בהמשך לכתבה הקודמת שלי על איך לבנות קמפיין פייסבוק מוצלח, אספתי בעבורך טיפים נוספים באדיבות המקצוענים שלנו.

A/B Testing

מונח השגור בפיו של כל מנהל קמפיינים באינטרנט הינו A/B Testing. עם כל הכבוד לבניית קמפיין סופר מוצלח, כזה שהשקענו בו את מיטב זמננו והידע שלנו, בסופו של דבר אף אחד לא יכול לצפות את ההצלחה של קמפיין זה או אחר. לכן כדאי בעת בניית קמפיין לעשות בדיקות של שני אלמנטים או יותר. אפשר לעשות השוואה בין שני המינים או שכבות גיל, בין תחומי עניין שונים, אזורים גיאוגרפיים, כמובן סוגי תמונות, טקסטים שונים וכו'. לאחר מספר ימים כאשר הקמפיין צבר מספיק מידע, ניתן לעשות את ההשוואה בין הדברים ולראות מה עובד טוב יותר.

הפיקסל החכם של פייסבוק

הטיפ הזה הוא בעל חשיבות עליונה כשזה מגיע לפרסום ממומן ואין קורס קידום אתרים שלא משקיע שיעור בלמידתו. אין להתחיל קמפיין בפייסבוק, פשוט אסור, בלי שיודעים להשתמש בפיקסל של פייסבוק ודואגים להטמעה שלו באתר. הפיקסל החכם של פייסבוק הוא למעשה קטע קוד אותו שותלים באתר והוא מעניק לך סט של אפשרויות חשובות ומועילות בצורה שאינה משתמעת לשני פנים.

הפיקסל מאפשר לך לבנות קהלים שהגיעו לאתר שלך ולדפים ספציפיים בו, כדי שתוכל בהמשך להשתמש באותם קהלים שהגיעו בקמפיינים אחרים. בנוסף, הפיקסל מאפשר ליצור מעקב אחר המרות. המרה הינה פעולה בעלת ערך המתבצעת באתר, לך יש את היכולת לעקוב אחר המדדים ולנתח אותם. אחת ההמרות הפופולריות היא אחר לידים שמתקבלים. כך אתה יכול להטמיע את הקוד בדף הנחיתה שלך ובדף התודה לדעת איזה קמפיין, קבוצת מודעות או מודעה במסע הפרסום הביאו לך הכי הרבה לידים. אין להמעיט בערכו של הפיקסל החכם של פייסבוק, הוא הכלי החשוב ביותר שעומד לרשותך.

שימוש בשיטות שונות של קמפיינים

כפי שכבר צוין קודם, במערכת הפרסום של פייסבוק מספר לא מועט של סוגי קמפיינים לבחירה. ההבדל ביניהם והסיבה להעדיף זה על פני האחר, הינו המטרה של הקמפיין אותה אתה תרוצה להשיג. באם מטרתך היא להביא תנועה רבה לאתר או לדף הנחיתה, תשתמש בקמפיין מסוג website clicks. לעומת זאת, אם המטרה שלך היא קידום פוסט מתוך הדף העסקי שלך או צבירת לייקים לדף העסקי, יש את סוגי הקמפיינים המתאימים לבחירה. גם קמפיין שמטרתו קידום המרות קיים ואפשר להשתמש בו. מומלץ להכיר את כל סוגי הקמפיינים בכדי לדעת באיזה סוג לבחור בכל פעם שמקימים מסע פרסום.

להסתכל על המדדים הנכונים להצלחה של הקמפיין

היתרון הגדול בפרסום בפייסבוק הוא ביכולת המדידה של נתוני הקמפיין. המערכת מעמידה לרשותנו עשרות מדדים בעזרתם אנחנו בודקים את היעילות של הקמפיין. מדדים חשובים ופופולריים שכל מנהל קמפיינים לא יכול לחיות בלעדיהם הם בין היתר: כמות הקליקים על כל מודעה/קבוצת מודעות, העלות לקליק או להמרה, כמות האנשים שנחשפו למסע הפרסום ועוד מדדים רבים וטובים. בחינת המדדים הנכונים תיתן תמונה מדויקת של מצב הקמפיין ויעילותו, לטובת ביצוע אופטימיזציה ושיפורים.

להיות תמיד במעקב ולשנות כל תקופה כשרואים שהמדדים יורדים

הטיפ האחרון הוא פשוט לא לשקוט על השמרים. תכונה של קמפיינים במיוחד בפייסבוק היא הירידה בעניין שלהם ואיתה המדדים שצונחים. לא לעולם חוסן ותמיד צריך להיות עם האצבע על הדופק, לבדוק את הנתונים ואם רואים שחלה ירידה, לבצע אופטימיזציה הכוללת את שינוי המיקודים, תמונות חדשות, שינויים תקציביים, טקסטים חדשים למודעות ועוד.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה