גיוס עובדים בתחום ההייטק דורש שאילת שאלות רבות. איפה נוכל לפעול לטובת משימה זו? ננסה להסביר כאן על מספר שיטות גיוס עובדים למשרות הייטק ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום. ישנן שיטות חינמיות וישנן שיטות בתשלום כלשהו.  ננסה להתמקד כאן בשיטות שעלותן אפסית – מהן מומלץ להתחיל ראשית כל, לטובת חיסכון כספי מרבי.

גיוס עובדים באמצעות לוחות דרושים באינטרנט

כולנו נתקלנו, בשלב כזה או אחר, באתרי דרושים עבור גיוס עובדים, המציגים קטגוריה ייחודית למשרות הייטק. לוח דרושם המכבד את עצמו (למשל, אלו שבאתר אולג'ובס), יציג גם פינה של מומחים, ובמקרה זה – מומחי הייטק. קיימים גם אתרי אינטרנט המתמקדים באופן בלעדי במשרות הייטק (כלומר, אין אלו לוחות דורשי עבודה כללים) צוות אתר כזה יוכל לסייע לכם ביתר יעילות, ביחס לאתרים כללים, מאחר ויש ברשותם כבר את הידע והניסיון הממוקד בתחום ההייטק (לדוגמא – תוכלו להתמקד בחיפוש אנשי QA, או מומחי בסביבת עבודה Linux, אנשים שעבדו כראשי צוות, ועוד). כדי לבצע גיוס עובדים בתחום ההייטק, תוכלו לפרסם מודעה בחינם (ישנם אתרים בהם הפרסום הוא בחינם, אך על דורשי העבודה יהיה לשלם סכום סמלי כדי לרכוש מנוי, שיחשוף אותם למאגר גדול של משרות פנויות בתחום ההייטק).

עיתונים

עיתוני סוף השבוע, הכוללים גם מודעות דרושים בתחום ההייטק הם עדיין כלי חשוב ורלבנטי עבור גיוס עובדים לתחום זה. בכל סוף שבוע, אנשים רבים קונים, או מקבלים על לדלת ביתם, עיתוני סוף שבוע עמוסים לעייפה, וביניהם חבויים גם לוחות מודעות, ובהן מודעות שפורסמו על-ידי חברות כוח-אדם, או מנהלי חברות ועסקים, לטובת דורשי עבודה. בעיתונים אלו תוכלו למצוא חלק בלעדי עבור משרות פנויות בתחום ההייטק, בנוסף לפרטי יצירת קשר ומשלוח קורות חיים.

רשתות חברתיות ואתרי שיתוף תוכן

אתרי רשתות חברתיות ואתרי שיתוף תוכן הם כבר מזמן הדרך הטובה ביותר לגשת למידע וכן לפרסם מידע אודות גיוס עובדים. אתרי שיתוף תוכן הם בעצם גם הרשת החברתית הענפה (פייסבוק, טוויטר וכו'). נראה שאת המידע הטוב ביותר והאמין ביותר תקבלו מהחברים ברשת החברתית. כל שיהיה עליכם לעשות הוא לציין שאתם מחפשים עבודה בתחומכם. תגובות רלבנטיות לכם לא יאחרו להגיע. המלצה נוספת היא להצטרף לקבוצות שונות הנוטות לעסוק מעת לעת גם עם גיוס עובדים בתחום ההייטק (מוטב לדעת כי קיימות קבוצות פייסבוק המעלות מודעות דרושי הייטק לחברי הקבוצה בלבד, בתוך הנחה שמדובר באנשים איכותיים ובעובדי הייטק מוכשרים). תוכלו למצוא קבוצות אלו תוך שימוש במנוע החיפוש הישיר של כל רשת חברתית כזו.

להשתמש בקשרים שלכם

אין פשוט יותר מאשר לטלפן לחבר קרוב או רחוק – כאלו שכבר עובדים (או עבדו) בחברות הייטק, ולשאול אותם אודות מקומות המבצעים גיוס עובדים. מחפשי עבודה שלהם יתרון הקִרבה, הם בעלי סיכוי רב יותר למציאת עבודה בתחום ההייטק. למידע נוסף על השמה בהייטק של HackerU.
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה