אנליסט

מחפשים מקצוע מבוקש ומשתלם בתעשיית ההייטק? שווה לכם להכיר את תחום הדאטה! 

אמנם זה לא קל להשתלב בתחום ונדרשים כישורים מסוימים, אבל יש לנו כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להתחיל. 

 בואו נהיה כנים, אין פתרון קסם שיהפוך אתכם לדאטה אנליסטים תוך יום ואף אחד לא מבטיח שתהליך הקבלה הולך להיות קל. 

אבל המאמר הבא בהחלט יכול לשמש כמפת דרכים שתכוון אתכם למסלול הנכון. 

מה בדרך כלל מגדיל את הסיכוי למצוא עבודה בתפקיד התחלתי כדאטה אנליסט? 

כאשר מגייסים לתפקיד Data Analyst בוחנים בדרך כלל שלושה פרמטרים מרכזיים: 

  • רקע קודם - תואר רלוונטי, הכשרה או ניסיון קודם. 
  • יכולות - מיומנויות אנליטיות חזקות, הבנה של תהליכים עסקיים ויכולת לתקשר וללמוד ביעילות.  
  • תשוקה לתחום - ההתלהבות והעניין שלכם בתחום הדאטה יכולים להיות בעלי השפעה משמעותית על התפתחות הקריירה שלכם בתחום. מעסיקים מעריכים מועמדים שנלהבים מעבודתם ומחויבים ללמוד ולהתפתח בתפקידם. 

זו מתמטיקה פשוטה בעצם. אם אתם חזקים בכל שלושת הפרמטרים האלה, הסיכוי שלכם להתקבל למשרת Data Analyst הוא די גבוה. לעומת זאת, אם אתם חלשים בשלושתם, זו הולכת להיות דרך קשה. האתגר האמיתי מגיע כשאתם נמצאים איפשהו באמצע. 

עכשיו הגיע הזמן לחשוב מה אתם יכולים לעשות כדי לשפר את הסיכויים שלכם. 

  • אם כבר יש לכם רקע וניסיון רלוונטיים, ברכות! כנראה יהיה לכם קל יותר מאחרים. עם זאת, אם יש לכם רקע רלוונטי אך אינכם מקבלים הצעות רלוונטיות, אולי כדאי לרענן את הידע או לחשוב מחדש כיצד אתם מציגים את עצמכם בפני מעסיקים פוטנציאליים. 
  • ישנם גם אנשים בעלי כישרון טבעי ביכולות אנליטיות ולמידה גבוהות, והם עשויים להצליח בתחום ה-Data Analyst גם ללא ניסיון רב. 
  •  לבסוף, יש כאלה עם תשוקה יוקדת לתחום שמוכנים לעשות כל מה שצריך כדי שזה יקרה, גם אם אין להם עדיין ידע או ניסיון רשמי. עם מסירות ונכונות ללמוד, כל אחד יכול להמשיך בקריירה בניתוח נתונים. 

חשוב לשאול את עצמכם איפה אתם עומדים על הציר הזה ולהעריך את המשאבים שלכם. בעוד שידע וניסיון רלוונטי חשובים, נחישות היא גורם המפתח להצלחה בכל תחום, כולל ניתוח נתונים. 

נחישות היא מילת המפתח בהשגת קריירה מצליחה כדאטה אנליסט 

כמו בכל תחום, אם יש לכם תשוקה ורצון ללמוד את הנושא, באופן טבעי תהיה לכם יותר מוטיבציה להתמקצע בו ולהגיע ליעדים שלכם. 

אבל איך תדעו שאתם באמת נחושים? להלן מספר סימנים שכדאי לשים לב אליהם: 

  • ראשית, אתם יכולים לפתח תחביב חדש בשעות הפנאי הכולל ניתוח נתונים וחיפוש תובנות. 
  • שנית, הקדישו זמן פנוי לחקר כלים ושיטות חדשות  
  • ולבסוף, גם אם תתמודדו עם דחיות מרובות מצד מעסיקים פוטנציאליים, עדיין תהיו נחושים להמשיך ולחפש הזדמנויות ולרדוף אחרי עבודת החלומות שלכם. 

בסופו של דבר, תשוקה אמיתית לתחום ניתוח הנתונים, בשילוב עם נכונות ללמוד, לתכנן ולהשתפר ללא הרף, יכולה להגדיל משמעותית את הסיכויים שלך לזכות בתפקיד החלומות שלכם בחברה מובילה. 

אוקיי, איך ממשיכים ומשיגים את קריירת החלומות כדאטה אנליסט? 

לאחר שתבססו את העניין והרצון שלכם לעסוק בתחום הדאטה, השלב הבא הוא לצבור ידע וניסיון בתחום. ניתן להשיג זאת על ידי למידת קורסים, השתתפות בסדנאות או סמינרים וקריאת ספרים ומאמרים רלוונטיים. בנוסף, כדאי לכם לשקול התמחות או תפקידים ברמה התחלתית על מנת לצבור ניסיון מעשי ולבנות תיק עבודות. 

כמו כן, חשוב להתעדכן בטרנדים וההתפתחויות האחרונות בתחום על ידי קריאת בלוגים וכתבות על התעשייה, השתתפות בוובינרים ויצירת קשרים עם דאטה אנליסטים נוספים. 

ככל שהמשיכה והזיקה שלכם לתחום תהיה יותר גבוהה - יגדל הסיכוי שלכם להתקדם ולהתפתח בתעשייה במהירות. 

אז מה הדרך הכי יעילה ומהירה להשתלב בתחום ולהתמקצע כדאטה אנליסט? 

השקעה בלמידה ופיתוח מקצועי היא המפתח לקריירה בתחום, למרות שיש הרבה קורסים מצוינים זמינים, חשוב לבחור תוכנית ששמה דגש על ידע מעשי והתנסות מעשית. על ידי השקעה בהשכלה הנכונה ותרגול בשעות הפנאי, תוכלו לבנות את הבסיס התחום ולהגדיל את הסיכויים להתחיל במשרת דאטה אנליסט בחברה מובילה. 

קורס דאטה אנליסט למתחילים או בעלי רקע בתחום 

קורס דאטה אנליסט ב-HackerU הוא המקיף ביותר מסוגו ואינו מצריך ידע או ניסיון קודם בתחום.מתאים לאנשים שרוצים לעשות הסבת מקצוע או כמקצוע ראשון  

בעזרת ייעוץ והכוונה ושלב מיון קפדני האורך כ-20 שעות, נוכל לבדוק יחד את התאמתכם לתחום. 

במסגרת ההכשרה שלכם תקבלו גם ייעוץ והכוונה, גם מיון וליווי, גם הכשרה ולבסוף כמובן השמה לתפקיד הראשון שלכם כדאטה אנליסטים. הכל במקום אחד. 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה