הסבה מקצועית להייטק

העולם החדש בהייטק – מגוון יותר מאי-פעם

בעבר מסלול החיים של כולם בארץ היה די קבוע וברור

לאחר סיום השירות הצבאי, אנשים היו עובדים בעבודות זמניות, המשיכו לתואר ואז התחילו את הקריירה שאיתה היו ממשיכים עד גיל הפרישה.  
למרות שהיו מקרים בודדים של אנשים שהחליפו מקצוע או עבודה, הרעיון של "הסבה מקצועית" היה נראה מופרך. 

מעריכת דין לעיצוב גרפי - האם זה אפשרי? 

בואו ניקח כדוגמא שני מקצועות שאין ביניהם קשר- עריכת דין ועיצוב גרפי. 
מישהו עושה תואר, מתחיל לעבוד במשרד עורכי דין וכעבור כמה שנים מחליט שהמקצוע הוא לא בשבילו. 
הוא מתחיל לבחון אופציות קריירה אחרות ומתחיל לפתח זיקה לעולמות העיצוב הגרפי. 

פעם, צעד שכזה היה נראה בלתי אפשרי, איך באמצע החיים מתחילים הכל מאפס ומשנים את המסלול? 
כיום, ישנם משאבים רבים שמטרתם לעזור לאנשים המעוניינים לבצע החלפת קריירה, קיימים מסלולי הכשרה מגוונים לכל התחומים שניתן לסיים כעבור מספר חודשים בלבד. 

עם חשיבה נכונה ונכונות להתאמץ, בהחלט אפשר לשנות קריירה ולמצוא הגשמה במקצוע חדש.  
זוהי רק דוגמה אחת ממסלולי הקריירה הרבים העומדים לרשותם של מי שפתוחים ללמוד מיומנויות חדשות ולממש את התשוקות שלהם. עם מסירות ועבודה קשה, כל אחד יכול ליצור קריירה מספקת בתחום שהוא אוהב. 

הסבה מקצועית - איך עושים את זה? 

הכשרה מקצועית יכולה להיות כלי רב ערך עבור אנשים ששוקלים לשנות קריירה.  
לפני שמתחילים בכל סוג של תוכנית הסבה, חשוב לחשוב היטב על העבודה הנוכחית שלכם ומה תרצו להשאיר מאחור. 

האם אינכם מרוצים ממקום העבודה הנוכחי שלכם, או שהמקצוע עצמו אינו מספק יותר? על ידי זיהוי הגורמים העיקריים לחוסר שביעות הרצון שלכם, תוכלו לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי איזה סוג של הכשרה או השכלה יעזרו לכם להשיג את יעדי הקריירה שלכם. הכשרה מקצועית יכולה לספק את הכישורים והידע הדרושים כדי להצליח במקצוע חדש, וזו יכולה להיות דרך מצוינת להפנות את הקריירה שלכם לכיוון חדש ומרגש. 
אם חוסר שביעות הרצון שלכם מהעבודה הנוכחית נובעת אך ורק ממקום העבודה, כדאי לשקול האם אולי תוכלו למצוא הגשמה במקצוע שלכם בחברה או בארגון אחר. עם זאת, אם הגעתם להבנה שמיציתם את תחום העיסוק שלכם, סביר להניח שהגיע הזמן לבחון אפשרויות אחרות.  

לפני שעושים את הקפיצה, חשוב לחקור את שוק העבודה ואת מסלולי הקריירה השונים שעשויים לעמוד לרשותכם. כיום, יש יותר הזדמנויות מאי פעם לחקור תחומים חדשים ומגוונים. חשוב להיות פתוחים לאפשרויות שאולי לא נראו כמתאימות בעבר. על ידי בחינה מדוקדקת של האפשרויות שלכם וניצול המשאבים העומדים לרשותכם, תוכלו לבצע מעבר מוצלח למקצוע חדש שהוא מספק ומתגמל כאחד. 

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר בוחנים שינוי קריירה הוא הנכונות שלכם לשינוי באורח החיים ובגישה לעבודה שלכם. אם התרגלתם לקצב מסוים במקצוע הנוכחי שלכם, סביר להניח ששינוי יביא לכמה היבטים חדשים שתצטרכו להסתגל אליהם. זה נכון במיוחד אם אתם שוקל להיכנס לתעשיית ההייטק, שבה הדרישות ותרבות העבודה עשויות להיות שונות לגמרי ממה שהורגלתם אליה. חשוב להכין את עצמכם נפשית ורגשית למעבר הזה ולהיות פתוחים לאתגרים וחוויות חדשות. 

לבסוף, לפני קבלת החלטות לגבי מסלול הקריירה שלך, חיוני לעשות את המחקר ולאסוף מידע רב ככל האפשר על המקצוע שאתם מעוניין לעסוק בו. לא מספיק להגיד "אני רוצה לעבוד בהייטק". אתם צריכים לחקור את התחומים השונים בתעשייה, כגון אבטחת מידע, בניית אתרים, תכנות ותחומים אחרים שעשויים להתאים לכישורים ולתחומי העניין שלכם. ייתכן שתרצו לשקול מסלולים יצירתיים יותר שלא קשורים באופן ישיר להייטק, כמו אנימציה בתלת מימד, שיווק דיגיטלי ועיצוב גרפי. ככל שתדעו יותר על התחום שמעניין אתכם, כך תהיו יותר מוכנים לעשות את המעבר לקריירה חדשה. 

למרות ששינוי קריירה הוא אף פעם לא תהליך קל, זה יכול להיות מתגמל ומספק להפליא. זה מציע הזדמנות לחקור תחומי עניין חדשים, להרחיב את מערך הכישורים שלך, ואולי להגדיל את פוטנציאל הרווחים שלך. עם חשיבה נכונה, הכנה ונחישות, כל אחד יכול לעבור בהצלחה לקריירה חדשה וליהנות מחיים מקצועיים מספקים ומוצלחים. 

בחרתם בהייטק, מה עכשיו? 

אנשים רבים שמחליטים לעבור לקריירה בהייטק ישר מתחילים לבדוק היכן כדאי ללמוד. 
לפני שאתם מתחילים לחפש קורסים באינטרנט, חשוב קודם כל לזהות איזה תחום בתעשייה הכי מושך אתכם. כפי שציינו קודם, חשוב לבחור את המקצוע הרצוי לפני שתתחיל בתוכנית לימודים או הכשרה כלשהי. כך תוכלו למנוע הפתעות או אכזבות במהלך תהליך הלמידה ולהבטיח שאתם מנהלים קריירה שמתאימה באמת לתחומי העניין והחוזקות שלכם, במקום פשוט לבחור מקצוע בגלל ששמעתם מחברים שמרוויחים בו הרבה כסף. 

תעשיית ההייטק מציעה שפע של תחומים, אם יש לכם יכולות אנליטיות ואתם טובים בפתרון בעיות ומתמטיקה, תוכלו לבחון את עולמות הדאטה, דוט נט או הסייבר.  
אם אתם תופסים את עצמכם כאנשים יצירתיים ואסתטיים, ייתכן שתחומים כמו אנימציה בתלת מימד או עיצוב גרפי יוכלו לדבר אליכם. 

תפקיד נוסף ומבוקש במיוחד בעולם ההייטק הוא ה-QA. 

בודקי התוכנה עושים את כל הבדיקות החשובות לפני שמוצר או תוכנה עולים לאוויר, מדובר בתפקיד שנחשב לדריסה ראשונה מעולה לעולם ההייטק. 

הרשימה כמובן ממשיכה ויש מגוון רחב מאוד של תחומים, ניתן להיכנס למבדק ההתאמה של HackerU (להוסיף לינק) ולראות מה המקצוע שיכול להתאים לכם. 

אז מה הכי כדאי ללמוד בהייטק? 

כדי לבחור את המסלול הטוב ביותר לקריירה החדשה שלכם בהייטק, עליכם לקחת בחשבון גורמים כמו כמות הזמן והכסף שתוכלו להשקיע ואיזו מסגרת מתאימה לכם ביותר. אין לזלזל בהכשרה מקצועית ונדרשת סבלנות ורצון עז להצליח. 
מבלי להשקיע את הזמן והמאמץ הנדרשים, עלול להיות קשה לעבור בהצלחה למקצוע חדש, במיוחד בעולם התחרותי של ההייטק. 

HackerU מקבוצת TDX העולמית היא 'החממה' להכשרת דור העתיד של תעשיית ההייטק, Shop Stop One עבור אנשים שרוצים לעשות שינוי בחייהם המקצועיים. ולהשתלב בענף הייטק הישראלי אצלנו תקבלו גם ייעוץ והכוונה, גם מיון וליווי, גם הכשרה וגם השמה במקום אחד. 

לקריאה על מסלולי ההכשרה אצלנו ב- 'החממה'  >

  1. קורס סייבר ואבטחת מידע 
  1. קורס שיווק דיגיטלי 
  1. קורס עיצוב גרפי עם התמחות ב-UI UX 
  1. קורס בדיקות תוכנה QA 
  1. קורס פיתוח אוטומציה ל-QA 
  1. קורס ניהול תשתיות תקשורת CISCO 
  1. קורס ניהול רשתות SYSTEM 
  1. קורס גיימינג ופיתוח משחקים 
  1. קורס אנימציה בתלת מימד 
  1. קורס בניית אתרים Full Stack Development 
  1. קורס Data Analyst & BI 
  2. קורס UI UX איפיון חווית המשתמש ועיצוב לדיגיטל 
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה