המשכורות הגבוהות, התנאים המיוחדים והמשרדים שנראים כמו משחקייה למבוגרים, אין ספק שעולם ההיי טק נראה נוצץ ומושך, במיוחד למי שמחפש עבודה חדשה או הסבת מקצוע. אז איך נכנסים לעולם הזה?

אחת מהדרכים המקובלות היא תואר במדעי המחשב או הנדסת תוכנה, לימודים אלו מאוד מעמיקים בתחום התיאורטי ומקנים לסטודנטים ידע רב, אך אורכם הוא כ- 3-4 שנים ולרוב החומר הנלמד לא עדכני ביחס לשוק העבודה.
אפשרויות לימוד נוספות הן תואר הנדסאי תוכנה או קורסים מקצועיים לתכנות. מה עדיף? תשפטו בעצמכם.

לימודי הנדסאי תוכנה

לימודים הנמשכים בדרך כלל כשנתיים וניתן ללמוד אותם במגוון מכללות ברחבי הארץ, ככה שכל אחד יכול למצוא בקלות את המיקום שהכי נוח לו ללמוד בו. בזמן הלימודים הסטודנטים לומדים שפות תכנות רבות כמו: #C, JAVA, C++ ועוד. בנוסף נלמדים נושאים הקשורים לעולם ה-WEB כמו HTML, עיצוב גרפי, מערכות מידע ועוד.
בסיום הלימודים מקבלים התלמידים את הכלים שיעזרו להם להתחיל את הקריירה כמתכנתים מן המניין. אך האם זה מספיק כדי למצוא עבודה?

במרבית החברות, כשמועמד מגיש קורות חיים הוא נדרש גם להראות תיק עבודות עם דברים שפיתח בעצמו או שיפורים במערכות קוד פתוח. רוב המשרות הפנויות למועמדים ללא ניסיון הן משרות של פיתוח בסביבת קוד ספציפי אחד או שניים, לכן בתור התחלה חשוב להתמקד בשפה אחת בה תשלטו ברמה גבוהה במיוחד שעליה יתבסס תיק העבודות שלכם. בתואר הנדסאי תוכנה, את ההתמקצעות וההתעמקות בשפת התכנות הספציפית יאלץ כל תלמיד לעשות לבד לאחר הלימודים ולפי בחירה אישית שלו. בנוסף, ישנו המון חומר שנלמד באופן תיאורטי בלבד והרבה תלמידים כלל לא יפגשו עם חומר זה לאחר הלימודים.

קורס תכנות

אחד הקורסים המבוקשים ביותר בשוק בתקופה האחרונה הוא פיתוח אפליקציות ל- Android ול-IOS ואורכו בדרך כלל בין חצי שנה לשנה. קורס מסוג זה מתעדכן במהירות ונשאר תמיד רלוונטי לעולם התכנות, בניגוד לתארים בהם נושאי הלימוד מתעדכנים בתדירות נמוכה.
בקורסי התכנות סילבוס הלימודים יכול להשתנות אפילו תוך כדי הקורס עצמו, כך שהסטודנטים לומדים את החומר העדכני ביותר בתחום ומתרגלים פיתוח בשיטות שהכי מתאימות לשוק. כבר במהלך הקורס שמים דגש רב על פרויקטים אישיים על מנת להכין תיק עבודות איכותי, עליו עובדים כבר מהשלבים הראשונים של הקורס. בשונה מלימודי הנדסאי תוכנה, כאן ההתמקדות היא על שפת תכנות אחת או שתיים ולכן מתאפשרת התעמקות לתוך נבכי הקוד והפלטפורמות הרלוונטיות.

השגת עבודה

בסופו של דבר המטרה הסופית של כל הבוגרים היא כמעט זהה, השגת עבודה בהייטק ו/או פיתוח סטארט אפ אישי.
איך תשיגו את המטרה? אין תשובה אחת אחידה. חלק יתמכו ברעיון של לימודי תואר ארוכים שיפתחו לכם דלתות וחלק מהאנשים יספרו לכם שזה בזבוז זמן ובסוף היכולת האישית היא שקובעת. מה שחשוב תמיד זה תיק עבודות מרשים שיכניס אתכם לעבודה הראשונה ומשם השמיים הם הגבול. זכרו, השוק צמא לעובדים וישנו מחסור תמידי בידיים שמקלידות (קוד), לכן יחסית בקלות ניתן למצוא את המקום שיקבל עובדים חדשים ללא ניסיון תעסוקתי.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה