצמי נכון הם להיות טבעיים, אמינים ולהאמין בעצמך ובערך המוסף שאתה מביא עמך. יישום נכון של שלבי התהליך, הרבה סבלנות וגם נכונות להתפשר, יסייעו בידך למצוא עבודה ולהשתלב בשוק ההייטק. גם אם לא תמיד הדלתות ייפתחו בפנייך – גלה אורך רוח, כי בסופו של יום תמצא את המשרה המתאימה לך.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה