על מנהל הדיגיטל של היום מוטלת אחריות רחבה, לרכז את כלל הנתונים והכלים כדי להוציא את המקסימום מהתוכן והמערך השיווקי של הארגון. לכן, היכרות מעמיקה עם קידום אתרי אינטרנט היא מחייבת

במסגרת המעבר מהשיווק המסורתי לשיווק הדיגיטלי בעידן האינטרנט, השתנה גם תפקידו של מנהל השיווק הארגוני, כשהכיוון הוא מנהלי דיגיטל בוגרי מסלול כלשהו של לימודי שיווק באינטרנט, הנדרשים להתאים את ניהול הקמפיינים לפלטפורמות העדכניות.

בעבר פנו הקמפיינים למדיה כגון טלוויזיה, רדיו, עיתונות מודפסת ושלטי חוצות. היום עברו הקמפיינים לבאנרים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות באפליקציות, מחשבים ניידים ועוד. הבאנרים, עמודי הנחיתה, ההפניות ("לידים") וכיוצא באלו, מעסיקים את מנהלי הדיגיטל של היום, שרבים מהם גם למדו קורס מנהלי מדיה חברתית.

מאחר ואותו מנהל מופקד על אנשי השיווק, הקידום ברשתות החברתיות, כותבי התוכן וכדומה, עליו לשלוט גם בכל הקשור בקידום אתרים. תחום זה מאגד פרמטרים כמו מילות מפתח לחיפוש ברשת, שליטה באלגוריתמים של מנועי החיפוש ומבט רחב על הרשת.

כך יכול המנהל למדוד באמצעים דוגמת "גוגל אנליטיקס" או "גוגל אדוורדס" את צרכי הקמפיינים ואת איכות הקמפיינים שהוא מנהל בעזרת הצוות שלו מבחינת חשיפה, כניסות, היענות, הרשמה ומדדים נוספים, שבשורה התחתונה מלמדים כמה כסף נכנס לארגון בכל קמפיין.

כדי לדעת מה לדרוש מכותב התוכן שלו, איש הקידום או צוות השיווק, על אותו מנהל דיגיטל לשלוט בעצמו במרכיבי הקידום, להכיר את העבודה של האנשים שלו ולדעת איך מבצעים מחקר מילות מפתח, לדוגמה. את הידע הזה הוא יכול לרכוש במסגרת קורס קידום אתרים.

קורס קידום אתרים – ידע שהוא כוח עבור מנהל הדיגיטל

כאמור, מנהל הדיגיטל בעידן של היום חייב לעבור בעצמו קורס קידום אתרים, כדי שיוכל לנהל את אנשי הקידום והתוכן עליהם הוא מופקד, שבדרך כלל יהיו מוסמכים ב-SEO ו-PPC וישלטו בנושא קידום אתרים אורגני וממומן בגוגל - הן על בסיס קליקים והן על בסיס לינקים.

כדי שיוכל לפקח בצורה מיטבית ולהכיר את הכלים למקסם את הצלחת הקמפיין ולמדוד אותו בזמן אמת, על מנהל הדיגיטל לעבור בעצמו הסמכה במסגרת כזו. המנהל נדרש לראייה רחבה, בה הוא מרכז את כלל המדדים על פעילות הקמפיינים והערוצים הדיגיטליים של הארגון ומוודא שפעילותם עולה בקנה אחד עם צרכי ומטרות החברה.

הרשת היא מן ים סוער ועמוס במידע, קמפיינים, מילות מפתח, סלוגנים וכדומה. מנהל הדיגיטל הוא הקברניט שנדרש לנווט ביעילות ומקצועיות את ספינת הארגון.

בסופו של דבר, כל חברה רוצה למקם את עצמה בראש תוצאות החיפוש בקטגוריה שלה במנועי החיפוש. מאחורי ההופעה בראש הרשימה יש מערך שלם, שמורכב ממילים וביטויי מפתח, תכנון אסטרטגי ומקצועי של הזנת תכנים רלוונטיים, באתר החברה ובאתרי אינטרנט רלוונטיים. כיום לימודי שיווק בלבד כבר אינם מספיקים.

קורס מדיה חברתית בהחלט יכול להוסיף למנהל דיגיטל, אבל איש מקצוע שהוסמך במסגרת קורס קידום אתרים, שווה הלכה למעשה ובפועל יותר כסף עבור הארגון בו הוא עובד.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה