ראש בראש: מה עדיף ללמוד  Data Analyst או DBA?

תחום הביג דאטה נחשב לאחד התחומים המתגמלים ביותר בתעשיית ההייטק. אבל מילת הקסם "ביג-דאטה" היא רק שם שכולל תחומים רבים שיש ביניהם הבדלים מהותיים, החל מהעבודה עצמה, האתגר המקצועי וכמובן המשכורת.

שני תחומים שמושכים הרבה מאוד מתעניינים בעולם הביג-דאטה הם DBA ו-Data Analyst. אם גם אתם מאלה שמתעניינים בעולמות הביג-דאטה ומוצאים את עצמכם מתלבטים מה ללמוד כדאי לכם להכיר את הדמיון והשוני בין שני התחומים. כך שבסופו של דבר תקבלו את ההחלטה שמתאימה לכם ביותר.

קורס DBA או קורס Data Analyst, מה עדיף ללמוד?

ההבדל המקצועי 

תפקידו של מומחה DBA (ראשי התיבות של Database Administrator) הוא לבנות את מסד הנתונים של העסק/חברה ולנהל אותו. בנוסף הוא צריך לתחזק את מסד הנתונים באופן קבוע, לפתח שאילתות שיאפשרו לעדכן את מסד הנתונים וגם לתחקר אותו בצורה מהירה ומדויקת.

זהו תפקיד חשוב משום שבעידן הטכנולוגי של ימינו כל ארגון מחזיק Database שמהווה את הלב של העסק. בלי המידע הקיים הארגון לא יכול להתנהל משום שכל תהליך קבלת ההחלטות מתבסס על מידע זה. המטרה של מסד הנתונים היא פשוט לשמור את המידע ולעשות שימוש בהקשר לפעילות של אותו הארגון. זו יכולה להיות רשימת המוצרים שמוכר הארגון, רשימת הספקים החיצוניים שמספקים שירותים לעסק, הלקוחות שקונים מהעסק ועוד.

לעומת מומחה DBA שמתעסק בעיקר במאגרי מידע הרי שמומחי דאטה אנליסט צריכים להביא איתם לא רק התמחות במידע אלא גם הבנה מעמיקה בעולם העסקים. הם לא דואגים רק לאיסוף המידע הקיים במסד הנתונים אלא גם לניתוח המידע הקיים והמלצות על הצעדים הנדרשים מבחינה עסקית. האופן בו הם מבינים את המידע הוא קריטי משום שהפרשנות שלהם עשויה להיות זו שתשפיע על המדיניות העסקית של החברה.

לכן התפקיד של מומחי דאטה אנליסט הרבה יותר רחב ומגוון. הם צריכים להיות להתמחות ב:

  • לשלב בין הבנה עסקית ליכולת גבוהה של ניתוח נתונים
  • להיות מכוונים לשיפור הביצועים של החברה
  • לכתוב דוחות ברמה גבוהה שישכנעו את מקבלי ההחלטות מה נכון לעשות
  • לדעת איך לחסוך כסף לחברה/לייצר עבורה כסף

למשל, דאטה אנליסט יכול להגיע למסקנה שלקוחות חברת האשראי שבה הוא עובד מתגוררים בעיקר באזורים מסוימים בארץ. לכן הוא יכול על סמך נתון זה ונתונים אחרים להמליץ על השקעה פרסומית באזורים אלה. כך או אחרת, מה שחשוב הוא שיש לעמדה שלו משקל גדול מאוד.

אפשר גם להסביר את העניין בצורה ציורית: איש DBA הוא כמו חקלאי שאחראי על גידול התבואה מהאדמה. המטרה שלו היא להוציא את הנתונים מהשרתים. לעומת זאת מומחה דאטה אנליסט הוא כמו שף, שאחראי על הוצאת התובנות המעניינות מהשרתים כשהוא יוצר באמצעותן משהו חדש ובעל משמעות.

גיוון תפקידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: יש הרבה יותר תפקידים בתחום הדאטה אנליסט לעומת תפקידי ה-DBA. תפקידי הדאטה אנליסט כוללים למשל: Data Sciences, Data Engineer, תוכניתן DATA, פיתוח BI ועוד. תפקיד ה-DBA הוא הרבה יותר ספציפי וטכני ולכן היצע המשרות בו הרבה פחות מגוון.

לכן גם המשכורות המשולמות במקצועות הדאטה-אנליסט יכולות להגיע לסכומים גבוהים יותר (בכפוף כמובן לחברה ולתפקיד בו תעבדו). לכן, המסלולים בהייטק דרך תפקידי דאטה אנליסט פותחים יותר אפשרויות בתעשיית ההייטק.

עדיין מתלבטים? הקורס של האקריו יפתור לכם את הבעיה

קורס Data Analyst & BI בהאקריו מכשיר את הסטודנטים להצלחה כבירה, כשהם לומדים להשתמש במערכות BI מתקדמות ורלוונטיות. במקביל, הם גם ילמדו את מערכת ה-Power BI. תהיינה התמקדות עיקרית ומקיפה על שפת הפיתוח פייתון, השפה שכל איש Data Analyst חייב להכיר. לאחר מכן, הסטודנטים גם לומדים לעומק מערכות מידע עולמיות של סוגי בסיסי נתונים, כמו: Big Data , Relational database. כמובן, ואולי כמעט הכי חשוב, בקורס שמנו דגש עצום גם על SQL וכל מה שקשור לכך.

למי שעדיין מתלבט בין דאטה אנליסט ל-DBA נאמר רק שהקורס מקיף גם את רוב החומר הנלמד למקצוע ה-DBA. לכן גם שמי שמתקשה להחליט ורוצה לרכוש לעצמו מיומנויות גבוהות לא רק בתחום הדאטה אנליסט אלא גם בתחום ה-DBA יוכל לעשות זאת באמצעות הקורס.

רוצים לקבל עוד פרטים על קורס דאטה אנליסט בהאקריו? הירשמו בטופס לקביעת שיחה עם יועצי הלימודים שלנו, או לחצו כאן >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה