בכל כניסה שלנו לאינטרנט או לטלפון הנייד אנחנו פוגשים בשיווק דיגיטלי. פרסומות, אפליקציות, רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט, גוגל - כולם חלק משיווק דיגיטלי. לכן זה לא פלא שבשנים האחרונות מדובר באחד המקצועות הכי חמים בעולם האינטרנט. השיווק הדיגיטלי הוא כל כך רחב וכולל תחומי עניין מגוונים, אנשים עם כישורים שונים וציפיות שכר המשתנות מנישה לנישה.

מי שמעוניינים להשתלב בתעשיית השיווק הדיגיטלי צריכים בראש ובראשונה להחליט החלטה משמעותית שעשויה להשפיע על כל הקריירה המקצועית שלהם: איפה ללמוד? האם לפנות ללימודי תואר ראשון או דווקא בקורס הכשרה מקצועי.

קורס שיווק דיגיטלי VS  תואר ראשון

לשתי האפשרויות של לימודים במסגרת תואר ראשון או במסגרת קורס שיווק יש יתרונות וחסרונות: היבטים כלכליים, אורך התואר, האפשרות למצוא עבודה, אופי הלימודים ועוד. ברור גם שאין תשובה אחת המתאימה לכל המועמדים - יש כאלה שיתרונות מסוימים "ידברו" יותר אליהם בעוד מועמדים אחרים ידגישו דווקא יתרונות אחרים. לכן חשוב להבין את ההבדלים הקיימים בין המסלולים כדי לבחור את הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

משך הלימודים:

לימודי תואר בתקשורת נמשכים בממוצע בין שלוש לארבע שנים, בכפוף למוסד הלימודים. לעומת זאת קורסי שיווק דיגיטלי נמשכים בין חצי שנה עד לשנה. בנוסף לימודי תואר נלמדים בדרך כלל בשעות קבועות בלי אפשרות לגמישות, בעוד קורסים בשיווק דיגיטלי ניתן בדרך כלל ללמוד בשעות גמישות ואפילו דרך האינטרנט בלי להיות תלויים בתנועה בכביש, במזג האוויר וכו'.

אם אתם מעוניינים למשל לעבוד תוך כדי הלימודים או להקדיש זמן לחברים ובילויים, קורס שיווק קצר וממוקד כנראה יהיה אפשרות טובה יותר עבורכם.

פרקטיות:

הכשרה באמצעות קורס שיווק היא פרקטית יותר. תלמדו אך ורק מה שקשור לעבודה בתחום כך שתוכלו להפוך לאנשי דיגיטל עם סיום הלימודים. לכן תגלו שחומר הלימודים משתנה בקורסי שיווק מדי שנה ותחומים חדשים נוספים כל הזמן בהתאם לדרישה בשוק העבודה. מי שאחראים לעדכון הידע השוטף הם המרצים שבקורסי שיווק עובדים בתעשייה ומכירים את הדרישות המשתנות בשוק. לכן תלמדו בקורסים אלה נושאים כמו: PPC, אימייל מרקטינג, קידום ממומן ואורגני, גוגל אנליטיקס, רשתות חברתיות ועוד.

לעומת זאת לימודי תואר ראשון נחשבים לרחבים יותר מבחינה תיאורטית כאשר נושאים כמו "תולדות התקשורת" נלמדים במסגרת התואר.
הידע הלימודי אינו מתעדכן מדי שנה בהתאם לדרישות שוק העבודה משום שמרבית המרצים מתפרנסים מהוראה ולא בעבודה באחת מכלי התקשורת. לכן כדאי להחליט קודם ללימודים האם אתם מעדיפים תואר פרקטי המותאם לשוק העבודה או תואר שייתן לכם ידע מגוון אך לא רלוונטי.

השתלבות בשוק העבודה:

בלימודי קורס שיווק דיגיטלי יוצאים עם תיק עבודות שאותו תוכלו להציג בפני מעסיקים עתידיים וישקף את היכולות המקצועיות שלכם. בלימודי תואר תקבלו תעודה המעידה על כך שאתם בוגרי תואר ראשון אך לא יהיה לכם תיק שאיתו תוכלו לבוא לראיונות עבודה.

בנוסף קורסי שיווק מבטיחים פעמים רבות השמה לשוק העבודה כך שבמידה וסיימתם את הקורס תוכלו להשתלב בתעשייה. את תהליך ההשמה מלווים צוותי השמה שנמצאים אתכם לכל אורך התהליך: כתיבת קורות חיים, חיפוש אחרי משרות, הכנה לראיונות עבודה ועוד. לעומת זאת לימודי תואר בתקשורת מוגבלים בדרך כלל ללימודים עצמם ואין כל התחייבות להשמה בתחום.

התרשמות המעסיקים:

בעבר היה נהוג לחשוב שתואר ראשון מרשים יותר את המעסיקים. אך כיום נראה כי דווקא קורסים מעשיים נחשבים יותר בעיניהם. המעסיקים לא מתעניינים בתעודה, אלא ביכולות הפרקטיות של המועמד שזו הסיבה שבעצם בגללה הם רוצים להעסיק אותו. לכן קורסי הכשרה "מנבאים" בצורה טובה יותר את היכולות של המועמד.

מה עושים אחרי הקורס?

עם סיום הקורס תוכלו להיחשף לאופציות מרתקות לקראת קריירה בתחום. תוכלו להיות אנשי PPC המתמקצעים בקידום ממומן, לכותבי תוכן משויפים היודעים להעביר את המסר בצורה מדויקת, לאנשי SEO היודעים לקדם תוכן אורגני.
אלה שיכוונו גבוה יוכלו להשתמש בכלים שלמדו בקורס על מנת להפוך לאנשי ומנהלי דיגיטל.
לא רק אופי התחומים מגוון אלא גם אפשרויות ההעסקה. בתחומי השיווק קיימת גמישות מרבית וניתן לעבוד במודל היברידי כשכירים או להיות עצמאיים. צריך לזכור שכל שנדרש הוא לפטופ ולכן ניתן לעבוד מהבית או מכל מקום בעולם שבו ניתן להתחבר לרשת.

לפרטים מלאים על קורס שיווק דיגיטלי והסילבוס העדכני >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה