שפת גוף היא היבט חשוב בכל ראיון עבודה והיא יכולה להשפיע באופן משמעותי על האופן שבו המראיינים יתפסו אתכם כמועמדים. בעוד שהתשובות שלכם לשאלות הראיון הן קריטיות, התקשורת הבלתי מילולית שלכם יכולה לדבר חזק יותר ממילים. מנהלי גיוס שמים לב לשפת הגוף מכיוון שהיא משקפת את רמת הביטחון, העניין והמקצועיות של המועמדים. לכן, חשוב לשים לב לאופן שבו אתם מציגים את עצמכם במהלך הראיון. במאמר זה, נשתף כמה טיפים כיצד להשתמש בשפת גוף ביעילות כדי ליצור רושם חיובי במהלך ראיון עבודה. 

  1. רושם ראשוני  

כשאתם נכנסים לחדר הראיונות, חשוב לברך את המראיין שלכם בלחיצת יד בטוחה. ודאו שהאחיזה שלכם יציבה, אך לא חזקה מדי וצרו קשר עין תוך כדי. זו ההזדמנות הראשונה לעשות רושם חיובי, אז ודאו ששפת הגוף שלכם משדרת ביטחון ומקצועיות. בנוסף, שימו לב שאם יש לכם תיק, החזיקו אותו ביד שמאל כדי לשמור על יד ימין פנויה ללחיצת היד, הניחו אותו על הרצפה או על משטח סמוך בצורה מסודרת ולא פולשנית. זה מראה כבוד למרחב ולזמן של המראיין, ומעיד שאתם מאורגנים ומוכנים. 

2. ישיבה על הכיסא 

במהלך הראיון חשוב לשמור על יציבה טובה ושפת גוף חיובית. שבו זקוף על כל משטח הכיסא כשהמרפקים על זרועות הכיסא. תנוחה זו מראה שאתם מעורבים ומקשיבים באופן פעיל למראיין. שמרו על שפת גוף פתוחה על ידי הזרמת החזה החוצה, הימנעות מהצלבת רגליים או זרועות והימנעות מרכינה או הישענות לאחור בכיסא. זה ישדר ביטחון ומקצועיות למראיין. 

3. קשר עין 

שמירה על קשר עין טוב במהלך ראיון עבודה מראה שאתם מרוכזים ומתעניינים בשיחה. זה גם מפגין ביטחון עצמי ומקצועיות. עם זאת, חשוב להגיע לאיזון ולא להביט במראיין לאורך כל הראיון מכיוון שהדבר עלול להיתפס כאגרסיבי. אם לא נוח לכם עם קשר עין, נסו להסתכל על מצחו של המראיין. זה ייתן רושם של קשר עין מבלי לגרום לכם להרגיש לא בנוח. 

4. לדבר עם הידיים 

בעוד ששימוש בתנועות ידיים בזמן דיבור יכול להיות יעיל בהעברת אנרגיה ותשוקה, חשוב להיות מודעים לנורמות התרבותיות של המדינה והחברה בהן אתם מתראיינים. בתרבויות או בתעשיות מסוימות, ניתן לראות בתנועות ידיים מוגזמות כלא מקצועיות או מסיחות את הדעת. חשוב להגיע לאיזון ולהשתמש בתנועות ידיים כדי להדגיש נקודות מפתח מבלי להגזים. חשוב גם להיות מודעים לכל הרגל מגונה שיש לכם, כמו התעסקות או משחק עם חפצים, שכן אלה עלולים להסיח את הדעת ועשויים ליצור את הרושם שאתם לא לגמרי מעורבים בשיחה. 

5. מה עושים עם הרגליים? 

במקום לשבת ברגליים משוכלות או לנער את הרגליים, נסו לשמור על הרגליים רפויות זו לצד זו. יציבה זו מעידה על כך שאתם רגועים ומרוכזים. ניעור הרגליים או הצלבתן עלולים לשדר לחץ, חרדה או חוסר עניין במה שהמראיין אומר. 

6. סיום בנימה חיובית 

כשהראיון מגיע לסיומו, הקפידו לעמוד וללחוץ יד למראיין, תודו לו על זמנו ועל ההזדמנות להתראיין לתפקיד. חייכו וצרו קשר עין תוך כדי כך, מה שמשדר תחושת ביטחון והכרת תודה. אל תשכחו לאסוף את חפציכם בחן ולצאת מהחדר בצורה רגועה ונעימה תוך כבוד לזמנו ולתשומת הלב של המראיין. זכרו, גם לאחר סיום הראיון, שפת הגוף שלכם יכולה להשאיר רושם מתמשך על המראיין, לכן הקפידו לסיים בנימה חיובית. 

לסיכום, שפת הגוף יכולה לשחק תפקיד מכריע בראיון העבודה שלכם. זה יכול להיות המפתח ליצירת רושם ראשוני טוב, בניית קרבה עם המראיין, והעברת הביטחון והמקצועיות שלכם. על ידי תשומת לב לשפת הגוף שלכם, מהרגע שאתם נכנסים לחדר הראיונות ועד לרגע שאתם עוזבים אותו, אתם יכולים לתת לעצמכם את הסיכוי הטוב ביותר להצליח. זכרו לחייך, ליצור קשר עין, לשבת זקוף, להשתמש בתנועות ידיים כראוי ולתת לחיצת יד חזקה בסוף.  

בהצלחה! 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה