קיימים הרבה מקצועות מועילים וחשובים לכל ארגון וחברה בעידן המודרני של היום, ביניהם סייבר, שיווק, תכנות, פיתוח ועוד. אחד מהנוצצים וזה שהגיע אל קדמת הבמה הוא הדאטה אנליסט. אבל מהי הסיבה שתפקידו הגיע אל כזאת דרגה פופולרית? איך זה שקהילות שלמות מדברות על תפקיד זה? איפה מתחילים לימודי דאטה אנליסט Data Analyst? ואיך נראה יום בחייו של מנתח נתונים? כל התשובות במאמר הזה.

נתונים זה שם המשחק

נתונים היו דבר שהיה חשוב מאז ומעולם, בשנים האחרונות תחום זה תפס תאוצה ופופולריות רבה והוא מתקיים בכל תחום אפשרי, כגון: קבוצות כדורגל בכירות באירופה, ארגוני רפואה בכירים, משרדים ממשלתיים, כלי מחקר מורכבים, בתי עסק העוסקים במכירה למגזר הפרטי, קמעונאות, רשתות סופרמרקטים, אתרי איקומרס ועוד. כיום, לא מספיק רק להיות מומחים בשיווק, פיתוח ומכירות, אלא גם לדעת מה קורה עם הנתונים הקיימים בחברה. לכאן נכנס תפקידו של הדאטה אנליסט (מנתח נתונים). בגדול, בתפקיד זה, הדאטה האנליסט אוסף את כל הנתונים אשר יכולים לעזור לחברה או לארגון בו הוא עובד, מסיק מתוכם מסקנות ובעזרת כך עוזר לחברה לשפר ולשמר תחומים ונושאים ספציפיים.

התחום צבר כל כך הרבה פופולריות, שאנחנו רואים קהילות רבות שלו בפייסבוק ובלינקדאין, כיוון שמדובר בתחום שהוא בהחלט מאתגר, עם משכורות גבוהות (יש שיגידו מאוד גבוהות, גם לג'וניורים) והסיפוק בו מאוד גבוה. הרי דמיינו לכם, הגעתם לארגון, שחשב שהוא מתפקד כמו שצריך אבל המנכ"ל אומר לכם: אני מרגיש שמשהו חסר לנו, שאנחנו מסוגלים ליותר. או במקרים גרועים יותר: אנחנו עושים הכל כמו שצריך! אבל בסופו של דבר החברה בהפסדים. פה מתחיל התהליך הגדול; תפקידך הוא בעצם לאסוף את כל הנתונים הרלוונטיים בחברה ולאחר מכן להסיק מסקנות, כשבסוף, לאחר כמה שבועות או חודשים, תוכל לראות את התוצאות בשטח בזכות הממצאים שלך.

התהליך המדהים הזה, שארגון שעבד בצורה בינונית או סבירה, ועכשיו קופץ לגבהים חדשים, הוא אחד מפלאי הטבע של עולם העסקים וההייטק. אם מתאים לך לעשות מהפכים בבתי עסק ב-180 מעלות, יש לך חיבה למספרים והמוח שלך תמיד עובד שעות נוספות.

זה בדיוק התפקיד שיתאים לך - Data Analyst.

מ-18:00-9:00 - מה עושה הדאטה אנליסט?

אמנם כל אחת מהפעולות הבאות יכולה להימשך לפחות באורך כמה ימי עבודה טובים, אבל כך פחות או יותר נראה סדר היום של מנתח נתונים:


כתיבת נתונים ראשוניים -
אמנם מדובר בעבודה לא קלה, אך היא חלק עצום מהתפקיד והיא משפיעה רבות על החברה.

יצירת דוחות - מנתח הנתונים מסכם את כלל הנתונים שהוא אסף אל טבלאות, כך שכל הארגון יוכל לקבל ידע ומסקנות שונות על התהליכים שהתרחשו וכיצד ניתן להשתפר ומה ניתן לשמר בכל אספקט אפשרי. כל העבודה הזאת נעשית עם כלים טכנולוגיים מתוחכמים. מערכות כמו SQL ועוד.


לדעת מה הולך בשוק -
במקביל, על איש דאטה אנליסט לדעת מה בדיוק קורה בשוק, הן מבחינת מה קורה כרגע בעולם הנתונים ובאילו כלים חדשים ניתן להשתמש. הן מבחינת השוק בו הוא עובד, החל מעולם הספורט, המדע או הקמעונאות.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה