קבלת החלטות היא אחד הנושאים הכי חמים ומעניינים שיש. בכל יום בני האדם מקבלים מספר עצום של החלטות, פשוטות ומורכבות. החלטה פשוטה יכולה להיות באיזו משחת השיניים נצחצח שיניים בבוקר ועד לזוג המכנסיים אותו נלבש. החלטות מורכבות יותר והרות גורל הן למשל: האם להתחתן, עם מי ומה הקריירה המקצועית אותה אבחר.

ואם מדברים על ההחלטה בבחירת קריירה מקצועית אז כדאי להכיר את אחד המקצועות הכי מתפתחים ומבוקשים בעולם ההייטק: אנליסט נתונים.

 

מה

מיהו איש הדאטה אנליסט (DATA ANALYST)?

 

אנליסט נתונים הוא תפקיד שעוזר לחברות לעשות סדר במגה-נתונים שלא קיים סיכוי ריאלי להקיף אותם ללא כלי בינה מלאכותית, שבהם אנליסט נתונים עושה שימוש. תפקידו של האנליסט הוא להיות אחראי על איחזור ואיסוף נתונים, לארגן אותם ולבסוף לעשות בהם שימוש כדי לזהות מגמות ולפתור בעיות בכל קנה מידה.

מגוון החברות הזקוקות לאנליסט נתונים הוא גדול מאוד. כיום כל חברת הייטק, בנק או רשת סופרמרקטים מבוססות על החלטות עסקיות המתקבלות אחרי פילוח עצום של נתונים. על בסיס הנתונים השונים שהאנליסט אוסף ומנתח, הוא בונה תוכנית עסקית ושמטרתה ליצור תובנות עסקיות שיעזרו למנהלי החברה לקבל החלטות עסקיות.

מנתח הנתונים פועל בשלוש זירות: הראשונה – להכיר את האלגוריתם, השנייה – ליצור אופטימיזציה למידע והשלישית – להבין את המשמעות וההקשרים בתוך מבנה הידע במערכת, כלומר להפוך את המידע לידע רב ערך לארגון.

גרפים, תרשימים, טבלאות, מסדי נתונים וכל צורה כמותית המאפשרת הצגה חזותית של נתונים הם חומרי הגלם של עבודת דאטה אנליסט. איש הדאטה אוסף את המידע ויודע להפיק ממנו תובנות רלוונטיות. למשל, האם הלקוחות החדשים שהצטרפו למועדון הלקוחות של רשת הסופרים 'אושרי לוי', נרשמו באמצעות האתר או באמצעות נציג בסופר? מידע כזה על הרישום יכול להוביל למשל למסקנה כי צריך להוסיף נציגים פרונטליים או להגדיל את הפרסום ברשת, הכל בהתאם למידע שהתקבל.

מה ההבדל בין דאטה אנליסט לדאטה סיינטיסט

מקצוע אנליסט נתונים הוא מקצוע מגוון ובמהלך השנים נוצרו למעשה שני תפקידים מרכזיים: דאטה אנליסט ודאטה סיינטיסט. חשוב לדעת שבשני התפקידים עובדים עם נתונים אך כל אחד מהם בוחן את הנתונים מזווית אחרת, כאשר ההבדל העיקרי בתחומים הוא בהיקף המידע.

דאטה סיינטיסט עוסק במאקרו - הוא מנתח כמות רחבה יותר של מידע וקבלת ההחלטות שלו היא רוחבית וארוכת טווח. לעומת זאת דאטה אנליסט מנתח את המידע ברמת המיקרו וקבלת ההחלטות שלו עוסקת במימוש תובנות הניתנות לביצוע ברמה המיידית. כאשר תחום הפעילות המרכזי שלו הוא בפיתוח מודלים.

מכיוון שהטיפול במידע שונה בכל אחד מהתפקידים אז יש גם הבדל בין מה שצריך לדעת דאטה אנליסט למה שצריך לדעת דאטה סיינטיסט.

הרקע השונה בא לידי ביטוי במיומנויות השונות: כדי להיות אנליסט נתונים נדרש להגיע עם כישורי תכנות ב-R ובפייתון, כישורים סטטיסטיים וידע במתמטיקה, כריית נתונים, עבודה עם מחסני נתונים, כישורים הקשורים בהדמיית נתונים. כלים אלה עוזרים להם לענות על שאילתות קיימות כמו למשל, מה הסיבה לכך שקמפיין שיווקי עבד טוב יותר בפלטפורמה מסוימת ומדוע המכירות עלו ברבעון זה ולא אחר. 

לעומתם, דאטה סיינטיסט פחות מתמקדים בעבר אלא בעתיד זאת באמצעות שאילתות, כתיבת אלגוריתמים ובניית מודלים סטטיסטיים. לרוב מדעני נתונים עובדים דרך הטיפול שלהם בנתונים היא באמצעות תהליך רב שלבי של Data Mining . התהליך כולל טיפול בנתונים מפיצוח האתגר העסקי דרך מרחב הנתונים ועד בחינת היבטים כמו אופי וטיב הנתונים ועד לפיתוח מודלים לכריית נתונים, הפקת תובנות מהתוצאות המתקבלות וליווי האנליסטים בהטמעת פתרונות הדרושים. 

קורס DATA ANALYST בהאקריו

על מנת להשתלב במקצועות אלה חשוב ללמוד קורסים מקצועיים השמים דגש על הכשרה מעשית. מסלול ההכשרה בהאקריו יעניק לך את מירב הכלים להצלחה. מסלול ההכשרה כולל את המודולים המתקדמים ביותר של חברת Microsoft אם ההסמכות המתקדמת ביותר כיום בשוק העבודה. 

הקורס מתבסס על למידה מעמיקה ופרקטית של נושאים כמו: שימוש במערכות BI מתקדמות מבית היוצר של Microsoft. בנוסף הקורס שם דגש על שפת התכנות Python עם התמחות ב - DATA המובילה את עולם ניתוח הנתונים; קורס דאטה אנליסט מפגיש את המועמדים עם מערכות המידע העולמיות של סוגי בסיסי הנתונים כגון: Big Data ,Relational database; עוד נלמדים תחומים כגון: MYSQL, DWH, SQL-Server, ETL ועוד.
בנוסף למסלול הלימודים הפרקטי של קורס דאטה אנליסט, ישנם יתרונות נוספים:
מלגות לימודים גבוהות למתאימים וקרן שכל המאפשרת לימודים בראש שקט באמצעות פריסת שכר הלימוד לתשלומים והתחייבות חוזית לעבודה למסיימי הקורס.

 

אז היתרונות בלימודי קורס דאטה אנליסט הם ברורים ועכשיו גם ברור לכם יותר מה בדיוק לחפש. ב-HackerU תוכלו ליהנות מהיתרונות שהוזכרו כאן ואפילו מיתרונות נוספים. יועצי הלימודים של HackerU עומדים לרשותכם וישמחו לענות על כל שאלה בנושא.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה